خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای جلیلی! شما هم پای برجام انگشت می‌زدی

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی که در زمان مذاکرات هسته ای او تحریم های ظالمانه به کشور تحمیل شده، به استناد اظهارات تندروهای آمریکایی گفت: آمریکا به صراحت اعلام کرده که تحریم‌های اولیه به هیچ‌عنوان برداشته نمی‌شود.

به گزارش انصاف نیوز، سعید جلیلی، کاندیدای شکست خورده ی جریان احمدی نژادی ها و آیت الله مصباح در انتخابات سال 92، در حالی روز دوشنبه مدعی شده اگر به جای حسن روحانی بود برجام را امضا نمی کرد، که به گفته ی علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبری، به خاطر ضعف در توان دیپلماسی جلیلی و دولت احمدی نژاد، آنها نتوانستند پرونده ی هسته ای را در طی 5 سال حتی 1 قدم هم به پیش ببرند.

به نظر می رسد تیم جلیلی و احمدی نژاد که در سال آخر به پیامد سخنان تحریک آمیز خود از جمله «اینقدر قطعنامه [ی تحریم] بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود»، پی برده بودند، اگر امکان توافق هسته ای را در آن مذاکرات مداوم پیدا می کردند، توافقنامه را انگشت هم می زدند!

 

خبر فارس از سخنرانی جلیلی

فارس از رشت، سعید جلیلی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه در برجام طرف مقابل تحریم‌ها را به تحریم‌های اولیه و ثانویه دسته‌بندی کرده است، اظهار کرد: آمریکا به صراحت اعلام کرده که تحریم‌های اولیه به هیچ‌ عنوان برداشته نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام سازوکاری تعریف شده که اگر یکی از دو طرف اعتراضی داشته باشد باید درباره این موضوع در مدت ۶۰ روز در شورای امنیت تصمیم‌گیری شود که آیا تحریم‌هایی که در گذشته وضع شده ادامه پیدا کند یا نکند.

این مسئول، راهکار مقابله با دشمن را حفظ منابع قدرت کشور دانست و تصریح کرد: راه‌حل مقابله با دشمن این است که بداند با ملتی مواجه بوده که از تحریم‌ها نمی‌ترسد و این موضوع فراتر از بحث‌های جناحی است.

به گفته نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، مهم‌ترین کار این است که به دشمن بفهمانیم ملت ما از تحریم‌ها نمی‌ترسد و راهکار آن اقدام‌های عملی بوده و ملت باید نشان دهد در اقدام و عمل این توانایی را دارد و از تحریم‌ها نمی‌هراسد.

جلیلی با اشاره به اینکه کسی با گفت‌وگو مخالف نیست، ادامه داد: ملتی که منطق دارد از گفت‌وگو نمی‌ترسد، اما مهم این است چگونه گفت‌وگو شود که از حق خود دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه بد عهدی آمریکا در تمام موارد مشخص است، تبیین کرد: آنها که مخالف هستند خوشبینی آن را بیان کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تصریح بر اینکه برای بهبود وضع معیشت، پیشرفت و رفاه بهتر دو شرط لازم است، توضیح داد: هر دو شرط در کشور وجود دارد.

این مسئول، شرط نخست را الزام به امکانات مادی دانست و یادآور شد: شرط دوم نیروی انسانی بزرگی است که در کشور وجود دارد و مهم‌تر از این دو شرط، داشتن روحیه و ایمانی بوده که در مردم نهفته و در عرصه‌های سخت ایستادگی می‌کنند.

جلیلی در پاسخ به این پرسش که اگر در ریاست جمهوری انتخاب می‌شدید پای توافقی که این دولت در برجام امضا کرد را امضا می‌کردید، گفت: برجام را امضا نمی‌کردم، چراکه اندیشه بنده متفاوت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هرچند در توهمات بعضی ها *به پشت خمیه های معاویه رسیده بودیم *ولذا نشد که بشه

    چون بفرموده حضرت امام خمینی (ره) میزان رای ملت است
    و رهروان خمینی کبیر (ره) مطیع سخنان و اندیشه آن مرد بزرگ و تاریخ ساز

  2. ما هم می گوییم میزان رای ملت است اما نه مثل شما که اگر رای بیاورید علم اگاهی مردم را بلند می کنید و اگر رای نیاوردید علم تقلب شد را کیست که نداند که فراریان مجلس ششم و برخی سران اصلاحات چه ضربه هایی که به این کشور نزدند

  3. یه کم تحلیل ها و اطلاعاتتون رو دقیق تر کنید لطفا!
    یا حداقل اسمتون رو تعویض کنید که این خط عین بی انصافیست و باید روزی به همین افراد پاسخ بدین
    حیفه که به خاطر احمدی نژاد آدم روز جزا گرفتار بشه!

    1. دوست من، تا انجا که همه می بینند نامی از احمدی نژاد نبرده ام . اقای مهاجرانی – سازگارا- گنجی – طبرزدی – کدیور -مزروعی- حقیقت جو -یاسمین آرموی-یوسفی اشکوری …

    2. در مجلس اول (۱۳۶۳-۱۳۵۸) که نهضتی ها در مجلس بودند برای من دفاع از مهندس بازرگان و دوستان شان مشکل بود. دائماً مشکل داشتیم، بچه ها تند و داغ بودند. همین آقای بهزاد نبوی و گروهش آن موقع پدر اینها را در می آوردند. خیلی از کسانی که امروزه دوم خردادی شده اند، آن روزها از فرط تندروی وضعیتی را برای ملی – مذهبی درآورده بودند که برای آنها آمدن در مجلس هم سخت بود زیرا کسانی در اطراف در ورودی مجلس علیه آنان دیگران را تحریک می کردند… هاشمی رفسنجانی ( کتاب هاشمی بدون روتوش)

  4. شما یک بار مذاکرات مجلس را بخوانید و ببینید وقتی من تنش زدایی را در سیاست خارجی مطرح کردم، اصلاح طلب های امروز در مجلس غششمف چه گفتند. یک بار روزنامه سلام را با این دید بخوانید… همین آقای عباس عبدی که مظهر حرکت اینها است، ببینید چه چیزهایی از سیاست خارجی و تنش زدایی نوشتند و حالا خودشان دارند، اینگونه عمل می کنند.» هاشمی رفسنجانی ( کتاب هاشمی بدون روتوش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا