خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مذاکرات فرانسه، آمریکا و روسیه درباره‌ی بحران قره‌باغ

فرانسه، آمریکا و روسیه با برگزاری مذاکراتی در ژنو برای پایان دادن درگیری میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان تلاش می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت، نمایندگان روسیه، فرانسه و آمریکا همچنین دوشنبه نشستی در مسکو خواهند داشت تا راه هایی که می توان طرفین را برای مذاکره بر سر آتش بس متقاعد کرد، بررسی کنند.

او در کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه گفت: ما می خواهیم همه این را درک کنند که به نفع خودشان است که خصومت ها فورا بدون پیش شرط متوقف شوند و مذاکرات به جریان بیفتد.

لودریان به این نکته اشاره ای نکرد که آیا نمایندگانی از ارمنستان و جمهوری آذربایجان هم در جلسه شرکت دارند یا خیر اما باکو اعلام کرد جیحون بایرامف، وزیر خارجه آن پنجشنبه به ژنو می رود.

وزارت خارجه ارمنستان هم گفت وزیر خارجه آن دوشنبه به مسکو می رود اما جزئیاتی ارائه نکرد. این وزارتخانه دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان را رد کرد.

طرفین درگیر تاکنون با درخواست های آتش بس از سوی پاریس، واشنگتن و مسکو مخالفت کرده اند. قره باغ به لحاظ سرزمینی براساس قوانین بین المللی متعلق به جمهوری آذربایجان است اما جمعیت و اداره آن به دست قومیت ارمنی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا