خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: در ستاد تنظیم بازار سخن تولید کننده شنیده شود

سیدابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه گفت: در ستاد تنظیم بازار باید سخن تولید کننده شنیده شود. بین تولید کننده و مصرف کننده تعادل ایجاد شود، در قیمت گذاری‌ها سخن تولید کننده شنیده شود و در کف بازار صنعت و بازار مصرف ارتباط برقرار شود تا نرخ های متعال گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، عصر پنج شنبه ۱۷ مهرماه در نشست با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به بازدیدهای امروزش از مرز در خراسان جنوبی، اظهار کرد: این بازدیدها باید توسط رییس دادگستری استان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: لازم است تاجایی که در استان امکان پذیر است، گره‌ها گشوده شده و گشایشی در کار فعالان اقتصادی حاصل شود.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه بخشی از مشکلات علی رغم تلاش‌های استاندار و سایر مسئولان استانی در حوزه استان نیست، افزود: مقام معظم رهبری بارها بر استفاده از کالای داخلی و جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند تاکید داشته‌اند که این امر باید در خراسان جنوبی نیز پیگیری شود.

رئیسی با تاکید بر جلوگیری از واردات بی رویه که باید در استان و کشور پیگیری شود، تصریح کرد: لازم است حمایت‌های لازم از تولیدکننده صورت گرفته و در کنار آن مصرف کننده نیز با نرخ عدالتی کالا را خریداری کند.

وی افزود: در ستاد تنظیم بازار باید سخن تولید کننده شنیده شود. بین تولید کننده و مصرف کننده تعادل ایجاد شود، در قیمت گذاری‌ها سخن تولید کننده شنیده شود و در کف بازار صنعت و بازار مصرف ارتباط برقرار شود تا نرخ های متعال گذاشته شود.

رئیسی ادامه داد: معتقدم که خراسان جنوبی استان مستعدی بوده و استان کار و تلاش است که باید محرومیت از چهره استان برداشته شود.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه لازم است صنایع تبدیلی و بسته بندی در کنار دامداری در این استان شکل بگیرد، بیان کرد: در هر استانی وقتی کالایی داریم اگر صنایع بسته بندی و تبدیلی در کنار آن وجود داشته باشد، ارزش افزوده ایجاد خواهد شد که ایجاد این صنایع باید در دستور کار استان قرار گیرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید صنایع تبدیلی در کنار صنایع استان ایجاد شود، ادامه داد: این کشور ثروت‌های زیادی دارد که باید آن‌ها را بشناسیم و از آن بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان مستعدی است، تصریح کرد: درست است فقر در این استان دیده می‌شود، اما می‌توان با اقداماتی توسط سرمایه گذاران و کارگزاران، مشکلات را به حداقل ممکن رساند.

وی با تاکید بر توجه به تجارت، افزود: امروز در نقاط مرزی خراسان جنوبی ارتباطات برقرار شده، اما باید بدانیم در تجارت بین الملل سهم ایران اسلامی در مقایسه با کشورهای دیگر چقدر است.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه ایران بسیار می‌تواند در حوزه تجارت بین‌الملل نقش موثری ایفا کند، اظهار کرد: می‌توانیم در تولید و تجارت سهم بالایی داشته باشیم.

رئیسی با بیان اینکه امروز جهش تولید ماموریت تمام دستگاه‌هاست، تصریح کرد: هر شعاری در سال مبتنی بر نیاز جدی در کشور مطرح می‌شود و مقام معظم رهبری با شناخت کامل نسبت به دشمنان و فشار آوردن آنان شعار هر سال را مشخص می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم همواره همپای نظام و مسئولان هستند، ادامه داد: باید با این نگاه عمیق که تمام مشکلات قابل حل است، فعالیت کنیم؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند هیچ مشکلی در این کشور نیست که قابل حل نباشد.

رییس قوه قضائیه بیان کرد: نتیجه نشست‌ها با کارآفرینان ما را به این یقین می‌رساند که تمام مشکلات کارآفرینان قابل حل است؛ تنها تصمیم گیری‌های قاطعانه و دقیق و عزم استانی را می‌طلبد.

رئیسی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید با اراده قوی کار را دنبال کرده و نباید مشکلات آنان را دچار تعلل کند، افزود: در این صورت یقینا این گره‌ها به برکت رهنمودهای رهبری، پیگیری مسئولان و برکت خون شهدا گشوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه به صورت مصمم به دنبال پیگیری و حل مشکلاتی هستیم که در حوزه ما وجود دارد، ادامه داد: تولیدکنندگان سربازان در میدان جنگ اقتصادی دشمن هستند، در این حوزه نیز باید آرایش جنگی بگیریم.

رئیسی ادامه داد: نکات خوب و کارشناسی شده‌ای در این جلسه عنوان شد؛ استاندار این استان مسائل استان را به خوبی شناخته و با اولویت‌بندی در صدد حل مشکل برآمده است.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه شناخت درست و دنبال کردن اولویت‌ها بسیار مهم است، افزود: همت و حمایت دادگستری استان نسبت به تولید در این استان باید ادامه یابد.

رئیسی با بیان اینکه اگر در کشور مسئله مسکن سازی را در زمان خود حل شود این مسئله بر روی مسائلی چون اشتغال و بیکاری نیز تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: باید کارآفرین را حمایت و موانع قانونی تولید را رفع کرد چراکه اگر کارآفرین احساس کند تمام دستگاه‌ها از او حمایت می‌کنند، اعتماد در او ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا