خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تسلیت عبدالله عبدالله و عبدالله نوری برای درگذشت شجریان

شورای عالی مصالحه ملی به ریاست عبدالله عبدالله «در پیوند به درگذشت استاد محمد رضا شجریان، هنرمند و آوازخوان شهیر ایران» اعلامیه‌ای منتشر کرد که در پی می‌آید:

با تأسف شامگاه پنجشنبه استاد محمد رضا شجریان، هنرمند بزرگ و آوازخوان نام‌دار حوزۀ تمدنی ما و زبان فارسی، به دیار ابدی شتافت.

مرگ استاد شجریان، میلیون‌ها انسان را در سراسر کرۀ خاکی به‌ویژه در کشورهای منطقه و فارسی زبان به ماتم نشاند و تکان داد.

محمد رضا شجریان، «میراث مشترک فرهنگی» کشورهای منطقه، معرفِ اشعار شاعران بزرگ زبان فارسی از جمله مولوی، حافظ، سعدی و فردوسی است.

شادروان شجریان آثار گران‌بهایی را به یادگار گذاشته که نام وی را ثبت تاریخ و جاویدانه می‌سازد. فقدان چنین هنرمندی پرناشدنی است.

بدین وسیله، مراتب همدردی و غم‌شریکی خویش را با خانوادۀ استاد شجریان، مردم برادر و همسایه ایران و تمام کشورهای منطقه و فارسی‌زبان ابراز داشته و به روح ملکوتی استاد شجریان بهشت برین می‌طلبیم.

دوکتور عبدالله عبدالله
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان


عبدالله نوری، وزیر کشور دولت خاتمی نیز در پیامی درگذشت استاد محمدرضا شجریان را تسلیت گفته است که متن آن در پی می‌آید:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
با کمال تأسف استاد محمدرضا شجریان خسرو آواز و پر آوازه‌ی ایران پس از تحمل دوران طولانی بیماری سخت با جهان خاکی وداع و جان به جان آفرین تسلیم کرد و انبوه دوستداران و علاقمندان اش را در غمی جانکاه فرو برد.
استاد محمدرضا شجریان نقش فاخر هنری و ادبی خویش را به شایستگی تمام در پیشگاه ملت بفرجام رساند و جاودانه شد.
هنرمند درد آشنایی که در عرصه‌ی ادب و شعر و موسیقی در اوج خویش درخشید و با آثار ماندگار خود و بهره‌مندی از ذوق و حنجره‌ی خدادادی اش چه بسیار جوانان این آب و خاک را از طریق خوانش اشعار عرفانی بسوی معنویت و کمال و اعتماد به خداوند و معرفت و ایمان فراخواند.
هنرمند فرزانه‌ی ما پیمان دوستی و دلبستگی اش را با مردم بست و از قدرت و مکنت و سلطه گریزان بود. از هرگونه تملق و مدح و ستایش حاکمان دوری جست و هرگز هنر آسمانی‌اش را در خدمت دنیای آنها قرار نداد.
ایمان نیرومند و بلندای منزلت هنر فاخر، وی را از هرگونه پلیدی و هنر فروشی باز داشت و متکی بر این اراده‌ی سازش ناپذیرش، محبوب قلب ها شد.
اینجانب فقدان غم‌انگیز استاد محمدرضا شجریان را خدمت خانواده‌ی محترم ایشان، همسر گرامی و به ویژه هنرمندان فرزانه همایون شجریان و مژگان شجریان، ملت قدرشناس و جامعه‌ی هنری ایران و فرهیختگان عرصه ادب و هنر تسلیت می گویم.
عبداللّه نوری
هجدهم مهرماه ۱۳۹۹

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا