خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمار جهانی از تعداد مبتلایان و جانباختگان کرونا

تعداد مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۰۸ هزار و ۹۷۸ نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان به ۱۴ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۷۰۷ نفر رسیده و تاکنون مرگ ۶۰۸ هزار و ۹۷۸ نفر در اثر این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون هشت میلیون و ۷۳۷ هزار و ۸۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان پنج میلیون و ۲۹۹ هزار و ۸۹۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۲۴۰ هزار و ۲۸۸ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۵۹ هزار و ۶۰۶ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۹ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۱۳ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، هشت میلیون و ۷۳۷ هزار و ۸۳۵ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۰۸ هزار و ۹۷۸ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا سه میلیون و ۸۹۸ هزار و ۵۵۰ مبتلا، ۱۴۳ هزار و ۲۸۹ قربانی

۲. برزیل دو میلیون و ۹۹ هزار و ۸۹۶ مبتلا، ۷۹ هزار و ۵۳۳ قربانی

۳. هند یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۰۷ مبتلا، ۲۷ هزار و ۵۰۳ قربانی

۴. روسیه ۷۷۱ هزار و ۵۴۶ مبتلا، ۱۲ هزار و ۳۴۲ قربانی

۵. آفریقای جنوبی ۳۶۴ هزار و ۳۲۸ مبتلا، ۵۰۳۳ قربانی

۶. پرو ۳۵۳ هزار و ۵۹۰ مبتلا، ۱۳ هزار و ۱۸۷ قربانی

۷. مکزیک ۳۴۴ هزار و ۲۲۴ مبتلا، ۳۹ هزار و ۱۸۴ قربانی

۸. شیلی ۳۳۰ هزار و ۹۳۰ مبتلا، ۸۵۰۳ قربانی

۹. اسپانیا ۳۰۷ هزار و ۳۳۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۲۰ قربانی

۱۰. انگلیس ۲۹۴ هزار و ۷۹۲ مبتلا، ۴۵ هزار و ۳۰۰ قربانی

پس از این ۱۰ کشور، ایران با ۲۷۳ هزار و ۷۸۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۴ هزار و ۱۸۸ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است. سپس کشورهای پاکستان با ۲۶۵ هزار و ۸۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۵۰ هزار و ۹۲۰ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۴ هزار و ۴۳۴ مبتلا، ترکیه با ۲۱۹ هزار و ۶۴۱ مبتلا، بنگلادش با ۲۰۴ هزار و ۵۲۵ مبتلا، آلمان با ۲۰۲ هزار و ۸۴۵ مبتلا، کلمبیا با ۱۹۷ هزار و ۲۷۸ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۷۴ هزار و ۶۷۴ مبتلا، آرژانتین با ۱۲۶ هزار و ۷۵۵ مبتلا، کانادا با ۱۱۰ هزار و ۳۳۸ مبتلا و قطر با ۱۰۶ هزار و ۶۴۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن عراق با ۹۲ هزار و ۵۳۰ مبتلا، مصر با ۸۷ هزار و ۷۷۵ مبتلا، اندونزی با ۸۶ هزار و ۵۲۱ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۶۸۲ مبتلا، سوئد با ۷۷ هزار و ۲۸۱ مبتلا، اکوادور با ۷۴ هزار و ۱۳ مبتلا، قزاقستان با ۷۱ هزار و ۸۳۸ مبتلا، فیلیپین با ۶۷ هزار و ۴۵۶ مبتلا، عمان با ۶۶ هزار و ۶۶۱ مبتلا، بلاروس با ۶۶ هزار و ۹۵ مبتلا، بلژیک با ۶۳ هزار و ۷۰۶ مبتلا، بولیوی با ۵۹ هزار و ۵۸۲ مبتلا، کویت با ۵۹ هزار و ۲۰۴ مبتلا، اوکراین با ۵۸ هزار و ۸۴۲ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۶ هزار و ۹۲۲ مبتلا، پاناما با ۵۳ هزار و ۶۴۸ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۵۲ هزار و ۸۵۵ مبتلا، هلند با ۵۱ هزار و ۷۲۵ و سرزمین های اشغالی با ۵۰ هزار و ۲۸۹ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، لهستان، افغانستان، بحرین، نیجریه، رومانی، سوئیس، ارمنستان، گواتمالا، هندوراس، ایرلند، آذربایجان، غنا، ژاپن، الجزایر، صربستان، قرقیزستان و مولداوی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا