خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اقداماتی برای رفع تکلیف از مسئولیت‌ها

زهرا خوشحالی، دکترای مدیریت رسانه و سردبیر سلامت نیوز در یادداشتی نوشت: تهران در وضعیت فوق قرمز قرار دارد. شرایط به گونه‌ای شده که تخت‌های بیمارستانی کاملاً اشغال و ناچارا از ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح و سازمان تأمین اجتماعی برای بستری‌ها استفاده خواهد شد.

شرایط شهر تهران در مرگ بار ترین روزهای کرونایی خود از وضعیت قرمز نیز عبور کرده و سهم بستری ها این روزها به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از 11 درصد به 22 درصد رسیده و این افزایش بستری ها میتواند تا جایی پیش برود که نظام سلامت کشور را از کار بیندازد.

مراجعین این روزهای بیمارستانها بدحال‌تر هستند و مراجعه کننده جدی‌تری محسوب می‌شوند و نیروهای بیمارستانی خسته و از رمق افتاده ممکن است به زودی از میدان خدمت رسانی به در شوند.

همین امر باعث تعطیلی دومین هفته متوالی برخی مشاغل در تهران شده. تعطیلی که پشتوانه عملی ندارد و مسلما نمیتواند تاثیر مثبتی در کاهش مبتلایان به کرونا داشته باشد.

تعطیلی هایی که کارآمد نیستند و بنظر میرسد تنها برای خالی نبودن عریضه هر از گاهی بخشنامه ای صادر میشود و مسئولین مشاغلی که چندان پر تردد هم نیست را تعطیل میکنند.

مشاغلی که مراجعه کننده آنچنان زیادی هم ندارند و حتی میتوانند با رعایت پروتکل ها خدمت رسانی کنند تعطیل اعلام میشوند مانند آرایشگاههای زنانه

وزارت بهداشت دیگر توان موثری برای کنترل شرایط ندارد و حتی از خواهش و التماس های وزیر بهداشت هم خبری نیست.

این روزها دیگر صدایی از مسئولین مانند دکتر نمکی وزیر بهداشت رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا یا حتی شهردار تهران هم بگوش نمیرسد .

در حالی که اعلام میشود ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران بستری هستند مشخصا این مدل تعطیل کردن مثمر ثمر نخواهد بود.

وقتی شهرداری تهران با این اوضاع حاضر به لغو طرح ترافیک نیست تا بار مترو کاهش پیدا کند چطور میتواند انتظار داشت که آمار مبتلایان و فوت شدگان کاهش یابد.

وقتی برای فرودگاهها و پاساژها که به گفته ربیعی سخنگوی دولت، مشکل اصلی انتقال ویروس هستند تدبیری اندیشیده نشده چطور میتوان گفت کرونا را شکست میدهیم؟

و بهانه این است که در این شرایط اقتصادی نمیتوان اعلام تعطیلی سراسری کرد اما آیا میشود به دلیل مشکلات اقتصادی با جان مردم بازی کرد؟

کار از توصیه و سفارش اخلاقی گذشته و مرگ در یک قدمی هر کدام اس ماهاست اما مردم فقط شاهد برخی اقدامات مسئولین فقط برای رفع تکلیف از مسئولیت‌ها است .این قاطع نبودن مسئولین در تهران سرمشق دیگر شهرها هم قرار گرفته و انها هم نمیتوانند با قاطعیت جلوی ترددها و در نهایت انتشار ویروس را بگیرند

تعطیلی ادارات یا دورکاری کارکنان دولت که شاید بتواند اندکی از بار کرونا در پایتخت کاهش دهد در میان محدودیت های این هفته هم نبوده پس چطور میتوان امیدوار بود که اوضاع کرونا تحت کنترل است؟مردم باید مطالبه گری خود را کدام مسئول داشته باشند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا