خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ علی عظیمی درباره ی یک اعتراض

به گزارش انصاف نیوز، علی عظیمی، آهنگ ساز و خواننده، در اینستاگرام خود درباره ی یادداشت دختر هوشنگ ابتهاج (سایه) [لینک] پاسخی داده که در پی می آید:

ما بسيار اميدوار بوديم كه نيازى به نوشتن اين چند خط نباشد. اما متاسفانه نشد.

ابتدا در مورد اجازه ى استفاده از شعر، زمانی كه ما به فکر تهیه ویدیوی آهنگ زندگی افتادیم، بطور خيلى طبيعى و جهت احترام به حق مؤلف، اولین کاری که کردیم رفتن خدمت استاد ابتهاج بود برای عرض ادب و در جريان قرار دادن ايشان.

دهم اکتبر ۲۰۱۵ با دوستانى که معرف ما بودند به منزل ایشان رفتيم. نشستن پای سخنان سايه یکی از خاطرات فراموش نشدنی ما شد. آهنگ را به شکل کامل برای آقای ابتهاج اجرا کردم. دراین زمینه استاد فرمودند که ” تا به حال هیچ کس از من اجازه و تاييديه نگرفته و شما هم کار خودت را بکن چه کار به اجازه ى من داری؟”

نگرانی عمده ى استاد این بود که چون متن کامل شعر را شاید همه نشنیده باشند، سطوری که اضافه شده ممکن است مخاطب را به اشتباه بیاندازد که لابد این سطور نيز جزيى از شعر زندگى ست. من هم با ارتباط دائمى که با دختر جناب ابتهاج داشتم قول دادم که هنگام انتشار، به روشنى توضیح دهم که سطور اضافه شده جزو شعر زندگى نیست و نوشته حقیرست که به اين تعهدم پايبند بوده ام.

اما دليل اصلى نگارش اين متن، شايعاتى ست كه طى چند روز اخير در فضاى مجازى و رسانه ها به راه افتاده مبنى بر اينكه تصاويرِ هنرمندان در ويديوى زندگى بدون اطلاع و رضايت ايشان بوده ست.

همه هنرمندان كه در كليپ حضور دارند هم از موسيقى مطلع بوده اند، هم از متن کامل شعر این آهنگ، هم از اينكه از تصويرشان استفاده خواهد شد و هم اينكه ويديو نهايى برايشان ارسال شده بود.

در مورد تصوير سايه، خودشان با بزرگوارى آن روز به ما گفتند كه “من يقيناً در هيچ كليپى بازى نمى كنم. ولى شما فيلمت رو بگير از همين صحبت هاى ما.” آرش هم پس از اتمام آهنگ و كليپ اصلى و پس از جمله تقديم به سايه، فقط چند ثانيه از تصوير ايشان به عنوان سپاس استفاده كرده ست. اين هم بخاطر وسواس بسيار بالاى ما بود. مى شد يك عكس اينترنتى از سايه استفاده كرد. اما با توجه به كيفيت بقيه تصاوير كارگردان حتماً مى خواست بهترين تصوير از سايه را كه خودش گرفته استفاده كند.

در پايان مجدداً از استاد ابتهاج سپاسگزاريم که با بزرگواری فرصت دیدارشان را به ما دادند و ما را تحمل كردند. تندرست و پاينده باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا