خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو حمایت قاطع دیگر از فرماندار مدافع خاتمی داراب

شورای راهبردی تدبیر و امید شهرستان داراب در نامه‌ای به استاندار فارس و جمعی از هنرمندان عرصه‌ی نمایش و فیلمسازی‌سازی این شهرستان در نامه‌ای دیگر، از فرماندار داراب که به خاطر دفاعش از سیدمحمد خاتمی در ابتدای بهمن ماه زیر فشار قرار گرفته، دفاع کردند.
متن نامه‌ی شورای راهبردی تدبیر و امید شهرستان داراب خطاب به دکتر احمدی، استاندار استان فارس که رونوشت آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می‌آید:
سپاس و حمد فرید خداوند باری تعالی را که با همت و حماسه‌ی مردم شریف و با بصیرت ایران و در ظل منویات مقام معظم رهبری آن زمستان که مردم و بزرگان این نظام را به زحمت انداخته بود به پایان رسید و جناب آقای دکتر روحانی به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد. 
دولتی که بنیان بنای خود را بر تدبیر و امید بنا نهاد و مدیران مدیری برگزید تا به تدبیر خویش برعهدی که با مردم بسته است ممارست ورزند بلکه آب رفته را به جوی بازگردانند و معیشت مردم را سامان دهند و در بستر اهداف انقلاب قدم بردارند، بلکه بذرهای امید جوانه زنند، طرحی نو در اندازند و جهانی از نو بپا سازند، تا فضا و فرصت خدمت برای همه‌ی ایرانیانی که دل در گرو این مرز و بوم دارند باز شود و شایستگان به ملت خدمت کنند و سینه‌ها از کینه پاک شود و آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی بنشیند. تا اسلام با چهره‌ی رحمانی‌اش، ایران با چهره‌ی عقلانی‌اش، انقلاب با چهره‌ی انسانی‌اش و نظام با چهره‌ی عاطفی‌اش بدرخشد.
اینکه صاحبان این قلم و امضاء‌کنندگان آن بدینوسیله مراتب سپاس و تقدیر خود را ابراز می‌دارند از انتخاب شایسته‌ی حضرتعالی و سپردن کلید تمشیت معیشت و مشیت مردم شهر عزیزمان داراب به دست مدیر مدبری که عملکرد و موثرش در این مدت کوتاه شش ماهه نشان ازکارآمدی و توانمندی ایشان است.
تحول و تغییر فضای مطلوبی که در سطح شهرستان و در همه‌ی عرصه‌‌ها و زمینه‌ها ایجاد شده و پیگیری‌های جدی مسایل و مشکلات شهرستان که شعله‌های امید را در دل افسرده‌ی مردمان برافروخته خود آیتی است که سپاس خالصانه و خاضعانه از آن دستگیر بنده نواز می‌طلبد. تعامل نماینده‌ی عالی دولت با نماینده‌ی محترم شهرستان و امام جمعه‌ی محترم و ایجاد روحیه‌ی شور و نشاط و بالندگی در میان مدیران و حمایت قاطع از انقلاب و ولایت و حقوق مردم و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و احترام به علما و فضلا و روحانیت شهرستان نماد تدبیر ایشان است که موجبات تحقق برنامه‌های دولت تدبیر و امید را فراهم ساخته است.
حمایت ویژه‌ی ایشان از بخش خصوصی و سرمایه‌گزاری و تشکیل میز سرمایه‌گزاری و بهبود فضای کسب و کار و توجه به جوانان و مشکلات آنها بارقه‌های امیدی در فضای عمومی شهرستان زنده کرده است که شایسته و در حد تقدیر ویژه است و انشالله به بار نشستن این جوانه‌های امید شایستگی و لیاقت خادمان واقعی مردم را چون برگ زرینی در تاریخ شهرستان ثبت و ضبط خواهد کرد. توجه خاصی که در این مدت به نقاط محروم و دور افتاده شده است و انتصاب مدیران فعال و کارآمد و همسو با دولت به جای مدیران نا کارآمد و ضعیف گذشته و ایجاد فضای همدلی بین مدیران و حضور در میان مردم راه رسیدن دولت به اهداف خویش را هموار ساخته و فرصت و فضای خدمت را گشوده است.
آنچه بیان شد ثمره‌ی انتخاب شایسته و نگاه ویژه و بذل مراحم حضرتعالی و تلاش و تدبیر و مدیریت مطلوب جناب قاسم پور به شهرستان عزیزمان داراب است. امید است همتش بدرقه‌ی راهتان باشد. 
که دراز است ره مقصد و ما نوسفریم. 
نامه‌ی جمعی از هنرمندان دارابی
همچنین متن بیانیه‌ی جمعی از هنرمندان عرصه‌ی نمایش و فیلمسازی‌سازی شهرستان داراب در پی می‌آید:
در روزهای اخیر شاهد منازعات سیاسی و خط و نشان کشیدن برخی مقامات محلی از تریبون‌های رسمی و غیر رسمی برای فرماندار شهرستان بوده‌ایم، همچنین جمعی از نمایندگان مجلس از استان فارس نیز خواستار «تعیین تکلیف» برخی از فرمانداران این استان شده‌اند. همه‌ی این غوغاسازی‌ها صرفاً بر اساس واکنش جمعی از فرمانداران و مقامات استانی نسبت به اظهارات یکی از مقامات استان فارس صورت پذیرفته است. امام جمعه‌ی محترم داراب در دو هفته‌ی متوالی در خطبه‌هایشان به این موضوع پرداخته‌اند، در حالی که ما هنرمندان دارابی که با اقشار مختلف مردم نیز ارتباط نزدیک داریم، معتقدیم پرداختن به این مباحث و بزرگ کردن اختلاف نظر برخی از مسوولین در یک جلسه در سطح استان امری نیست که شایسته‌ی این همه غوغاسازی باشد و ذهن مردم را چه در فضای رسانه‌ای و چه در خطبه‌های نمازجمعه به خود درگیر کند.
آنچه که امام جمعه‌ی داراب و نمایندگان فارس بر آن تاکید داشته‌اند نقش مهم و بی‌بدیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ امنیت این مرز و بوم بوده است، اما ایشان توضیح واضحات داده‌اند، چه آنکه هر ایرانی به اهمیت امنیتی سپاه پاسداران واقف و قدردان خدمات این نهاد مقدس است. ایشان سپس جمع فرمانداران منتقد دیدگاه معاون سپاه فجر فارس را به توهین و هتک حرمت سپاه پاسداران متهم کرده‌اند. ما از امام جمعه‌ی داراب و نمایندگان هم نظر با ایشان سوال می‌کنیم که اگر کسی نظری مخالف با یک عضو سپاه داشت و انتقاد خود به نظر وی را مطرح کرد، به سپاه پاسداران اهانت کرده است؟ آیا شما تفاوت انتقاد و گفت‌وگو و توهین را نمی‌دانید؟ آیا اعضای سپاه پاسداران مصون از انتقاد هستند؟ هنگامی که مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا خود را مصون از انتقاد ندانسته و می‌فرمایند «من از انتقاد استقبال می‌کنم»، چگونه عده‌ای به بهانه‌ی منافع سیاسی و جناحی به خود اجازه می‌دهند برخی از مسوولین و نمایندگان دولت مشروع، محبوب و برآمده از رای مردم را به واسطه‌ی انتقاد از یک «شخص» مورد فشار قرار داده و برای آنان خط و نشان بکشند؟
البته خدمتگزاران سپاه پاسداران همواره منافع ملّی و حفظ وحدت را به دستور رهبر معظم انقلاب سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند، و شخص معاون سپاه فجر استان نیز خوشبختانه تاکنون در زمین برخی ورشستگان سیاسی استان و شهرستان که جواب خود را در روز حماسه‌ی سیاسی 24 خرداد سال گذشته دریافت کرده‌اند بازی نکرده است و واکنشی علنی به این موضوع نداشته‌اند، که این خود نشان از دور اندیشی این مقام ارشد نظامی برای در نیافتادن در ورطه‌ی تفرقه انگیزان است؛ همچنین بهتر آنست که اگر ایشان، یا افراد دیگری که با هدف سودجویی کاسه‌ی از آش داغ‌تر شده‌اند، انتقادی به نظرات مسوولین اجرایی استان دارند در فضایی آرام و عقلانی با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند. در این صورت هم از نظرات یکدیگر بهتر مطلع می‌شوند و هم فرصت را از سودجویانی که حیاتشان به ایجاد تفرقه گره خورده است، سلب می‌کنند. در پایان از امام جمعه‌ی داراب و نهادهای حمایت‌کننده و نمایندگان مجلس تقاضا داریم به جای خط و نشان کشیدن و تعیین تکلیف برای دولت، سعه‌ی صدر داشته و از طریق گفت‌وگو و با رعایت وحدت انتقادات احتمالی خود را مطرح کنند و با خدمتگزاران دولتی که برآمده از رای مردم است، به بهانه‌ی دفاع از انقلاب و سپاه پاسداران، تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی نکنند و مانع خدمت رسانی آنها نشوند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا