خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش تلویحی رهبری به بگومگوی روحانی و قالیباف

رهبری انقلاب صبح امروز در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح با اشاره‌ی غیر مستقیم به اظهارنظرهای رئیس‌جمهور و رئیس مجلس تاکید کردند: «عقلانیت به ‌معنای محاسبه‌ی صحیح است. بعضی‌ها اسم عقلانیت و عقل را می‌آورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است درحالی‌که فرار کردن و ترسیدن، عقلانیت نیست. ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا عقلانیت به‌معنای محاسبه‌ی درست است. البته دشمن تلاش دارد تا معنای غلط عقلانیت را تلقین کند و برخی هم نادانسته، در داخل همان حرف دشمن را تکرار می کنند. عقلانیت لازمه‌ی همه‌ی امور است، باید ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و مبارزات اجتماعی نیز بر اساس عقلانیت باشد و گرفتار حاشیه نشویم و اصل و فرع را اشتباه نگیریم».

به گزارش انصاف نیوز در روزهای اخیر موضوع لغو نشست سران سه قوه بهانه‌ی بگومگویی میان حسن روحانی و محمدباقر قالیباف شده بود.

رئیس‌جمهور روحانی با اشاره به لغو نشست سران قوا به دلیل تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه‌ی هیئت دولت گفته بود: «رعایت پروتکل‌ها برای ما یک اصل بسیار مهم است، همه مردم و مسوولان بدون استثنا باید رعایت کنند؛ هیچ استثنایی نداریم، تاکید رهبر معظم انقلاب و قانون کشور است وظیفه قانونی، ملی و شرعی است و هیچ‌کس نمی‌تواند از این پروتکل تخلف کند. اگر به پروتکل بهداشتی اهمیت ندهیم و زیرپا بگذاریم شرایط سخت‌گیرانه‌تر می‌شود. خداوند به ما عقل داده و با عقل موظف به حفظ جان خود و دیگران هستیم، قانون و شرع و حتی شرایط بهداشت جهانی هم به ما همین را می‌گوید. مانند این است که فردی وسط یک مسیل بایستد صدای سیل را می‌شنود و نترسد و بایستد تا آب او را ببرد؛ زلزله می‌آید و نمی‌ترسد و زیر سقف می‌ایستد و آوار روی سر او خراب می شود ما باید به عقل خود و دستورات شرع و پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم».

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه‌ی بررسی مسائل نظام سلامت کشور در پاسخ به این اظهارات رئیس‌جمهور گفت: «ما یک عقل معاد داریم یک عقل معاش؛ در مبارزه با کرونا پرستاران و پزشکان با عقل معاد مجاهدت کردند نه با عقل معاش. کادر درمان با عقل معاد کار کردند. برخی از پرستاران از اسفند ماه سال گذشته کارانه نگرفتند و الان در خط مقدم هستند. این روند باید تغییر کند. وقتی سیل کرونا آمد، کادر درمانی ما در مقابل سیل با عقل معاد ایستادند. سیل کرونا و سیل مشکلات اقتصادی را داریم و باید در مقابل آن بایستیم و از مردم دفاع کنیم. اگر کنار مجاهدان خط مقدم نایستیم از مروت و انسانیت به دور است. عقلانیت این است که لااقل به پرستاران و پزشکان خداقوت بگوییم»

متن سخنان امروز رهبری را می‌توانید در اینجا بخوانید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جالب است كه برای دیگرانی که از نظر بهره علمی ذره ای در دریا هستند عناوین را می آورید اما به هنگام ذکر رهبر انقلاب که هر چه دارید از اوست به عنوان رهبری اکتفا می نمایید.
    بسی مایه ی تاسف برای شما.

    «حسين کروبی» فرزند حجت الاسلام والمسلمین «مهدی کروبی»، و سيدمحمدعلي ابطحي در سفر كوتاهي به قم، با آيت الله شيخ يوسف صانعی و آیت الله بیات زنجانی ديدار كردند.

    1. […] منتظر یوم الله دیگری به گفته امام انقلاب باشید ، الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم.

      2
      1
    2. خداوند هر کسی را بخواهد عزت میدهد و هر کسی را بخواهد ذلیل میکند حالا در سایت ها و خبر گذاریها هر چقدر میخواهند برای اشخاص پسوند و پیشوند بگذارند یا نسبت به برخی کم لطفی کنند مهم نیست

      2
      1
    3. پسرم، انقلاب اتفاقی بود که در سال 57 افتاد و رهبر آن آیت الله خمینی بود و رهبر جمهوری اسلامی آقای خامنه ای هستند و رهبری با رهبر جمهوری اسلامی از نظر احترام تفاوتی ندارد مگر اینکه منظورتان چاپلوسی باشد. همانطور که می بینید سید محمدعلی ابطحی بدون عنوانی یاد شده است. یاد آن زمان که شعار داده می شد ، «خمینی رهبر ماست» بیفتید ، و وارونه شدن ارزشهایتان. بجای عملکرد و نتیجه و رضایت مردم که اعتبار می آورد، به عناوین و گفتار چسبیده اید : «دو صد گفته چون نیم کردار نیست». فقر و فلاکت و تورم و گرسنگی مردم را ببینید و برای اینها نگران باشید ، که به قول مولی علی : جابجایی اصول و فروع و جابجایی شایستگان و ناشایستگان، از علل انحطاط و نابودی جامعه ها است.

  2. فهرست جزوه جامعه جنبشی و نقشه راه 1400

    0- نسخه اصلاح طلبی بومی / مانیفست / بازیگران جامعه در ایران
    1- نامه به سران اصلاحات : اصلاحات در اصلاحات
    2- پیشنهاد پارلمان اصلاحات
    3- پیشنهاد جامعه جنبشی ( جامعه پویای ایران اسلامی )
    4- فقدان عملگرایی در حضور رقابت نابرابر فئودال ها و لیبرال ها در داخل حاکمیت فوق راستگرای ایران
    5- دولت ظریف و عارفانه
    6- به یاد آور امید را
    7- راه ما آزادی است
    8- در بهار آزادی جای هاشمی رفسنجانی خالی است
    9- همه سید محمد خاتمی می شویم
    10- دولت 1400 ستاد ضد جنگ
    11- عملکرد دولت دوم حسن روحانی
    و….

    لطفا پرینت گرفته شود

  3. اگر «باید ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و مبارزات اجتماعی نیز بر اساس عقلانیت باشد»، پس چرا ما در مقابل آمریکا بدون ذره ای عقلانیت مقابله می کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ : شاهد هم این نتیجه ی به زیر خط فقر رفتن اکثریت قریب به اتفاق مردم (نه مسئولان شجاع !!! ).

    4
    1
  4. به خود آسان و بر خلقی بگیری سخت، ترس این است
    / شجاعت این که بر خلقی بگیر آسان، ولو سخت است

  5. حال قالیباف را می دانیم ! شکست خورده به هرچیزی چنگ می زند! تناقض دارد و ابهام و رسانه ها هم تا حدی که مصلحت اجازه دهد نقدش می کنند! امام جمهور مردم را محترم بدانیم و تضعیفش نکنیم!

    3
    6
  6. یاشاسین آقای دکتر روحانی. انسان بزرگی هستی هم در مرحله حرف و هم در مرحله عمل. ان شاءالله همواره در پناه حق پابرجا و برقرار باشی. الهی آمین

    6
    16
  7. […] منتظر یوم الله دیگری به گفته امام انقلاب باشید ، الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم.

    1
    1
  8. عقل حکم میکنه که دکترروحانی تاپایان انتخابات آمریکاصبرکنه.اگربایدن پیروز شدکه فبها اگرنه همه حقایق که تاکنون به مصلحت نگفته رابگوید وعطا حکومت رابه لقایش ببخشدوتحویل اصولگرایان(شجاع ونترس!!!بدهد ببینیم!!مثل. کل شان احمدینژاد چه گلی برسرملت میزنن.که قطعنامه ها راکاغذ پاره خواندوباسنگی که داخل چاه انداخت 40سال دیگه نمیشه درآورد

    1
    1
  9. دیدگاهمان را نوشتیم ولی منتشر نشد . لطفا در مورد اخبار مربوط به رهبری اگر امکان نشر دیدگاه مخاطبان را ندارید، بخش دیدگاه را حذف یا به بخش دیدگاه موافق رهبری ، نام آن را تغییر بدهید. سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا