خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصلاحات در اصلاحات

الف سین، از مخاطبان انصاف نیوز در یادداشتی ارسالی نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با تشکر از سران اصلاحات باید گفت که بعد از فوت آیت الله هااشمی رفسنجانی فقدان یک گزارشگر و تحلیلگر واقعی از شرایط احساس میشود. ایشان همیشه در مواقع حساس تحلیل‌های صحیحی ارائه می‌دادند.

آن کسانی که در انتخابات سال 94 در هنگام تشکیل مجلس خبرگان رهبری نفر 30 ام تهران را به کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری نشاندند تا به مردم دهن کجی کنند و رای مردم را تزیینی می‌خواندند در انتخابات مجلس یازدهم 98 با مشارکت 42 درصدی کل و 10 درصدی در برخی حوزه‌ها از مردم سیلی محکمی خوردند جوری که برق این سیلی هنوز هم آنها را منگ نگه داشته است.

آری اگر روزی به درستی در جامعه بحث حاکمیت دوگانه بود. امروز بحث جامعه‌ی دوگانه مطرح است. اگر اینگونه نبود سید محمد خاتمی را به جرم یک تکرار ممنوع التصویر و خبر و… نمی‌کردند و فقط تصاویر دستانش قابل انتشار نبود!

چه می‌شود یک فرد مثل خاتمی به این گستردگی قدرت اثرگذاری با یک ویدئو پیدا می‌کند؟ آیا او فارغ از نبودن در قدرت و سکاندار نبودن رهبری آن دارای کاریزمای یک رهبری قوی اجتماعی در جامعه است که هر لحظه مانند سالهای 92 و 94 و 96 و… امکان بروز دارد و قطعا معادلات را نیز در سال 1400 تعیین خواهد کرد.

ای کاش از این سلاح قدرتمند اصلاح در اسفند 98 نیز استفاده می‌شد. اما به نظر سکوت بهترین استراتژی برای برآورد مشارکت 30 درصدی است که اصلاحات بانی آن در انتخابات‍‍‍های کشور است.

به نظر می‌رسد با دست گذاشتن بر مالکیت خصوصی و خصوصی سازی و بورس و سهام و بازار و کالاهای اساسی (دوم خرداد اقتصادی) و برخی شعارهای تند مثل دوربین‌های حجاب را دوربین ترافیکی کنید و قرآن کریم در گشت‌های ارشاد به خاطیان بدهید (حجاب ارشادی)  و اینکه تنش میان ایران و آمریکا مدیریت می‌شود و برجام هسته ای پازلی از یک توافق جامع بوده است و مذاکره با آمریکا آغاز می‌شود و ترویج شبکه اینترنتی در انتخابات 1400 می توان به راحتی رای 16 میلیونی را دکتر محمدرضاعارف با کمک دوم خردادی‍های ردصلاحیت شده مثل سید محمدرضا خاتمی و خانم ابتکار و.. با وعده ی کسب منصب مشاوره در دولت و شعار ستادهای واحد همه ی اصلاح طلبان: به یاد آور امید را با رنگ واحد آبی فیروزه ای در عین کثرت کاندیدای اصلاح طلب که در آخر تبلیغات واحد میشوند آنها رای اکثریت را بدست آورند.

دوگانه شدن جامعه پس از سال 88 و گسترش فضای مجازی فرصتی برای تصاحب قدرت اجتماعی و مردمی است که اصلاح طلبان باید این فرصت را قدر بدانند با سازماندهی دوباره ی نهادها و تشکیل نهادهای انتخاباتی نو.

این آغاز اصلاحات در اصلاحات است

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

انتها یپام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. فهرست جزوه جامعه جنبشی و نقشه راه 1400

    0- نسخه اصلاح طلبی بومی / مانیفست / بازیگران جامعه در ایران
    1- نامه به سران اصلاحات : اصلاحات در اصلاحات
    2- پیشنهاد پارلمان اصلاحات
    3- پیشنهاد جامعه جنبشی ( جامعه پویای ایران اسلامی )
    4- فقدان عملگرایی در حضور رقابت نابرابر فئودال ها و لیبرال ها در داخل حاکمیت فوق راستگرای ایران
    5- دولت ظریف و عارفانه
    6- به یاد آور امید را
    7- راه ما آزادی است
    8- در بهار آزادی جای هاشمی رفسنجانی خالی است
    9- همه سید محمد خاتمی می شویم
    10- دولت 1400 ستاد ضد جنگ
    11- عملکرد دولت دوم حسن روحانی
    و….

    لطفا پرینت گرفته شود

  2. دلیل وفور ناخالصی در اصلاح طلبان و تحمیل هزینه برای اطلاح طلبان رویکرد به دستیابی به قدرت است. اگر رویکرد دستیابی به قدرت برای اصلاح طلبان محور نباشد بسیاری از قدرت پرستان و مفسدین به سراغ اصلاحات نخواهند آمد.

  3. نامه ی مهم به اصلاح طلبان : استراتژی قطعی و رای آور انتخاباتی برای 1400
    بسم الله الرحمن الرحیم
    در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 از سوی کاندیدای اصلاحات تهیه و حتما بیان شود :
    رقابت و انتخاب بین سه جبهه داخلی و خارجی است :
    1. سیاستهای ارشادی ( مروج آن اصلاحات گام به گام و عملگراست )
    2. سیاستهای اجباری ( مروج آن تندروهای داخلی و داعش هستند )
    3. سیاستهای اختیاری ( مروج آن پهلوی و سایر معاندین طرد شده هستند )
    انتخابات 1400 بار دیگر رفراندوم خواهد شد مانند رفراندوم انتخاباتی ریاست جمهوری سال 92 و مجلس شورای اسلامی 94 .
    امید است برنامه ی راهبردی اصلاحات در اصلاحات و مانیفست اصلاحات آماده و به روز و عرضه ی عمومی شود
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

  4. یادداشت الف. جیم : رمز بقای پایگاه اجتماعی و محبوبیت جریان اصلاحات نماد دانستن سید محمد خاتمی و مجلس ششم و سیاستمداران آن است / اولویت اصلی اصلاح طلبان در 1400 تکثیر سید محمد خاتمی و قدرت تکرار او باشد / رمز اصلاحات در اصلاحات : وحدت در عین کثرت است در همه ی ابعاد / رفراندوم هسته ای انتخابات ریاست جمهوری 92 و مجلس شورای اسلامی 94 نمادی از اصلاح طلبی و نطقه ی عطف اصلاح خواهی در ایران و جهان است
    بسم الله الرحمن الرحیم
    با تشکر از همه ی اصلاح طلبان و عملگرایان ایران و جهان
    سید محمد خاتمی – سیاستمدار مردمی و بلندگوی اکثریت مردم عامه در همه ی ابعاد فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و.. در برهه های سخت و چیزی فراتر از رهبری یک تشکیلات به نام اصلاحات بوده است.
    رمز بقای محبوبیت جریان اصلاحات نماد دانستن سید محمد خاتمی و مجلس ششم و سیاستمداران آن خواهد بود زیرا در برهه ای از تاریخ این عزیزان بودند که برای مردم و خواسته های آنان سینه سپر کردند و مطالبات آنان را فریاد زدند.
    فرداروزی اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی اگر سید محمد خاتمی اگر موسوی خوئینی ها اگر مجلس ششم و سیاستمدارانش نبودند این نمادها است که مانند عاشورای حسینی و امام حسین بن علی (ع) و دستبند سبز و میدان آزادی و مانیفست خواهد بود که پایگاه اجتماعی و اثرگذاری اصلاحات را حفظ خواهد کرد.
    قدرت اجتماعی با نمادهایش یکپارچه و بسیج میشوند و هویت می یابند و به راستی نماد وحدت همه ی اصلاح طلبان شخص سید محمد خاتمی است.
    پس بهتر است دیر یا روز در روند اصلاح در اصلاح و به روز سازی تشکیلات اصلاحات از این بزرگان نمادسازی لازم صورت بگیرد تا وحدت در عین کثرت حفظ گردد.
    در فرداروز نماد است که چراغ راه ما خواهد بود
    رمز اصلاحات در اصلاحات : وحدت در عین کثرت است در همه ی ابعاد
    آنانی که سید محمد خاتمی را به خاطر حمایت از روحانی در دوره ی دوم ریاست جمهوری ایشان به باد انتقاد میگیرند بدانند که حتی اگر اثرگذاری سیدمحمد خاتمی کاهش پیدا کرده باشد اما او اثرگذار ترین سیاستمدار مردمی و خارج از قدرت و حاضر در جامعه ایران اسلامی و در کنار نهاد دولت جمهوری اسلامی است که هنوز هم در فضای بسته و محصور رسانه ای اش قدرت اثرگذاری بالا و تعیین کننده ای دارد زیرا اگر حامیانش اقلیت جامعه هم باشند باز قدرت اجتماعی و برگه ی رای و اثرگذار در بن بست ها خواهند بود پس تا دیر نشده است او باید تکثیر شود و فرآیند این تکثیر از اکنون تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 با کمک ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان آغاز شده است.
    اولویت اصلی اصلاح طلبان در 1400 تکثیر سید محمد خاتمی و قدرت تکرار او باشد!
    از امروز دو جبهه مقابل خاتمی و یارانش قرار دارند : یک. آنانی که هشتگ زدند ما براندازیم. دو. آنانی که فقط انتشار عکس دستان خاتمی را اجازه می دهند که اجرای مورد دوم به خاطر بی عرضگی مورد اولی ها است.
    قطعا ما قشر اصلی و هسته ی اصلی و مغز اصلاحات نیز مانند مورد اولی ها از آنان عبور خواهیم کرد و راه خود را جدا میکنیم زیرا تشنج چیزی جز بدتر شدن اوضاع ندارد و بهترین نمونه ی منش و راهبرد اثرگذاری صحیح رفراندوم هسته ای انتخابات ریاست جمهوری 92 و مجلس شورای اسلامی 94 است که نمادی از اصلاح طلبی و نطقه ی عطف اصلاح خواهی در ایران و جهان است .

    راه ما آزادی است
    زنده باد اصلاحات
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    امید است این یادداشت میان سایتهای اصلاح طلب و عملگرا و سایتهای داخل و خارج دست به دست شود

  5. نامه ی مهم به دکتر حسن روحانی : جزییات پیشنهاد طرح اصلاح اختیارات مقام معاون اولی ( یا تبدیل به نخست وزیری یا صدر الاعظم ) برای اثرگذاری سریع و فوری بر انتخابات 13 آبان ایالات متحده آمریکا ( نام آن را طرح اثرگذاری ضربتی از سوی ایران می گذاریم با رمز : مطلع الفجر )

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با تقدیر و تشکر از دکتر حسن روحانی
    پیشنهاد طرح اصلاح اختیارات مقام معاون اولی ( یا تبدیل به نخست وزیری به صدراعظم ) و انتخابش از سوی مجلس برای اثرگذاری سریع و فوری بر انتخابات 13 آبان ایالات متحده آمریکا ( نام آن را طرح اثرگذاری ضربتی از سوی ایران می گذاریم با رمز : مطلع الفجر ) را پیشنهاد می دهم.
    جزییات آن این است که اختیارات هسته ای و سیاست خارجی از جمله کاهش تعهدات برجامی ایران به غنی سازی 20 درصدی به شکل موقتی و انتخاب وزارتخانه های اقتصادی در مجلس یازدهم تصویب میشود و معاون اول دارای اختیارات بیشتری میگردد و فرمانده ی برجام معاون اول میگردد تا پایان دولت 1400. سپس از فردای تصویب طرح دکتر حسن روحانی سعید جلیلی یا یک اصلاح طلب تقلبی که می خواهد جلیلی شود با شعارهای جلیلی وار یا سردار حسین دهقان را به عنوان معاون اول به مجلس معرفی میکند.
    از این پس نیز مقام ریاست جمهوری بیشتر جنبه ی رفراندومی شعارهارا و خط دهی ها را پیدا میکند در انتخاباتها و اجرا و معاون اول نیز با کاهش و زیاد کردن مقطعی اختیاراتش از سوی ریاست جمهوری با دادن طرح به مجلس در مقاطع حساس مثل اکنون شرایط و بخشی از کشور را اداره میکند. مجلس باید با هر گرایشی به گرایش رییس جمهور انتخاب شده احترام بگذارد تا دوره اش تمام شود خواه او بخواهد صدراعظم اصلاح طلب معرفی کند خواه اصولگرا !
    حسن این روش نیز این است که تندروهای داخلی نیز برای فردای 1400 حذف میشوند و این روند افزایش تنش ها به اسم روحانی و اصلاح طلبان و اعتدالیها نوشته نمی شود و اینکه این طرح ضربتی و فوری و اجرایی شدن آن در هفته های قبل آغاز آبان عملا ترامپ و تیمش را آچمز میکند.
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

  6. پیشنهاد طرح ضربتی : پیشنهاد واگذاری قانون گذاری تفویض اختیار رییس جمهور به معاون اول از سوی مجلس

    با توجه به شرایط ترامپ در کاخ سفید

  7. یادداشت الف جیم : آیا خدا آزادی را آفریده است ؟ یا اگر آزادی مقابل دین قرار گیرد این دین است که محدود میشود ؟ کدام یک ؟
    به نام خدا
    تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بود که در مورد مفهوم آزادی شنیدم یکی از سیاسیون معروف فرمودند : خدا آزادی را آفریده است . در ویدئویی نیز دیدم پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال 76 نیز می گفت : اگر آزادی مقابل دین قرار گیرد این دین است که محدود میشود. اما به واقع کدام صحیح تر است ؟
    به واقع مفهوم دین و آزادی از تصویر ( معنا ) ذهن ما و واقعیات آن جداست. واقعیات آن را قطعا خدا آفریده اما برداشت و تصویر و معنای آن را ما با توجه به پیش فرض های ذهنمان که از قبل دریافت کرده ایم تعریف میکنیم.
    نکاتی که باید توجه کرد :
    1. آزادی صدر اسلام و اکنون چه تفاوت های ساختاری دارد؟ جهان حاکم بر دنیا چه ویژگی دارد؟ برده داری است؟ فئودالی؟ ارباب رعیتی؟ سرمایه داری ؟
    2. دین در صدر اسلام با اکنون چه تفاوت های ساختاری دارد؟ مسلمان امروزی پیمان فئودالی می بندد یا از قرارداد استخدام استفاده می کند ؟ ذهنیت او چگونه است ؟ تفاوت دولت و امارت چیست؟(نامه امام علی(ع) به مالک اشتر)
    3. ذهنیت انسان و دریافتهایش دستخوش چه تغییراتی شده است ؟ آیا فرگشت کرده یا به عقب رفته ؟ نهادهای صدر اسلام و اکنون چگونه است؟
    4. چرا در مورد تعریف های مطرح از آزادی هیچکدام مفهوم قدرت و بازیگران متکثر و منافع متفاوت و تضادها و احتمالات و جبر خلقت و.. را در نظر نمی گیرند؟
    5. آیا یک فردی که در خانواده فقیر به دنیا آمده است آزادتر و چند قدم جلوتر است یا فردی که در خانواده ثروتمند به دنیا آمده؟

    به نظر آنچه امروز و در جهان امروز از آن به عنوان آزادی نام میبریم حرکتی قانونمند و جنبش و فرصت و قدرت انتخاب و استفاده از عمر و زمان است نه چیز دیگر.
    گویا عدالت و امنیتی که افراد و نهادهای بانی اش تامین میکنند به آزادی معنا می دهد اما این نهادهای بانی عدالت و امنیت بر مبنای چه پیش فرض ذهنی قوانین را تنظیم میکنند و آن منبع سرچشمه ی قوانین نگاهش به آزادی چیست ؟
    به نظر میرسد یک مسلمان نیز با فهم صحیح از مکانیزم احکام و تکالیف و توبه و انابه و اشتباه و حدیث رفع و.. بتواند با حفظ هویت اسلامی آزادی خنثی غربی را در گامهای اسلام اعتدالی و سلسله مراتبی گرچه مکانیزمش آهسته شود و در حاکمیت دینی درگیر نظارت و جریمه محترمانه و متسامح شود را با تحمل برخورد محترمانه کسب کند و از اسلام دلگیر نشود اما آنچه مشخص است او در دیدگاه دینی دین خودش گنه کار است و باید قبل از فوت توبه کند حتی اگر در یک جامعه ی سکولار زندگی میکند که در موارد اندک با مفاهیم و مظاهر دینی در تضاد است.

    پایان

  8. به گوش آقای تاج زاده برسونید که آلترناتیو شرایط قطعا جریان اصلاحات و ارتش جمهوری اسلامی و شبکه ی مجازی و هویت واحد مسلمان ایرانی در عین تکثر عقیده است

  9. یادداشت : جامعه جنبشی پیش زمینه ای برای ساخت نهاد پارلمان اصلاحات / پارلمان اصلاحات نماینده ی فشرده ی نهادهای غایب جامعه

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با تشکر از سران اصلاحات و اعتدال
    ساماندهی جامعه جنبشی پیش زمینه ای برای ساخت نهاد پارلمان اصلاحات است. زیرا جامعه ای که نهادهای حزبی و انتخاباتی و سندیکایی اش کهنه یا ممنوع گشته است تنها با یک جنبش به حیات سیاسی باز خواهد گشت و این جنبش و خروش ظرف پارلمان اصلاحات را که آلترناتیو سندیکاها و نهادهای نظارتی و مردم نهاد است را پرخواهد کرد.
    پارلمان اصلاحات نماینده ی فشرده ی نهادهای غایب جامعه ایران اسلامی است و منسجم کننده و هدایتگر قدرت اجتماعی است.
    این نهاد نمونه برداری گسترده از خانه ی کارگر است در غیاب سندیکای کارگری.
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

  10. پیشنهاد : دولت صلح : دولت ضد جنگ : دولت ظریف : دولت عارفانه برای دولت بعدی یا 1400

    به نام خدا
    دولت بعد از آقای روحانی باید چند اصلاحات انجام دهد :

    1.بازگشت نخست وزیری به سبک روسی ( برای نصب نخست وزیر نیاز به اجازه مجلس نیست )
    2. ریاست جمهوری وظایف اقتصادی و هماهنگی وزرا اش را به نخست وزیر واگذار کند
    3. دولت صلح و مطرح شدن طرح آن قطعا باعث دوگانه شدن شعارها و رفراندوم انتخاباتی و شکست قطعی و افتضاح اصولگرایان خواهد شد
    4. هویت اسلام ظریف اسلام عارفانه اجماع ساز است
    5. دولت کوچک و ظریف قدرت مقابله با مشکلات را دارد

    در انتخابات ریاست جمهوری 1400 :
    رای به یک طرف : 1.صلح 2.گسترش آزادی 3. ثروت یعنی رای به دوم خرداد اقتصادی – حجاب ارشادی – سیاست خارجه نرم به جای سخت است
    و
    طرف دیگر و مقابل ملت اصولگرایان : رای به تورم اقتصادی – حجاب اجباری – سیاست خارجی سخت است

    1400 رفراندوم است و روز عزای اصولگرایان.
    1400 باید مجلس یازدهم بی عمل استعفا دهد و این جزو شعارهای کاندید اصلاحات باشد

    پایان

  11. اگر بعد از روحانی دولتی همسو با اصلاح طلبان سرکار بیاید باید مجلس یازدهم استعفا دهد یا اختیاراتش را کم کند

    این شعار را حتما کاندید اصلاحات بدهد

  12. رای به دولت همسو با اصلاح طلبان یعنی انقلاب علیه اصولگرایی

    مجلس یازدهم 42 درصد مشارکت مردمی را به صفر میرساند

  13. من از سایت انتخاب و آفتاب نیوز و بهارنیوز و انصاف و عصر ایران و.. میخواهم بگویند مشکل گرانی اجناس و قیمتها از چیست :
    بگویند از تحریم صنایع مادر کشور که دلار را وارد کشور میکرد است!
    بگویند از تحریم صنعت فولاد و آلومینیوم و.. و تحریم صنعت سیمان و.. تحریم نفت و پتروشیمی و.. و تحریم صنعت مس و.. است

    بگویید به مردم!

    در بنر زیبا طراحی کنید به رنگ پرچم کشور عزیز و در پست اول قرار دهید

    فردای آن روز تیتر بزنید : پایان اصولگرایی پایان فئودالیسم اقتصادی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا