خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – غلامرضا شریعتی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در سال 1354 به دنیا آمد. او متولد بهبهان در استان خوزستان است.

شریعتی دارای دکتری ژنتیک انسانی از دانشکده‌ی علوم پزشکی دانشگاه تهران بوده و عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای شریعتی در فضای مجازی آمده است، او «فعالیت مدیریتی خود را از دولت اصلاحات در استانداری خوزستان آغاز کرد».

شریعتی در دوران اصلاحات به‌عنوان مدیرکل انتظامی و سیاسی استانداری خوزستان فعالیت می‌کرد و با آغاز به کار دولت احمدی‌نژاد به دانشگاه بازگشت و به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور به آموزش دانشجویان پرداخت.

از دیگر سوابق مدیریتی شریعتی می‌توان به مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان شادگان، مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر و معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اشاره کرد.

شریعتی در دولت روحانی به‌عنوان استاندار خوزستان مشغول فعالیت است.

از جمله حاشیه‌های حضور غلامرضا شریعتی در استانداری خوزستان به دادگاه مدیرعامل شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه بازمی‌گشت، در این دادگاه ادعایی مبنی بر پرداخت هزینه‌ی سفر استاندار و خانواده‌اش مطرح شد، ادعایی که پس از واکنش‌ها به آن، با این توضیح قوه قضاییه همراه شد: «پرونده اتهامی در خصوص استاندار خوزستان در دادسرای تهران مطرح نبوده و بر همین اساس وارد کردن اتهام به وی غیرموجه و فاقد مشروعیت قانونی است».

از دیگر حوادث و حاشیه‌های دوران حضور شریعتی در استانداری خوزستان می‌توان به سیل سال98، اعتراضات کارگران هفت‌تپه، حوادث ماهشهر در آبان98، گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی انتخاب او به‌عنوان رئیس هلال احمر، سفر چند ماه قبل او به تهران و مصاحبه با تعدادی از رسانه‌ها که برخی آن را مصاحبه‌های سفارشی می‌دانستند و… اشاره کرد.

آقای شریعتی از چهره‌های میانه‌رو است که در استان خوزستان فردی شناخته‌شده محسوب می‌شود و عمده‌ی فعالیت‌های مدیریتی‌اش نیز در استانداری این استان بوده است.

غلامرضا شریعتی: من چه‌ کاره‌ام که کاندید شوم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا