خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سعد حریری نخست‌وزیر لبنان می‌شود؟

فراکسیون پارلمانی حزب المستقبل دیدارهایش را با فراکسیوهای سیاسی برای اطمینان از پایبندی آن‌ها به ابتکار عمل پیشنهادی فرانسه آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، هیئت فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان که شامل بهیه الحریری، سمیر الجسر و هادی حبیش است سه‌شنبه نشست‌های خود را با فراکسیون‌های سیاسی اصلی در لبنان آغاز کردند تا از پایبندی کامل آن‌ها به بندهای طرح اصلاحی که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با آن توافق کرده بود، اطمینان حاصل کنند.

سعد حریری، رئیس جریان المستقبل و نخست‌وزیر پیشین لبنان دوشنبه با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان با هدف احیای طرح فرانسه که حریری آن را “تنها فرصت در مقابل لبنان برای توقف فروپاشی و بازسازی بیروت می‌داند”، دیدار کرد.

این هیئت اولین نشست‌های خود را با دیدار با سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده آغاز کرد تا طرح حریری را تشریح کند.

طرح حریری شامل تشکیل دولتی تکنوکرات از چهره های متخصص است که عضو هیچ حزبی نباشند در راستای یک جدول زمانی که بیشتر از چند ماه طول نکشد و با هدف انجام اصلاحاتی است که به منزله بیانیه وزارتی دولت جدید است.

این اقدام به ماکرون اجازه می‌دهد تا به تعهدات خود در مقابل گروه‌های سیاسی لبنان برای متحد کردن جامعه بین المللی برای سرمایه‌گذاری در لبنان و حمایت مالی از آن عمل کند؛ مسئله‌ای که می‌تواند فروپاشی را متوقف کند.

فرنجیه در مقابل این هیئت تاکید کرد، فراکسیون وی در مذاکرات پارلمانی روز پنجشنبه حریری را نامزد خواهد کرد و از طرح فرانسه حمایت می‌کند.

هیئت فراکسیون المستقبل همچنین با هاقوب بقرادونیان، رئیس حزب طاشناق، بخشی از فراکسیون لبنان قوی با ریاست جبران باسیل دیدار کرد. وی بر لزوم تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن و مشورت با طرف‌های سیاسی برای اتخاذ تصمیم درباره نخست‌وزیر مکلف تاکید کرد.

این هیئت همچنین با سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه دیدار کرد.

به گفته منابعی در حزب القوات اللبنانیه این حزب شخصیتی را که نامزد خواهد کرد، فاش نمی‌کند و بر موضع خود برای تشکیل دولت مستقل تاکید دارد.

این هیئت همچنین قرار است با جریان آزاد ملی لبنان و فراکسیون وفاداری به مقاومت، نماینده حزب‌الله در پارلمان با ریاست محمد رعد دیدار کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا