خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه سرگشاده سعید زیباکلام به رئیس قوه‌قضاییه

نامه‌ی سرگشاده‌ی سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه را به نقل از کانال تلگرامی آقای زیباکلام می‌خوانید:

«جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه

1️. با سلام و آرزوی خدمات پایدار و اصلاحات ساختاریِ معطوف به تغییر و تعویض رویه‌ها و هنجارهای ضد اسلامی، غیرقانونی، و خودسرانه.

باستحضار می‌رساند که به تازگی یکی از فرهنگیان بنام آقای رضا نهضت، به اتهام ترسیم کاریکاتوری از وزیر و معاون وزیر آموزش و پرورش و بیان عبارت “آقای وزیر! جان نیروهای ستادی و جان خودتان در خطر است تو را به خدا بفهم!”محاکمه و به ۴۵ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

2️. جناب آقای رئیسی! بنظر شما اتهامات مندرج در دادنامه صادره از سوی دادگستری کل استان تهران مسخره نیست؟ معلمی کاریکاتوری از وزیر شیفته خدمت دولتِ اسوه مکّاری و حقه‌بازی و کلاهبرداری و دروغگویی در جمهوری اسلامی کشیده و در یادداشتی به وزیر هشداری نه چندان مودبانه داده است.

3️. آقای رئیسی! اگر نشر کاریکاتور مقامات نظام جمهوری اسلامی و خطاب ِنه چندان مودبانه آنها مطابق قانون جرم است، شفیقانه و از سر خیرخواهی برای میهنم و ملّتم بشما توصیه و تاکید می‌کنم در اولین فرصت این قانون و قوانین مشابه قرون وسطایی را از طریق مجاری قانونی فسخ و لغو کنید.

4️. جناب رئیسی! شاید در گذشته‌‌های بسیار دور، نسلهای دهه‌های ۶۰ و ۷۰ صرفاً از سر خوش‌باوری و حسن نیتی بی‌حساب و از سر این باور بیجا که مقامات یا قدسی‌اند و یا شبه‌قدسی‌اند و دست‌کم ذیل نظامی مقدس مشغول خدمت‌اند، این نوع قوانین وجاهتی صرفا مردمی و عرفی داشته است.

شاید! اما و صد اما که امروزه با توجه به خیل عظیم دهها میلیونی مستضعفان و ولی‌نعمتانِ به خاک سیاه نشانده‌شده توسط مقامات دزد و دروغگو و ظاهرالصّلاح و منافق، هیهات! هیهات! که بسیار بعید است بیش از پنج درصد مردم ایران زیر بار آن بینش‌های بی‌اعتبار و متوهمانة بروند.

سعید زیباکلام
سعید زیباکلام

5️. آقای رئیسی! گرچه امکان دارد متهم به اعتمادبنفس بی‌حدوحصر شوم اما اشکالی ندارد: باید با صدای بلند و صریح و بی‌پرده بگویم که این بنده ظلوم جهول کفور می‌فهمم چه می‌گویم و اکثر مقامات نظام یا نمی‌دانند یا مست دستآوردهای خدمات خود در حسابهای بانکی افرنگیان هستند و یا غرق رقابت با دیگر شیفتگان قدرت و ثروت.

6️. جناب رئیسی! آن بینش‌های بی‌ریشه و وهمیِ صدها سال تلقین‌شده در قلب و جان مردم، که روحانیون چنین و چنان‌اند، چندین سالست که مقامات خدوم با تبه‌کاریهای خود بلعیده‌اند و نامشروعیت بی‌حساب هم برای خود و هم برای نظام درو کرده‌اند. شما می‌دانید ولی‌نعمتان دهها میلیونیِ بشدت مستضعف‌ترشده انقلاب نمی‌توانند جلو دوربین رسانه حکومتیِ غیر مردمی و در محاصرهٔ دهها مامور اطلاعاتی و امنیتی، وضعیت رقت‌بار پرعسرت و نکبت غیر انسانی خود را برای شما توصیف کنند.

7️. آقای رئیسی! بسم الله! بیایید دست‌کم بخشی از “دربار زر و زور و تزویر” را به حرمت و پاسداشت جانفشانی‌های صدها هزار شهید میهن، “ولو بلغ ما بلغ” ویران کنید.

8️. آقای رئیسی! بیایید با اصلاحات ساختاری قوه قضائیه امید را در میان مردم و بویژه جوانان احیاء کنید. بیایید مطابق قانون اساسی دادگاهها را علنی برگزار کنید. بیایید مدیریت زندانها را از ساختار قوه قضاییه خارج و به قوه مجریه بسپارید و تا انجام اینکار بزرگ، هر سال از جمعی از رجال معتمد و شناخته‌شده شجاع و آزاده دانشگاهی، حوزوی، و رسانه‌ها دعوت کنید بدون بزک‌کردن شرایط زندانها و بدون حضور مقامات، از زندانهای سراسر کشور بازدید کرده گزارشی به مردم ارائه کنند.

9️. آقای رئیسی! پیش از آنکه “هنگامه بی‌بازگشت” فرا رسد این اصلاحات اساسی را محقق کنید. پیشتر گفته‌ام و اکنون تاکید می‌کنم پایبندی مردم به آن بینش‌های موروثیِ بی‌حساب و بی‌مبنا درباره روحانیت همچون برگ خزان از مدتها پیش درحال ریزش است. حضور مردم در محافل و مناسبتهای مناسکی و معنوی را مطلقا به پای اعتبار روحانیت نگذارید!

10. آقای رئیسی! “افامن الذین مکروا سیئات ان یخسف الله بهم الارض او یاتیهم العذاب من حیث لایشعرون”(سوره مبارکه نحل: ۴۵)

والسلام علی من اتبع الهدی

۲۲ مهر ۱۳۹۹»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا