خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بزرگترین پروژه بتن اکسپوز هنزا

رپورتاژ آگهی

بتن اکسپوز در سال‌های اخیر به عنوان یک متریال جهت پوشش نما رونق وسیعی پیدا کرده است و در نقاط مختلف جهان مورد توجه و استقبال معماران، طراحان و سازندگان سازه ها و ساختمان ها قرار گرفته است. شرکت گام آبی فردا از جمله تولیدکنندگان داخلی بتن اکسپوز با برند هنزا است که پروژه‌های متعددی را در این راستا در کشور عزیزمان عملیاتی کرده است که در این نوشته قصد داریم به بزرگترین پروژه بتن اکسپوز در داخل کشور که توسط تیم هنزا اجرایی شده است، یعنی پروژه سیتی استار مشهد، بپردازیم.

  1. طراحی و معماری پروژه سیتی استار مشهد
  2. نحوه نصب پنل های بتن اکسپوز در پروژه سیتی استار مشهد
  3. شرکت گام آبی (تولید کننده محصولات هنزا)

طراحی و معماری پروژه سیتی استار مشهد

پروژه سیتی استار مشهد توسط کمیسیون مشارکت های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد در سال 1390 تصویب شد که در زمینی به مساحت 94000 متر مربع و زیر بنای 72000 متر مربع احداث گردیده است. طراحی و معماری این برج که شامل 9 طبقه و 230 واحد تجاری است، بر عهده مهندس دانشمیر و همسرشان مهندس کاترین اسپریدونوف بوده است. در ادامه به چند ویژگی بتن اکسپوز به کار رفته در این پروژه اشاره خواهیم نمود:

1.     پنل های بتن اکسپوز به کار رفته در این سازه دو پوسته است. به این معنا که از هر دو طرف نمای حاصله عرضه می شود و این پنل ها هم نمای بیرونی و هم نمای داخلی بتنی را برای سازه فراهم آورده اند.

2.     پنل مورد استفاده در ساخت نمای این ساختمان درابعاد 1/5 متر در 75 سانتی متر است که به آن پنل 75*15 گفته می شود.

3.     یکی از ویژگی های برجسته پنل های بتنی به کار رفته در این پروژه ضخامت سه سانتی متری آن ها به اضافه به کار گیری بتن مسلح به الیاف فولادی در ساخت این محصول است. شما می توانید درباره خصوصیات این محصول در صفحه بتن اکسپوز هنزا اطلاعات بیشتری به دست آورید.

4.     بتن اکسپوز به کار رفته در این پروژه دارای بافت (texture) طرح چوب است.

در ادامه به معرفی انواع پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز هنزا خواهیم پرداخت که عبارتند از:

  1. پنل (cm 50*60) HRC56
  2. پنل (cm 40*60) HRC46 / صیقل، بادبر
  3. پنل (cm 60*60) HRC66 / ساده، بافت دار
  4. پنل (cm 148.5*75) HRC1575 / صیقل، بافت دار
  5. پنل (cm 100*50) HRC105 / چهار سوراخ، ساده
  6. پنل (cm 58*14) HRC615 / الوار چوب
  7. پنل (cm 96*14) HRC1015 / الوار چوب
  8. پنل (cm 60*120) HRC126

همان طور که مشاهده می‌کنید، این قابلیت فراهم است که برای پروژه‌های مختلف از پنل های پیش ساخته با ابعاد متنوع بهره برد و بدین ترتیب بهترین طرح مناسب با پروژه مربوطه را اجرایی نمود. استفاده از بتن اکسپوز بافت دار می تواند جلوه خاص و متفاوتی به نمای ساختمانی عرضه کند.

نحوه نصب پنل های بتن اکسپوز در پروژه سیتی استار مشهد

پروژه سیتی استار مشهد دارای سطح گسترده حدود 10 هزار متر مربع است که بزرگترین پروژه بتن اکسپوز پیش ساخته پنلی در کشورمان ایران است. در ادامه به برخی نکات مربوط به نصب قطعات نما در این سازه اشاره خواهیم کرد که از قرار زیر است:

1.     برای نصب این پنل ها شاسی کشی صورت پذیرفته است که باعث می شود بتوان پنل ها را از هر دو سو نصب کرد و باعث سادگی کار نصب شده است.

2.     استفاده از اتصالات مختلف و نبشی ها برای استحکام نصب این محصول در نظر گرفته شده است. ما سعی کردیم که در میان روش های مختلف اتصال پنل های پیش ساخته از بروزترین و مطمئن ترین روش اتصال استفاده نماییم.

3.     ارتفاع بالای نمای ساختمانی این نیاز را ایجاد کرده است که از بتن مسلح استفاده گردد به همین جهت بتن اکسپوز به کار رفته در این نما، مسلح به الیاف فولادی است. وجود الیاف فولادی در ترکیب این محصول خاصیت ترد و شکنندگی بتن را جبران کرده و مقاومت زیادی در برابر نیروهای کششی وارده به این محصول اعطا می کند.

4.     نکته دیگری که در اجرای این پروژه حائز اهمیت است، استفاده از پنل های بتن اکسپوز قوس دار در بخشی از قسمت های نما و زیر سقف ها است که با استفاده از قالب های ویژه تولید شده است و در این بخش ها نیز از بتن مسلح بهره گرفته ایم. انعطاف پذیری این متریال به ما اجازه داده است که بتوانیم طرح های بدیع و خلاقانه را با آن ایجاد نماییم.

شما می توانید برای مشاهده نمونه های دیگر این پنل ها و بافت های مربوطه به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

1.    شرکت گام آبی (تولید کننده محصولات هنزا)

شرکت گام آبی فردا یک شرکت دانش بنیان و سهامی خاص است که از سال 1382 کار طراحی و تولید مصالح ساختمانی نوین را آغاز نموده است. ما با بهره مندی از تیم تخصصی قوی توانسته ایم تا سال 1389 به تجربه اجرای بیش از دویست هزار متر مربع پروژه های عمرانی دست پیدا کنیم که این کار باعث تلفیق تجربه و تخصص در تیم هنزا شده است. یکی از نقاط قوت شرکت گام آبی فردا برخورداری از واحد تحقیق و توسعه (R&D) است که توانسته است خلاقیت و دانش روز را به صنعت ساخت مصالح ساختمانی و بتن اکسپوز در داخل کشور وارد نماید. به همین دلیل شرکت گام آبی فردا توانسته با سایر مراکز فعال در صنعت ساختمان همکاری های مشترک و مثمر ثمری داشته باشد. برخی از این مراکز و سازمان ها عبارتند از:

1.     مرکز تحقیقات مسکن و راه و شهرسازی

2.     مرکز پژوهش های علمی، صنعتی ایران واقع در مرکز رشد

3.     سازمان بهینه سازی سوخت و انرژی

4.     پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران

5.     آزمایشگاه متالوژی رازی

6.     آزمایشگاه های همکار سازمان استاندارد ایران

جهت آشنایی بیشتر با تاریخچه و اعضای هیئت مدیره شرکت گام آبی فردا، تولید کننده محصولات هنزا می توانید به صفحه درباره ما مراجعه نمایید. همچنین مراجعه به صفحه بتن اکسپوز هنزا می تواند شما را با ایده هایی بدیع و خلاقانه جهت استفاده از این متریال آشنا سازد.


آدرس شرکت: تهران، نیاوران، ضلع شمالی کاخ نیاوران، خیابان پورابتهاج، پلاک ۳۶۰، واحد ۷

شماره های تماس: 80-22825078-021

ایمیل شرکت: info@henza.net

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نمای این پروژه در مشهد خیلی شاخص و متفاوت هستش ، رنگ بتن ها و بازی رنگ آنها در طول روز و شب و همچنین گذر زمان و تغییر رنگ دائمی آن باعث شده خیلی خیلی زیبا و متفاوت با باقی پروژه های دیگه باشه
    مطمئنا اول کارفرمای پروژه بخاطر انتخاب معمار خوب و محدود نکردن انتخاب ها و بعد معمار پروژه که نمیدونم کدوم عزیز هست بخاطر سبک طراحی متفاوت و مینیمال آن قابل تقدیر هستند
    البته بی انصافی که از اجرای خوب پیمانکار نما هم تشکر نکنیم
    در کل پروژه سیتی استار مشهد به جرات میشه گفت یکی از بهترین پروژه ها هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ اجرا هستش و همچنین این حجم از تایل های بتن اکسپوز در سطح نما ، تا بحال توی هیچ پروژه داخلی فکر نمیکنم اجرا شده باشه .
    از طرف دیگه سختی اجرای نمای پروژه هم که دیگه جای حرف نداره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا