خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش پایتختی‌ها به درگذشت خشایار الوند

ایسنا نوشت: خشایار الوند نویسنده‌ نام‌آشنایی که اغلب سریال‌های موفق طنز در تلویزیون با نام او گره خورده است، امروز (پنجشنبه) همکاران و مخاطبانش را تنها گذاشت و به شکل ناگهانی در سن ۵۱ سالگی چشم از جهان فروبست.

زنده‌یاد خشایار الوند مجموعه‌های «پایتخت» و «علی‌البدل» را برای سیروس مقدم نویسندگی کرده بود و در عرصه فیلمنامه‌نویسی با مهران مدیری هم همکاری داشت؛ مجموعه‌های «نقطه چین»، «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «گنج مظفر»، «مرد هزار چهره»، «مرد دو هزار چهره»، «قهوه تلخ»، «ویلای من»، «شوخی کردم» و «در حاشیه» به قلم او خلق شده‌اند.

خشایار الوند که برادر سیروس الوند، کارگردان سینما و تلویزیون بود، نگارش فیلمنامه مجموعه‌های «کمربندها را ببندیم» مهدی مظلومی، «مسافران» رامبد جوان، «دیوار به دیوار» و «دیوار به دیوار ۲» سامان مقدم و «گلشیفته» بهروز شعیبی را هم برعهده داشته است.

حسن وارسته که در «پایتخت» و «علی البدل» به عنوان نویسنده و مشاور فیلمنامه با زنده یاد الوند همکاری داشت، ضمن عرض تسلیت و با اندوه فراوان گفت: ما برادر بودیم و سال‌ها باهم زندگی کردیم و می‌نوشتیم. ما در لوکیشنشیرگاه در سریال پایتخت یک جا بودیم و ۴ یا ۵ ماه در همدان باهم کار کردیم.

او ادامه داد: ما رفیقمان را از دست دادیم و جامعه هنری هم یک گوهر را از دست داد. خانواده پایتخت که من هم عضو آن هستم، انگار یکی از بستگان و برادرشان را از دست داده است. دلم می‌خواهد به من بگویند خشایار ایست قلبی کرد اما احیا شد.

الهام غفوری، تهیه‌کننده سریال «پایتخت» هم که حال بسیار بدی داشت، درباره خشایار الوند گفت: فقط می‌دانم که یارمان رفت، ما ۱۰ سال باهم کار کردیم.

نسرین نصرتی بازیگر نقش فهیمه در سریال «پایتخت» هم با حزن بسیار، بیان کرد: خشایار الوند، برادرم بود و خیلی بی‌ادعا بود. او یک عالم لحظه ناب برایمان خلق کرد و تمام نقش‌هایی که بازی کردیم در ذهن ایشان بود. ایشان بسیار هم فکر آقای تنابنده بودند. به نظرم تیم عجیب و غریب و نایابی بودیم.

خبرنگار ایسنا با محسن چگینی (تهیه‌کننده سریال‌های مسافران و شب‌های برره)، هومن حاجی عبداللهی (بازیگر سریال پایتخت)، نادر سلیمانی (بازیگر سریال‌های باغ مظفر و مرد هزار چهره) هم تماس گرفت اما آن‌ها به دلیل شوک ناشی از درگذشت خشایار الوند نتوانستند صحبت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا