خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبعات انقلاب دوم و پشیمانی مردم از انقلاب اول!

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «تبعات انقلاب دوم دارد مردم را از انقلاب اول پشیمان می‌کند» نوشت:

پس از انقلاب کم کردن فقر و محرومیت وجهه همت انقلابیون و مردم قرار گرفت راه اندازی جهاد سازندگی از نمودهای این حرکت مردمی بود. سخنرانی‌های مقامات عالی نظام هم آمیخته است از هشدار نسبت به اختلاف طبقاتی و ضرورت اصلاح مشکلات معیشتی مردم و…

اما از فردای تسخیر سفارت امریکا به ناگاه توان و انرژی‌ها به سمت و سوی دیگری حرکت می‌کند. مقابله با آمریکای جهانخوار و به خاک مالیدن بینی این ابرقدرت و اصلاح نظام ظالمانه بین الملل و…

از طرف دیگر دفع توطئه هایی نظیر تحریم که نتیجه طبیعی آن تسخیر و نگه داشتن کارمندان سفارت و مبارزطلبی ما بود عملا بسیاری از توان و انرژی مملکت را معطوف به خود ساخت.

هر چه ما در این مبارزه جدی تر شدیم اتحاد وهمدلی دنیای غرب ابتداء و الان غرب وشرق علیه ما جدی تر شد.

شعار ما شد نابودی اسرائیل وخط قرمز غرب وشرق و دنیا شد حفظ کشوری که از اعضا سازمان ملل است یعنی اسرائیل.

امروز بسیاری از مردم زیر بار فقر وفلاکت و آثار و نتایج آنچه انقلاب دوم خوانده شد که به تغییر مسیر انقلاب57 انجامید از انقلاب اول خود اظهار پشیمانی می‌کنند.

اما آیا ما با چنین قدرت محدودی عقلا وشرعا مکلف به مبارزه آشکار همراه با راه اندازی نیروی نظامی برون مرزی برای دفاع از مظلومین فلسطینی ولبنانی و یمنی و… بودیم و هستیم؟ تا مجبور به تحمل چنین تبعاتی از انزوای بین المللی ونارضایتی داخلی شویم؟

به نظر می‌رسد با توجه به توان محدودمان نه شرعا و نه عقلا مکلف به چنین اقدامی نبوده ایم.

عقل و شرع اولا تکلیف را از کسی می‌خواهند که توان انجام آن را داشته باشد، ثانیا اگر هم کمکی می‌خواهیم بکنیم بایست در حد توانمان باشد نه آنچنان بلند پروازانه که به شکل گیری یک اتحاد بین المللی علیه ما بیانجامد، ثالثا با وجود این همه مشکلات و بی‌عدالتی و استضعاف در داخل، اولویتی برای این چنین معطوف نمودن قوا برای حمایت از مستضعفان دنیا و رفع ظلم از ایشان باقی نمی ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درود بر روحانی آزاده جناب حائری که به مصداق(( حرف حق رابزن هر چند به ضرر تو باشد)) حق گویی را پیشه نموده وخود رااز مواهب همراهی باگفتمان حاکم محروم نموده اند.حاکمیت چرا وچگونه به این مسیر افتادند شاید دقیقا” ندانم ولی می دانم که چون میدانند که این مسیر اگر هم در گذ شته محبوبیتی داشته اکنون دیگر ندارد لذا باکتمان تعمدی حقایق وجنجال وسانسور رسانه ای سعی می کنند نگذارند تا اذهان مردم درمورد رابطه بین سیاست خارجی خسارت بار همانند آنچه شما فرمودید واقداماتی مانند ؛ کمک به انواع گروهها وگروهکها ، سعی در صدور برخی تفکرات و…. با تحریم وانزوا ومشکلات مبتلابه امروز جامعه کنجکاو شود برای همین وقتی صحبت از علل تحریم وانزوا به میان می آید فورا” اذهان را به سمت پاسخ های کلیشه ای همیشگی مانند ((بعد ازانقلاب آمریکا وسلطه گران منافعشان را درایران از دست دادندو….)) متوجه می سازند .
    انصاف نیوز باسپاس لطفا ” انتشاردهید و والاغیرتا” کامنت را مثله هم نکنید !

  2. سلام مهم اینجاست که چه گروهی وارد سفارت آمریکا شدند؟ با حکم کدام مرجع و روحانی مبارز؟؟ چرا با سفارت اسرائیل و انگلیس در ایران این برخورد صورت نگرفت؟؟
    سوال بعدی اینجاست که چرا آمریکا و دنیایی که شما به عنوان کشورهای پیشرفته و مرفه از آن ها نام می برید، برای حذف سفارت خانه خود ۴۲ سال باید با یک کشور بدترین دشمنی ها را انجام دهد؟؟ چرا از طریق دیپلماسی و سیاسی ( یعنی دقیقا همون کاری که شما انتظار دارید ایران انجام دهد ) این کار را نکرد؟از این کشورها که به مهد آزادی و دموکراسی نام می برید.

  3. سلام. مشکل اینه که شما نمیدانید مبارزه با طاغوت از اهداف بنیادین حرکت اولیه بوده است. چون قرآن نمیخوانید و تدبر نمی کنید. چه کسی گفته هدف فقط رفع فاصله طبقاتی و مبارزه با فقر بوده است؟ از اسلام یا بگیرید همه اش را یا هیچی اش را نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا