خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک پیشنهاد سازنده به رئیس‌جمهور

اکبر اعلمی، نماینده ادوار مجلس و وکیل پایه یک دادگستری، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «یک پیشنهاد سازنده به رئیس‌جمهور» نوشت:

پس از آنکه رئیس جمهور، حسن روحانی گفت: «امام حسن (ع) صلح کرد چون اکثریت جامعه صلح می‌خواست و وقتی به او اعتراض کردند گفتند شما ۱۰ نفر یا ۲۰ نفر همۀ مردم نیستید. وقتی اکثریت جامعه صلح می‌خواهد باید صلح را انتخاب کرد.»، نشریه کم مخاطب کیهان که منویات و تفکر اقتدارگرایان را نمایندگی می‌کند در واکنش به این اظهارات رئیس‌جمهور نوشت: «روشن است که بحث‌های جناب روحانی درباره صلح امام حسن(ع) مربوط به سرنوشت مذاکرات هسته‌ای است و رئیس‌جمهوری چندمین‌بار است که اصرار دارد صلح امام حسن(ع) را مصادره به مطلوب کند و به خیانت برخی خواص و فرماندهان لشکر در این صلح تحمیلی نپردازد؛ اما چرا؟! آیا فصل خیانت یارانی مانند عبیدالله بن‌عباس را مطالعه نکرده یا تعمدی برای کتمان این فصل مهم وجود دارد؟!»

شخصا براین باورم که برای دفع تهدیدات و تامین منافع ملی هیچ لزومی به #قرینه‌سازی‌های تاریخی و مذهبی و کد آوردن از #قدیسان صدر اسلام نیست زیرا نه تنها جایگاه و شخصیت مقامات نظام به هیچ‌روی سنخیتی با امامان و قدیسان صدر اسلام ندارد بلکه مناسبات جهانی و موقعیت و شرایط داخلی و خارجی کشورمان و نوع خطراتی که منافع ملی و تمامیت ارضی ایران و مصالح ملت و جامعه را تهدید می‌کند نیز مطلقا قابل قیاس با شرایط ۱۴۰۰-۱۳۰۰ سال قبل نیست.

از این‌رو به رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم که بجای شعاردرمانی، برای باقیات صالحات خودش هم که شده بدوا طی لایحه‌ای سیاست‌های کلان صلح‌طلبانه مربوط به سیاست خارجی را تهیه و در اسرع وقت با استفاده از ظرفیت ماده ۳۶ قانون همه‌پرسی در جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۶۸، آنرا به عنوان پیشنهاد همه‌پرسی به مجلس بفرستند و از آنجا که قطعا دو سوم مجموع نمایندگان ‌مجلس شورای اسلامیِ مدنظر این قانون، چنین پیشنهادی را تصویب نخواهند کرد، بدون فوت وقت آنرا در سامانه‌ای که برای همه‌پرسی مجازی طراحی شده به همه پرسی بگذارند.

خوبی این کار در این است که دست‌کم کیهانیان و محافلی که این نشریه منویات آنها را نمایندگی می‌کند به این واقعیت که آنها حتی یک‌بیستم مردم هم نیستند، پی‌خواهند برد و از این پس به نام مردم برای مردم نسخه تجویز نخواهند کرد‌.
‌بسم‌الله

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقای اعلمی
    بیشنهادات سازنده بدهید نه تخیلی
    ایشان نه تمایلی دارند و نه قدرتش
    چرا او را آزار می دهید بگذارید. این چند صباح ریاست جمهوری نیز بگذرد و او با آسودگی به زندگی خود ………………………

  2. اصلایک پیشنهاد هموناییکه به روحانی رای دادند منجمله خودم رای گیری بشه ببینیم چندنفرشون بازم به روحانی رای می دهند آقای اعلمی همزبان گرامی رئیس جمهوری که موقع کرونا بیشترخودشو قرنطینه کرده هرکی هم کاری کنه مسخرش می کنه چطوره میدونه باد نیا تعامل کنه تازه نشون داده که زبان دنیا روهم بلد نیست پناه میبرم به خدا ازشر شیطان رانده شده

  3. ببینید جناب : کیهان روزنامه وزین هستش گفته اقای روحانی فرموده امام حسن (ع)به خواست مردم صلح کرده تازه چه صلحنامه ای اگر خوتنده باشید همه به نفع مسلمانان بوده تازه هم در شرایطی بر اثر فشار وخیانت های نفوذ ی های داخلی بوده حالا گیریم حق با شما فرص کنید با امریکا صلح کردید فکر می کنید خواست های امریکا از شما چه خواهد بود .برجام نمونه کوچک شده صلح بوده شما درجواب ؛خواسته های امریکا برای ما لیست کنید .تازه اگر به همان خواسته ها هم قانع باشد …………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا