خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آقا عفو عمومی بدهید»

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

ادامه‌ی پاسخ آیت الله سیدحسن قمی در اسفند۵۸:

متاسفانه کارهای خلاف در اینجا زیاد است. مصادرات بی مورد، زندان های بی مورد، احکام بی مورد، کشتار های بی مورد.

که من مسئله عفو عمومی را دیروز به امام یادآور شدم که آقا عفو عمومی بدهید.

در یک زمان اگر کسی کاری کرده، اگر کشتار کرده قصاص باید داد. یکی دزدی کرده است مال دزدی را از او بگیرند و بدهند دست صاحبش؛ نه اینکه مال دزدی را بگیرند و به دزد دیگری بدهند؛ اینکه بدتر می شود.

مال غصب را باید بگیرند و بدهند به کسی که از او غصب شده است نه اینکه به مستضعفین بدهند. مال مردم را که نباید به مستضعفین داد.

من چندی پیش با استاندار و نماینده امام در مشهد صحبت کردم و گفتم برای مستضعفین باید اینها را تقویت کنیم، باید اینها را متکی به نفس کنیم، اما شما این ها را تضعیف می کنید، این ها را دزد بار می آورید. اینها معتقد می شوند حالا که من نمازم باطل است و خلاف شرع می‌کنم چرا شراب نخورم؟ چرا آدم نکشم؟ شما اگر می خواهید این ها را تقویت کنید بروید در زمین بایر چاه بزنید و به اینها واگذار کنید و این ها را آباد کنید.

من چه کار می‌توانم بکنم و چگونه می توانم تنبیه کنم؟ مساجد را هم که این حزب جمهوری در دست گرفته است. این جهاد سازندگی می‌آید کار می کند، ما فتوا می دهیم ولی می‌آید علیه ما حرف می زند. آن وقت از طرف شورای انقلاب میلیاردها پول به اینها می دهند.

بنابراین روحانیت راهی ندارد و در دستش چیزی نیست. ما همان قدر که می توانیم یا در سخنرانی‌هایمان یا در درس هایمان مطالبی بگوییم کار دیگری نمی‌توانیم بکنیم.

الان دیروز من شنیدم که آقای گلپایگانی شکایت داشته است که مطلبی گفته اند اما رادیو آنچه را که گفته اند برعکس زده است. خوب به این ترتیب ما چه می‌توانیم بکنیم؟ مملکتی که خراب است و همه چیزش خراب است.

من به آقا [ امام خمینی] عرض کردم شورای انقلاب خراب است، حزب جمهوری خراب است. یادآور شدم شورای رهبری مراجع درست کنید و نگذارید این قوانین کثیف اجرا شود که یک دسته خبرگان بی ربط؛ اینها بروند مرجع درست کنند.

توضیح: مدتی پس از این گفت و گو امام خمینی فرمان عفو عمومی را صادر کردند.

بخش نخست مصاحبه‌ی آیت‌الله قمی

بخش دوم مصاحبه‌ی آیت‌الله قمی

بخش سوم مصاحبه‌ی آیت‌الله قمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا