خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اکثر مسئولان در حوزه اقتصاد صاحب منافع هستند»

بک نماینده‌ی مجلس گفت: امروز اکثر مدیران و مسئولان کشور در حوزه اقتصاد صاحب منافع هستند و هر کسی سعی می‌کند تا کار را به نحوی جلو ببرد که امتیاز و رانت به او تعلق گیرد.

محمدرضا صباغیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقداماتی که مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار جهش تولید باید انجام دهد بیان کرد: وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین است. به منظور تحقق شعار جهش تولید نیز مجلس با توجه به این دو وظیفه باید نقش خود را ایفا کند. اولین گام اصلاح قوانین اقتصادی و یا وضع قوانینی برای فراهم کردن زمینه جهش تولید است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما امروز برخی از قوانینی در کشور داریم که مانعی بر سر راه تولید کنندگان و سرمایه‌ گذاران در این حوزه محسوب می‌شود. مجلس شورای اسلامی باید با اصلاح این قوانین ریل گذاری اصلی را برای حرکت در مسیر جهش تولید ایجاد کند. برخی از قوانین و بروکراسی‌های اداری امروز تنگناهایی را برای ورود سرمایه‌ گذاران به بخش تولید ایجاد کرده است که نیازمند نظارت جدی مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر زد و بندهای عده‌ای و تعارض منابع می‌تواند یکی از مهم‌ترین موانع برای جذب سرمایه‌ گذار در حوزه تولید باشد. امروز اکثر مدیران و مسئولان کشور در حوزه اقتصاد صاحب منافع هستند و هر کسی سعی می‌کند تا کار را به نحوی جلو ببرد که امتیاز و رانت به او تعلق گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای تحقق شعار جهش تولید برخورد با این زد و بندها و کنار زدن این افراد است. مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی می‌تواند نقش موثری در این حوزه داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا