خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«۱۸۰ نماینده طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا کردند»

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۸۰ نماینده طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردند و هنوز این موضوع بلاتکلیف است. چرا هیات رئیسه نتوانسته حتی به صورت یک جلسه ویژه از رئیس جمهور دعوت کند تا مسائل اقتصادی، تورم، گرانی افسارگسیخته و معیشت مردم مورد رسیدگی قرار دهد؟

به گزارش ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز یکشنبه در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی درباره حفظ شأن، منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان گفت: متاسفانه هیات رئیسه آنچنان که باید در این باره عمل نکرده است. عملکرد هیات رئیسه در برابر حواشی و هجمه های گسترده عملکرد خوبی نبود به طوری که در وهله اول با کج سلیقگی زمینه تخریب مجلس را ایجاد کرد و بعد از آن در مقابل هجمه ها سکوت کرد و یا در زمان نامناسب به شکل غیراصولی به دفاع پرداخت.

وی افزود: هزینه این موارد را نه تنها هیات رئیسه که کل نمایندگان مجلس پرداخت کردند. انتظار می رود بهتر عمل کرده و آبروی نمایندگان را به خطر نیندازند. از طرف دیگر بعد از گذشت پنج ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم نشانی از تعیین راهبرد، برنامه مشخص و اولویت بندی در جلسات مجلس دیده نمی شود. حال اینکه شاهد افزایش قیمت دلار هستیم و مچ اقتصاد و معیشت مردم را خوابانده و دولت نیز روزه سکوت گرفته است. انتظار می رفت مجلس با نپرداختن به موضوعات فرعی دچار روزمرگی نشود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: انفعال مجلس در برابر بی اعتنایی سریالی رئیس جمهور مقابل خانه ملت قابل قبول نیست آن هم در شرایطی که شاهد بلاتکلیفی چند ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت بودیم و بازار هم در آتش تورم بی سابقه می سوخت. این اتفاقات به هیچ عنوان در شأن مجلسی نیست که به فرموده رهبری مجلس امید و انتظار مردم است.

بدری با اشاره به طرح سوال تعدادی از نمایندگان از رئیس جمهور گفت: بیش از ۱۸۰ نماینده طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردند و هنوز این موضوع بلاتکلیف است. چرا هیات رئیسه نتوانسته حتی به صورت یک جلسه ویژه از رئیس جمهور دعوت کند تا مسائل اقتصادی، تورم، گرانی افسارگسیخته و معیشت مردم مورد رسیدگی قرار دهد؟ چرا هنوز هیات رئیسه نتوانسته رئیس جمهور را به مجلس آورد؟ مجلس در آتش گرانی های ساعتی می سوزد. لازم است دولت را به پای میز پاسخگویی آورده تا به مردم توضیح دهند که برای این وضعیت چه برنامه ای دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا