خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهنمای جامع خرید مبل های راحتی، استیل و سلطنتی

رپورتاژآگهی

امروزه دکوراسیون داخلی به امری بسیار مهم تبدیل شده است. عوامل متعددی در طراحی دکوراسیون داخلی نقش دارند اما یکی از مهم ترین عوامل که نقش اصلی و مهم را در دکوراسیون داخلی ایفا می کند، انواع مبل می باشند.

مبل ها به سه دسته اصلی مبل راحتی، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی تقسیم می شود که هر کدام زیر مجموعه های مخصوص به خود را دارند.

بهترین راه برای جلوگیری از پشیمانی بعد از خرید و جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول زیاد این است که با اصول انتخاب مبل مناسب آشنا شوید. با ما همراه باشید تا در این مقاله با مهم ترین نکات در انتخاب انواع مبل مناسب بیشتر آشنا شوید. همچنین میتوانید قیمت مدلهای جدید مبل راحتی و استیل را به همراه تصاویر آنها مشاهده نمایید .

مبل راحتی

مبل راحتی جز مبلهای پر طرفدار و پر کاربرد می باشد و همانطور که از اسم آن پیدا است بسیار راحت و دوست داشتنی است. با نشستن و تکیه دادن به مبل های راحتی خستگی روزانه دفع و باعث ایجاد حس آرامش می گردد.

مبل های راحتی خود به دو دسته ی نیمه راحتی و کاملا راحتی تقسیم می شوند که مبل کاملا راحتی بیشتر استفاده شخصی دارد و مبل نیمه راحتی رسمی تر می باشد . مبل های راحتی در طرح، جنس و رنگ تنوع بسیار زیادی دارند که برای هر نوع سلیقه و دکوراسیون مناسب می باشد.

چوب های روس و صنوبر به علت مقاومت بالا برای کلاف مبلمان راحتی مناسب می باشند. فوم سرد به دلیل نرم بودن و داشتن قابلیت ارتجاعی برای مبل های راحت مناسب هستند.

معمولا برای ظاهر و نمای مبل های راحتی از چوب های راش و روس استفاده می کنند که از ویژگی های خوب آنها می توان به سبک بودن، داشتن نقش و نگار های زیبا، مقاومت در مقابل رطوبت و موریانه و … اشاره کرد.

رنگ و جنس به کار برده شده در مبل های راحتی نیز از دیگر نکات بسیار مهم در انتخاب مبلمان می باشد که با توجه به سایر وسایل در دکوراسیون داخلی مثل جلومبلی عسلی ، آینه کنسول و میز تلویزیون و نوع کیفیتشان انتخاب می شوند. قیمت و خرید مدلهای میز تلویزیون چوبی جدید را اینجا ببینید . پارچه های مخمل و چرم از پرکاربرد ترین پارچه ها در ساخت این نوع مبل می باشند.

مبل سلطنتی

مبل های سلطنتی برای علاقه مندان به خانه های سلطنتی و پر زرق و برق بسیار مناسب است و زیبایی چشم گیری به خانه ها می بخشند. این نوع مبلمان پایه ها و دسته های منبت کاری شده با طرح و نقش های زیبا دارند که کار دست می باشند.

انواع چوب ها که برای ساخت مبل سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرند از مهم ترین اجزای آنها می باشند. یکی از مناسب ترین چوب ها برای ساخت مبل های سلطنتی چوب روس می باشد که علاوه بر مقاومت بالا دارای قابلیت برش کاری و منبت کاری مناسبی نیز می باشد. جنس پارچه های استفاده شده در مبل سلطنتی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که علاوه بر دوام بالا دارای زیبایی منحصر به فردی نیز می باشند.

مبل های سلطنتی نسبت به سایر مبل ها ارتفاع بیشتری دارند و تاج ها، دسته ها و پایه های مجلل و زیبایی دارند که معمولا از چوب های گردو و راش می باشند. مبل های سلطنتی همچنین وزن سنگین تری دارند و دارای منبت کاری های خاص و جذابی هستند.

مبل کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از پر طرفدار ترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی می باشد به همین دلیل مبلمان کلاسیک هم طرفداران زیادی دارد. سبک کلاسیک از زیبا ترین و قدیمی ترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ظاهر و نمای خانه ها به سبک کلاسیک با انواع مبل های کلاسیک زیبا کامل می شوند. در طراحی مبلمان کلاسیک چوب نقش مهمی دارد که علاوه بر داشتن کیفیت و دوام بالا حس طبیعت را در خانه زنده می کند و فضایی گرم، جذاب و دلنشینی را به وجود می آورد. چوب های راش، افرا و گردو برای مبل کلاسیک مناسب می باشند.

منبت کاری مبل های کلاسیک در مقایسه با مبل های سلطنتی معمولا کمتر و ساده تر هستند که در عین سادگی جذابیت و زیبایی منحصر به فردی دارند.

شما میتوانید در سایت مبلمان دی ایران بصورت آنلاین مبل کلاسیک مورد نظرتان را با آینه کنسول و میز تلویزیون و جلومبلی مناسب ست کنید . همچنین قیمت جدیدترین مدلهای میز کنسول چوبی و آینه رامشاهده کرده و بصورت آنلاین خرید نمایید .

اسفنج مبل

اسفنج یا همان ابر معمولی با ضخامت های متفاوتی برای ساخت انواع مبل استفاده می شوند برای مثال برای پشت مبل ها و دسته های آنها از اسفنج ها با ضخامت کم استفاده می کنند.

بعضی وقت ها برای کف مبلمان هم از اسفنج استفاده می کنند که معمولا چگالی آن ۳۰ کیلو می باشد. هر قدر این چگالی بیشتر باشد دوام مبل نیز بیشتر می شود و باعث می شود طول عمر آن افزایش پیدا کند. یکی از پر طرفدارترین انواع اسفنج ها اسفنج یورتان می باشد.

فوم گرم

امروزه انواع فوم ها که از ترکیب ماده های شیمیایی با یکدیگر تشکیل و در کوره های مخصوص ساخته می شوند برای ساخت مبل بسیار مناسب و دوام بیشتری نسبت به اسفنج ها دارند.

فوم گرم که در دمای بالا در کوره ها پخته می شوند برای استفاده در کف مبل ها مناسب می باشند. فوم گرم سفت می باشد که به مرور زمان و در اثر استفاده زیاد از آن نرم تر می شود و خاصیت ارتجاعی آن نیز کمتر می شود.

فوم سرد

در ساخت فوم های سرد از حرارت غیر مستقیم یا دمای کم استفاده می کنند که به همین علت حالت ارتجاعی آن نسبت به فوم های گرم بیشتر است و نرم تر نیز می باشند.

برای استفاده در کف مبل ها بهترین گزینه فوم های سرد می باشند زیرا به دلیل نرم بودن راحت تر هستند و طول عمر بیشتری نسبت به فوم های گرم دارند. مدت زمان زیادی باید بگذرد تا خاصیت ارتجاعی فوم های سرد کم شود.

کلاف مبل

کلاف مبل جز مهم ترین اجزای انواع مبلمان می باشد که باید هنگام خرید به آن توجه زیادی کرد. از ویژگی های کلاف مناسب داشتن استحکام و دوام زیاد است که باعث می شود طول عمر مبلمان افزایش پیدا کند.

کلاف مانند اسکلت بندی در مبلمان می باشد طوری که بقیه اجزا مانند پارچه، فوم و … روی آن قرار داده می شوند. جنس چوب به کار برده شده در کلاف از اهمیت زیادی برخوردار است و باید دوام و مقاومت خوبی داشته باشد.

از مناسب ترین انواع چوب های به کار رفته در کلاف ها می توان به چوب های راش و گردو اشاره کرد که چوب گردو در عین سبک بودن دوام بالایی دارد و چوب راش نیز برای تراش دادن و منبت کاری مناسب است.

یکی از سایتهای معتبر و دارای نماد اعتماد در ایران که در زمینه تولید و فروش اینترنتی انواع مبل فعالیت دارد دی ایران با آدرس اینترنتی DayIran.Com است. این سایت محصولات خود را با ارسال رایگان به سراسر کشور میفرستد و مشتری میتواند از میان تنوع زیادی از مبلمان، مبل مورد نظر خود را که با کیفیت شرکتی طراحی و ساخته شده است سفارش دهد و درب منزل تحویل گیرد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا