خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس به روحانی

نامه‌ی جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس به رئیس‌جمهور روحانی را در ادامه می‌خوانید:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

چهل و یک سال پیش در این کشور، به نام مستضعفان و محرومان، انقلابی اسلامی به وقوع پیوست که محرومان و ستمدیدگان را به پایانِ بی عدالتی نوید می داد و امید را در دلها زنده می کرد. اما امروز، پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب همچنان شاهد زندگی مردم در جزیره ی فقر و ادامه ی تباه شدنِ محرومان در غل و زنجیرِ فقر و فساد و تبعیض و بی عدالتی هستیم.

ما جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس، نگرانی عمیق خود را از ادامه ی سیاست ها و شرایطِ کنونی جامعه اعلام می نماییم. فقر ، بیکاری، تورم لجام گسیخته، فساد، تبعیض و بی عدالتی، بنیان های اجتماعی و فرهنگی جامعه ی ایرانی را هدف قرار داده است. حادثه ی غم انگیز پرپر شدن محمد، کودک یازده ساله ی دیری، یکی از پیامدهای شرایط نابسامان موجود کشور است. سوال مردم این دیار این است که چرا خانواده ای که در چند کیلومتری یکی از کانون های بزرگ اقتصادی کشور زندگی می کند باید اینچنین دچار فقر و فلاکت باشد! محمد فقط یکی از میلیونها ایرانیِ قربانیِ سیاست ها و مدیریتِ فعلی است و متاسفانه روزانه شاهد صدها اخبارِ ناگوارِ اینچنینی در کشور هستیم. اخباری که شنیدنش دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و اگر مسلمانی آن را بشنود و از دردش بمیرد رواست.

ما دلایلِ اصلی فقر جامعه ایرانی را سیاستهای نادرست اقتصادی و عمیق تر شدنِ شکافِ میانِ مسئولین و مردم می دانیم. امروز، بازگشت به مردم و مردم گرایی، هم مطالبه مردم و هم لازمه و پشتوانه ی استمرار نظام است. ما نگرانیم که ادامه ی این شرایط اقتصادی و اجتماعی، باعث طغیان خشم های فرو خفته ی توده های مردم شود که آنگاه نه از تاک نشانی ماند و نه از تاک نشان.
سرچشمه شاید گرفتن به بیل، چو پر شد نشاید گذشتن به پیل.

اگرچه بسیاری از مشکلاتِ موجود در استانِ بوشهر نیز مشابه مشکلاتی است که در سایر نقاط کشور وجود دارد و وابسته به تصمیماتِ کلانِ ملی است، اما این استان برای پیشرفت و توسعه نیازمند مدیرانی شایسته است. اینجا لازم است صنایع بزرگِ موجود در استان، صنایع بزرگ نفت و گاز، مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی مستقر در استان به نحو مناسبی به ایفای مسئولیت اجتماعی خویش بپردازند. توجه و اهتمام جدی به توسعه ی اقتصادی استان زرخیز بوشهر و تشکیل صندوق توسعه ی استانی از محل بخشی از درآمدهای حاصل از این استان از جمله نفت، گاز، صنایع پتروشیمی، گمرک و دریا، از مطالباتِ جدی ماست که امیدواریم تدابیر شایسته ای در این خصوص اندیشیده شود.

در پایان، ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه کمک به رفع دغدغه های مردم، از همه تلاشهایی که منجر به رضایت مردم شود استقبال کرده و برای دولتِ محترم تدبیر و امید آرزوی توفیق می نماید.

با احترام
جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس
اسامی امضا کنندگان:

1. آذری احمد
2. آذین رضا
3. آورا عبداله
4. احمدپور فاطمه
5. الهیاری حسن
6. باقری بردی علی
7. باقری دارا
8. بحری خداداد
9. بحرینی زاده منیژه
10. پارسا حجت
11. پاکیزه علی
12. تخته فرخنده
13. تماری اسماعیل
14. جوکار مهناز
15. حاجیانی پرویز
16. حسین پور عبدالکریم
17. حسینی سیدجواد
18. حمیدیان پور فخریه
19. حیدری ابراهیم
20. حیدری جهانگیر
21. داودي رضا
22. رسولی سعید
23. رسولی علی
24. رضایی لیلا
25. ستوده ابراهیم
26. شرف دینی رضا
27. شیرزادی احمد
28. صابری داریوش
29. صادقی پور حمید رضا
30. صنعتی علی محمد
31. عباسی عباس
32. عطایی علیرضا
33. علوی سهیلا
34. گلستانه سید موسی
35. لک فضل اله
36. محمدی خسرو
37. محمدی زاده محمدرضا
38. مرشدی وحید
39. منصوری سید رضا
40. منصوری مقدم محمد
41. نفیسی محمود
42. یزدان پناه طاهر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا