خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – علی ربیعی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

علی ربیعی، سخنگوی دولت در سال ۱۳۳۴ به دنیا آمد. او متولد محله‌ای در جنوب تهران است.

ربیعی دارای دکتری مدیریت استراتژیک بوده و لیسانس و‌ فوق لیسانس خود را در رشته‌های مدیریت دولتی و مدیریت فرهنگی از دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی اخذ کرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای ربیعی در فضای مجازی آمده است، او «پیش از انقلاب، تکنیسین کارخانه جنرال موتورز بوده است».

ربیعی در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب مسئول بخش کارگری حزب جمهوری اسلامی بود و در سپاه نیز فعالیت داشت. او از اعضای موسس و شورای مرکزی خانه کارگر نیز بوده است.

ربیعی در سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ معاون حقوقی و‌ پارلمانی وزارت اطلاعات بود و پس از آن نیز طی دوازده سال به‌عنوان مسئول اجرایی و‌ کمیته تبلیغات و کمیته امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی با حسن روحانی همکاری داشت.

ربیعی که در دولت اصلاحات مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور بود، در انتخابات ۸۸ به‌عنوان یکی از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی فعالیت می‌کرد. او پس از اعلام نتایج انتخابات۸۸ به شکل علنی اظهارنظری اعتراضی درباره‌ی آن انتخابات نداشت.

از جمله اتفاقات خبرساز دوران فعالیت سیاسی علی ربیعی به پرونده‌ی قتل‌های زنجیره‌ای بازمی‌گشت. او‌ که سابقه‌ی همکاری با محمدی ری‌شهری و فلاحیان را در وزارت اطلاعات داشت یکی از اعضای موثر کمیته‌ی پیگیری قتل‌های زنجیره‌ای بود. «عباد»، نام مستعار علی ربیعی هنگام فعالیت او در وزارت اطلاعات بود.

با انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور، ربیعی نیز که در دولت احمدی‌نژاد از دبیرخانه‌ی شورایعالی امنیت ملی کنار رفته بود به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی و با رای اعتماد نمایندگان فعالیت خود در دولت را آغاز کرد. او پس از پنج سال حضور در وزارت کار استیضاح شد. برخی علت این استیضاح را عدم پذیرش درخواست‌های برخی نمایندگان از سوی ربیعی عنوان کرده بودند.

ربیعی که سابقه‌ی فعالیت رسانه‌ای و تالیف چند کتاب از جمله «زنده‌باد فساد» را دارد از خرداد۹۸ با حکم رئیس‌جمهور، سخنگوی دولت شد.

آقای ربیعی از چهره‌های جریان اصلاحات است که سابقه‌ی فعالیت طولانی در حوزه‌های کارگری داشته و در حوزه‌ی امنیتی نیز فعال بوده است.

حسین کمالی و علی ربیعی برای انتخابات ۱۴۰۰؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا