خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – نجات‌الله ابراهیمیان

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

نجات‌الله ابراهیمیان، حقوقدان و عضو پیشین شورای نگهبان در سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد. او متولد تنکابن در استان مازندران است.

ابراهیمیان دارای دکتری حقوق از کشور فرانسه بوده و لیسانس و فوق لیسانس خود را نیز در همین رشته از دانشگاه تهران اخذ کرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای ابراهیمیان آمده است، بخشی از سوابق فعالیت او به این شرح است: «دادیار دادگستری، ریاست شعب دادگاه عمومی و مستشاری، ریاست شعب دادگاه تجدیدنظر استان تهران، مدیرکل امور پارلمانی وزارت دادگستری، معاون دادستان انتظامی قضات و عضو هیأت علمی دانشگاه».

ابراهیمیان فعالیت خود در قوه قضاییه را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و در مناصب مختلف قضایی از دادیاری تا ریاست شعبه‌ی دادگاه تجدیدنظر استان تهران فعال بود.

نجات‌الله ابراهیمیان در تیرماه سال ۱۳۹۲ با پیشنهاد رئیس وقت قوه قضاییه و‌ رای مجلس شورای اسلامی به‌عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان برگزیده شد.

انتخاب ابراهیمیان به‌عنوان سخنگوی شورای نگهبان، او را به چهره‌ای شناخته شده در میان رسانه‌ها تبدیل کرد، اما زمان این حضور کمتر از دو سال بود و در نهایت او از سخنگویی شورای نگهبان استعفا کرد. روایت ابراهیمیان از این استعفا و اختلاف نظر با آیت‌الله جنتی: «يک علت فرار كردن از سخنگويی اين است كه من انقلابی هستم، نه سياسی به معنای كلاسيك و يك انقلابی بايد صادق باشد…در بحث انتخابات من نگاه ويژه‌ای داشتم و عقيده داشتم كه كار بر روی اسلوب ويژه‌ای صورت بگيرد. وقتي طبق نگاه شما كار پيش نمی‌رود و شما احساس می‌كنيد كه طبق مقررات بايد به‌گونه‌ای ديگر باشد بهتر است كسی از اين دفاع كند كه آن را قبول دارد. بخشی از مشكلی هم كه وجود داشته مسائل شخصي كم اهميت است. دبير شورا كه ساليان سال حضور دارند در شورا و شخصيت مورد احترامی هستند در ابتدا با انتخاب اعضای جديد در شورای نگهبان خيلی موافق نبودند و با اين اعضايی كه توسط مجلس انتخاب شدند به اين اعضا خيلی روی خوشی نشان ندادند. اين در انجام كار سخنگويی هم موثر بود. شايد ايشان با آقای ره‌پيك و دوستان ديگر انس و الفت بيشتری داشتند كه باعث می‌شد مقداري برای من كار جمع‌آوری اطلاعات و انتقال آن و ارتباط با رسانه با دشواری صورت بگيرد. من سعی كردم راه را باز بگذارم كه طبق سليقه ايشان عمل شود. احترام ايشان واجب است. در امر اطلاع‌رسانی انتخابات سعی كردم خيلي مداخله نكنم در عين اينكه عقايد خودم را محترم می‌شمارم. با مسامحه تعبيری دارم به سخنگوهای ديگر برنخورد خودم را می‌گويم. تعبيرم اين است كه سخنگو يعنی بلندگو. بلندگو يعنی بوق، سخنگو يعنی بوق. خب اين سمت مهمی نيست كه شما بوق يك مجموعه شويد.‌‌ من گاهی می‌پسندم سخنگوی‌ خودم شوم. اگر شرايط فراهم شد به نحوی که بتوانم احساس كنم اكثريت رويه‌های جاری همان رويه‌هايی است كه می‌توانم براساس اعتقاد قلبی خودم از آنها دفاع كنم در خدمت همكاران هستم».

پس از پایان دوره‌ی شش‌ساله‌ی حضور ابراهیمیان در شورای نگهبان نام او در فهرست حقوقدانان پیشنهادی رئیس جدید قوه قضاییه به مجلس قرار نگرفت.

آقای ابراهیمیان از چهره‌های جریان اصولگراست که در کارنامه‌ی کاری خود علاوه بر حضور در شورای نگهبان، سابقه‌ی فعالیت حقوقی و قضایی نیز دارد.

نجات‌الله ابراهیمیان برای ۱۴۰۰ نمی‌آید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا