خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دوچرخه‌سواری یک زن در نجف‌آباد و تفاوت دو دیدگاه

حجت‌الاسلام مجتبی لطفی در کانال تلگرامی خود نوشت:

کلیپی در فضای مجازی پخش شده که خانمی با کشف حجاب، بر دوچرخه سوار شده و میدان اصلی شهر دست تکان می‌دهد. واکنش به این حرکت بی‌سابقه در این شهر بسیار است. البته دوچرخه سواری بانوان در این شهر بی سابقه نیست.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه شهر، در واکنش تندی، این حرکت را موجب زیر سوال رفتن شهر شهید پرور نجف‌آباد دانسته و گفته: “این فرد الحمدالله دستگیر شده …گفتند این حرکت فردی نبوده و پشت این خانم یک باند بهایی یا ضدانقلاب و منافق یا هر چیز دیگر بوده.دقیقا وقت اذان ظهر که این خانم این کار را انجام داده از ایشان فیلم گرفته میشه و به فاصله چند ساعت همه جا پخش میشه که قطعا برنامه ریزی شده بوده که مردم نجف‌آباد رو زیر سوال ببرند و بگند مردم دیگه حجاب رو نمیخوان و این چیزا رو عادی بکنند. هیچ کدام از مردم از این حرکت زشت راضی نیستند و مردم به صورت خودجوش در اعتراض به این حرکت زشت فردا سه شنبه 29 مهر بعد از نماز ظهر با رعایت ضوابط بهداشتی راه پیمایی می‌کنند و این حرکت را محکوم می‌کنند و نمی‌گذارند دشمنان هر کاری خواستند بکنند و اعتقادات و قانون یک ملت رو زیر سوال ببرند شرکت در این راه پیمایی خیلی خیلی مهمه…با محکوم کردن این حرکت نمیذاریم منافقان هرکاری خواستند بکنند و حجاب و دین مار را از ما بگیرند.” (متنی که در گروه‌های مجازی نقل شده)

واکنش دیگر از آیت‌الله احمد عابدینی از اساتید حوزه و دانشگاه اصفهان است که با تیتر”هموطن به هوش” نوشته است:

“دوچرخه سواري خانمي بدون حجاب در روز روشن و دست تكان دادن او براي مردم و فيلم گرفته شدن از او و پخش آن در جامعه، حكايت از توطئه‌اي عميق براي فشار بر مردان و زنان و شايد پيش‌برد طرح ناامن كردن جامعه براي زنان دارد. گروهي كه نتوانسته‌اند عدالت را در جامعه حاكم كنند و هيچ توجيهي براي پرخوري گروهي كوچك حكومتي و دولتي، و فقر اكثريت جامعه ندارند، ممكن است بخواهند از كار زشت يك فرد سوء استفاده كنند و احساسات خانواده‌هاي شهدا را تحريك كنند و يا به نام آنان از دوچرخه سواري خانمها و ساير آزاديهاي آنان جلو‌گيري كنند تا خانم‌هاي با شرافت و فقيري كه با دوچرخه خود براي خانواده خريد مي‌كنند يا با آن به محل كار و مسجد مي‌روند ديگر نتوانند از اين وسيله خوب و سالم و مفيد براي سلامت بدن و هوا استفاده كنند و با بزرگ كردن اين مسأله از پاسخگويي به بي‌ برنامگي‌ها و بد عمل كردنها كه جامعه را اين گونه پريشان كرده است فرار كنند. لذا اين جانب احمد عابديني كه روزي با صراحت دوچرخه سواري بانوان را مجاز دانستم و فوايد آن را برشمردم، و همان روز از خانمها خواستم كه نگذارند فردي از خودشان با بد حجابي خللي در راه استفاده از اين وسيله خوب ايجاد كند، امروز هم با صراحت اعلام مي كنم كه كار يك فرد را نبايد به پاي تمامي بانوان نوشت و نبايد آنان را از حقوق اجتماعي خود محروم كرد و همان‌گونه كه دفاع از عفاف بر همه واجب و لازم است، دفاع از آزاديهاي فردي و اجتماعي و تلاش در بهبود معيشت مردم نيز لازم و واجب است و نبايد يكي فداي ديگري شود و فقر مردم ناديده گرفته شود و عمل بد يك زن كه معلوم نيست چه كسان يا گروههايي پشت صحنه آن هستند نبايد آزادي و كرامت ديگران را خدشه دار كند.

و در آخر از روحانيت محترم انتظار است كه در اعتراض به فقر و بي‌كاري و نبود دارو و… نيز حامي مردم باشند نه اينكه در موارد ديگر سكوت اختيار كنند و تمامي توان خود و مردم را منحصر در مبارزه با بدحجابي كنند؛ زيرا امام حسين(ع) علماي عصر خويش را بر سكوت در مقابل بي عدالتي‌ها مذمت كرد و از اينكه كوران و زمينگيران گرسنه باشند برآشفت. پس سزاوار است كه شما هم بر فقر اكثريت جامعه سخني برانيد و دستي بالا زنيد. تا مردم بدانندكه شيعه دين عدالت است.”(کانال احمد عابدینی)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به عنوان یک فرد دیندار عادی وبدون هیچگونه ادعایی ، خدا کند روزی را ببینم که علمای دین امر حکومت را به حاکمان و سیاسیون واگذارند و به حجره ها و مساجد و دیگر پایگاه های معنوی خود بازگردند و همچون گذشته نه چندان دور ملجاء و پناه محرومان و ستمدیدگان و خار چشم حکام ظلم و جور باشند ، که به فرموده :
    کونوا للظالم خصماً وللمظلوم عونا ، این یکی از فرامین استراتژیک و راهبردی دین حنیف ما است .

    4
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا