خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمالوندی: صرف مشاهده آلودگی در چند مکان را نمی‌توان نشانه‌ای از وجود مواد هسته‌ای اظهار نشده تلقی کرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از آنجایی که آژانس بین المللی انرژی اتمی تمام مواد هسته‌ای اظهار شده ایران را مورد حسابرسی قرار داده و هیچ اختلاف حسابداری مواد مطرح نیست، صرف مشاهده آلودگی در چند مکان را نمی‌توان نشانه‌ای از وجود مواد هسته‌ای اظهار نشده تلقی کرد.

به گزارش فارس، «بهروز کمالوندی» امروز (سه‌شنبه) ۲۲ شهریور ماه و در واکنش به ادعاهای روز گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران پس از نشست شورای حکام آژانس اظهار داشت: بیان وجود خلاء نظارتی و اینکه این خلاء هر روز بزرگ‌تر می‌شود، مبنای حقوقی ندارد، زیرا آنچه امروز انجام نمی‌شود مربوط به توافق ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران است که در قالب سند برجام تعریف‌ شده و همچنین برقراری مجدد آن مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، مستلزم رفع تحریم‌ها و اجرای تعهدات طرفین متعاهد است.

  • کمال همکاری را درباره سه مکان ادعایی آژانس داشته‌ایم/ صرف مشاهده آلودگی در چند مکان را نمی‌توان نشانه‌ای از وجود مواد هسته‌ای اظهار نشده تلقی کرد

بهروز کمالوندی همچنین درباره موضوع سه مکان ادعایی آژانس هم که گروسی به آن اشاره کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص سه مکان ادعایی آژانس، کمال همکاری را داشته و اطلاعات و پاسخ‌ به سؤالات آژانس را ارسال کرده و جلسات گفت‌وگو برای رفع ابهام را نیز برگزار کرده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با ذکر این نکته که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید بر مبنای اسناد ساختگی رژیم صهیونیستی که با اهداف خاص سیاسی در اختیار آژانس قرار داده می‌شود، قضاوت و بر اساس آن‌ها اعلام نظر کند، خاطرنشان کرد: این نوع قضاوت برخلاف اصل بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری است.

کمالوندی ادامه داد: از آنجایی که آژانس تمام مواد هسته‌ای اظهار شده ایران را مورد حسابرسی قرار داده و هیچ اختلاف حسابداری مواد مطرح نیست، صرف مشاهده آلودگی در چند مکان را نمی‌توان نشانه‌ای از وجود مواد هسته‌ای اظهار نشده تلقی کرد.

  • توصیه به آژانس و طرف‌های مذاکراتی ایران

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، این نوع نتیجه‌گیری بر خلاف رویه و استانداردهای شناخته‌ شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حتی با موارد مشابه در کشورهای مختلف است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پایان بیان کرد: متأسفانه این اظهارات ریشه در اهداف و مقاصد مغرضانه سیاسی دارد که رژیم صهیونیستی آن را هدایت می‌کند.

وی در پایان به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف‌های مذاکراتی ایران در مذاکرات وین توصیه کرد که از این گونه برخوردها که تاکنون هم این شیوه هیچ نتیجه‌ای را عاید آن‌ها نکرده است، دوری بجویند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا