خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ عباس عبدی به انتقادات تند سعید نمکی

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در کانال تلگرامی خود نوشت:

با اوج‌گیری کرونا آقای وزیر بهداشت و درمان در توجیه وضعیت پیش آمده و برای رفع مسیولیت از خود اظهار داشت که:

«ایهاالناس بدانید که من به تنهایی نمی‌توانم اپیدمی جمع بکنم. اگر روزی شکستی را به پای ما بنویسند دهانم را باز می‌کنم و مقصران را خواهم گفت تا خون شهید سلامت پایمال نشود

چند ماه است التماس می‌کنیم اما نمی‌دانم چه کسی باید مشکل‌های رعایت پروتکل‌ها را حل کند.

کجای دنیا وزیر بهداشتش التماس می‌کند؟! آنجا وزیر نامه می‌زند و همه مکلف به اجرا هستند. اینجا وزیر بهداشت زانو می‌زند و تمنا می‌کند اما کسی گوش نمی‌کند. این‌طور که نمی‌شود اپیدمی جمع کرد.»

جهت اطلاع آقای وزیر باید گفت که ۱۰ روز پس از انتشار رسمی شیوع کرونا در ایران که شما عهده‌دار حل آن شدید بنده در ۱۲ اسفند یادداشتی با عنوان «کرونا، آزمون آزمون‌ها» نوشتم و این دو پاراگراف آغازین آن است:

«خیلی روشن باید گفت که؛ وزارت بهداشت قادر به حل مناسب اپیدمی کرونا نیست. چرا؟ به این دلیل ساده که، این مساله در اصل یک پدیده سیاسی و اجتماعی است و وجه بهداشتی و درمانی آن گرچه مهم است ولی فرع به وجوه دیگر است.

نه فقط این وزارتخانه بلکه مجموعه مدیریت جامعه نیز برای حل این بحران مشکل دارد. زیرا حل این بحران نیازمند اتحاد و انسجام و اقتدار و کارامدی مدیریتی در ساختار قدرت و نیز وجود حداقلی از امکانات و بالاخره اعتماد مردم و نخبگان به سیاستگذاران و مجریان است. متاسفانه هیچکدام آنها وجود ندارد.»

در واقع مسیولیت شما در این ماجرا این است که عهده‌دار کاری شدید که در صلاحیت و توان و تخصص شما نبود، چون کرونا را در حد یک مسأله بهداشتی و درمانی تلقی کردید. علت شکست سیاستهای مقابله با کرونا همین تلقی است و این نکته‌ای بود که همان زمان در یادداشت بالا به شما گفته شد.

بنابر این بهتر است بجای این حرفها که «نمک» پاشیدن بر زخم مردم و نشان دهنده بی‌دولتی و بی‌قدرتی است از این وظیفه استعفا دهید و فقط به امور وزارتخانه متبوع بپردازید. آن روزی که اروپایی‌ها در به در دنبال فهم سیاست‌های شما بودند گذشته است. این درست نیست که موفقیت‌ها را محصول اراده خود معرفی کنیم و هنگام شکست‌ها طلبکارانه حرف بزنیم و مردم و نیروهای موهوم باید پاسخگوی شکست باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا