خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارمنستان: راه‌حل دیپلماتیک برای قره‌باغ وجود ندارد

نخست وزیر ارمنستان می‌گوید: راه حل دیپلماتیک با جمهوری آذربایجان برای مناقشه بر سر منطقه قره‌باغ در مرحله کنونی وجود ندارد و طرف ارمنی تا پایان به جنگ ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در اظهاراتی در صفحه فیسبوک خود گفت: ملت ارمنستان تنها به زور سلاح می‌توانند به راه حلی برای قره‌باغ دست یابند.

او با بیان این‌که باید بدانیم دست‌کم در مرحله کنونی امکان حل دیپلماتیک مناقشه قره‌باغ وجود ندارد، ادعا کرد: جمهوری آذربایجان پیشنهادات طرف ارمنی را درباره حل و فصل مناقشه قره‌باغ براساس راه‌حل‌های میانه و متقابل رد کرده و تنها راه حل تسلیم شدن (جمهوری خودخوانده) قره‌باغ را می‌پذیرد.

نخست‌وزیر ارمنستان گفت، موضع کشورش ثابت بوده و از اوایل دهه ۹۰ قابل بحث نیست و این موضع مبتنی است بر این‌که ارمنستان بدون قره باغ معنا ندارد.

او ادامه داد: ما این جنگ را تا پایان به طور کامل در جهت منافع و حقوق ملت‌مان هر چه اتفاقی هم که در آینده بیفتد، ادامه خواهیم داد در واقع یعنی درگیری امروز در سایه موضع‌گیری جمهوری آذربایجان و سلاح کشیدن و توجه به دفاع از سرزمین به خاطر حقوق ملت‌مان است.

پاشینیان به رویدادهای میدانی در قره‌باغ اشاره و اذعان کرد، وضعیت پیچیده است و اقدامات خصمانه در جنوب منطقه مورد مناقشه در جریان است.

او میزان تلفات طرف جمهوری آذربایجان را ۱۰ هزار سرباز و تجهیزات نظامی را به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار برآورد کرد و گفت، آذربایجان به در حال حاضر آخرین ذخایر و مهمات خود را به منطقه جنگ گسیل کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام…این.نشان.میدهد.ارمنستان‌باتجهیزات‌واعزام.مزدوران.داوطلب‌ارمنی
    ازکشورهای‌سوریه.امریکا‌روسیه.فرانسه.و..تقویت.میشود.البته.شایعات..
    درمورد.ارسال.کمک‌از ایران.وجود‌دارد..میدانیم.که‌از.نشانه‌های‌نزدیکی‌
    ظهور‌نامحتمل‌امام‌زمان.ع.درروایات.شیعی‌چهارده‌قرن‌پیش‌جنگ‌سخت‌.بین
    آذربایجان‌وارمنستان‌‌اشااره‌شده‌…امیدوارم.نتیجه‌این‌جنگ‌به‌گونه‌ای‌رقم‌خورد‌که‌باعث‌‌قدرتمندد‌شدن‌‌دوستداران‌ظهور‌شود.انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا