خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیحی درباره‌ی یکی از املاک منطقه یک

یکی از مخاطبان انصاف نیوز با نام «قاضیان» که نامش در میان کسانی بود که املاکی گرفته بودند در کامنتی ذیل خبر «املاک شهرداری در منطقه ۱ در اختیار چه کسانی است؟ [+جدول]» نوشت:

انصاف نیوز با سلام  و احترام

بدینوسیله درخواست دارم در خصوص حذف خبر املاک شهرداری که در این خبر وصف منتشر شد و یکی از این املاک که به اشتباه و خطا وخلاف واقع به نام اینجانب قاضیان در منطقه یک شهرداری در ردیف ۱۲ به عنوان متصرف ذکر شده اقدام کنید.

اینجانب از نیمه دوم سال ۸۷ تا اواخر سال ۸۹ به عنوان مشاور و ریس دفتر شهردار منطقه یک و در مقطعی به عنوان رییس اداره مشارکت‌های منطقه مشغول خدمت بودم.

در طی این مدت به دلیل ناامن بودن منزل مسکونی شخص خود با دستور شهردار محترم به صورت موقت در یکی از واحدهای اپارتمانی که به صورت امانت در اختیار شهرداری منطقه بود به مدت ۱۶ ماه سکونت داشتم.

از آنجا که ملک مذکور دارای سند رسمی به نام فرد امانت گذار بود اینجانب برای جلب رضایت مالک و رعایت احتیاط قرادادی را با مالک واقعی منعقد و مبلغی بسیار جزئی را به ایشان پرداخت می‌کردم.

در سال ۸۹ اقدام به خرید یک واحد آپارتمانی در همان مجتمع کردم و واحد مذکور را تخلیه و کلید آنرا به اداره املاک منطقه تحویل دادم. از آنجا که در موقع تحویل هیچ گونه صورتجلسه تنظیم نشده بود من هم در موقع تحویل به این کار مبادرت نکردم.

البته در طی مدت سکونت به جهت حل اختلاف بین مالک وشهرداری پیشنهاد خرید آن را مطرح کردم با این اقدام قصد داشتم ملک از بلا تکلیفی بین شهرداری و مالک خارج وشهرداری هم به حق خود برسد.

در طی این مدت ضمن دریافت رضایت مالک مراحل کارشناسی وقیمت گذاری را انجام دادم اما افراد فاقد صلاحیت در مدیریت و کوتاه نظر مانع این امر شدند.

البته بعد از مدتی نامه‌ای از شهرداری دریافت کردم که ملک را تخلیه کنید؛ ضمن مراجعه به شهرداری واثبات تحویل در سالهای قبل موضوع مرتفع شد.

لذا مجددا ۲ سال قبل فردی که لیست بلند بالای در دست داشت جهت تحویل ملک به منزل ما مراجعه کرد؛ که البته نام اینجانب تا آن روز به عنوان متصرف یک واحد ویلا بود که اصلاح شد و مامور فوق ضمن حضور در منزل شخصی و ملاحظه خانواده واسناد مالکیت مقرر کرد گزارش کامل ودقیق موضوع را به شهرداری تقدیم کند.

بعد مدتی متوجه شدم این کار را نکردند. به ناچار با در دست داشتن مستندات ویک نامه گزارش موضوع، به اداره املاک منطقه یک مراجعه، مسولین این اداره به جهت اینکه واحد مذکور سال‌هاست که تحویل اینجانب نیست.

مسئولین مربوطه حتی اعلان داشتند فرزند مالک در آن ملک سکونت دارد. به شهرداری جهت پیگری مراجعه کرده است. لذا این ملک در اختیار اینجانب نبوده ونیست وفرزندمالک در آن سکونت دارد.

و در واقع شهرداری به هیچ وجه نمی‌تواند مدعی ملکی شود که هیچ گونه مالکیتی روی آن ندارد و هنوز سند قانونی ملک به نام مالک است. شهرداری فقط برای بخشی از بدهی خود وانجام تعهدات قانونی مالک مبنی بر رفع بعضی موارد خلاف سند مذکور را به امانت در اختیار دارد.

موارد جهت درج در همان بخش خبری که نام اینجانب به اشتباه وکاملا کذب به عنوان متصرف ذکر شد مرقوم و آنرا اصلاح کنید متشکرم

قاضیان ۷/۲۹/ ۹۹

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا