خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قابل توجه وزیر ورزش و جوانان

نمایندگان خوزستان و رعایت اصل تفکیک قوا

علی چاروسائی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «قابل توجه وزیر ورزش و جوانان / نمایندگان خوزستان و رعایت اصل تفکیک قوا» نوشت:

در روزهای اخیر خبرهای عجیبی در فضای رسانه‌ای و مجازی خوزستان منتشر می‌شود که بر اساس آن مجمع نمایندگان این استان برای انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان تشکیل جلسه داده و با رای گیری مدیرکل جدید را انتخاب کرده‌اند!

صرف نظر از آنکه قاطبه‌ی این نمایندگان از مخالفان دولت روحانی هستند، آنچه محل ایراد و سوال جدی است عدم رعایت اصل تفکیک قوا و مداخله در انتصابات دولتی است.

در حالی که انتصاب مدیرکل دستگاه اجرایی از اختیارات وزیر مربوطه است و در قانون حقی برای اعمال نظر نمایندگان دیده نشده است با کمال تعجب اخباری منتشر می‌شود که مجمع نمایندگان برای انتخاب مدیرکل تشکیل جلسه داده و رای‌گیری می‌کنند و حتی حاضر به ارائه سه یا چهار گزینه پیشنهادی به وزیر هم نیستند و با رای‌گیری داخلی میان خود می‌خواهند تکلیف انتصاب مدیرکل را تعیین کنند.

این در حالی است که نمایندگان همین مجلس در رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون یکی از دلایل این اقدام را مداخله در عزل و نصب‌های مدیران عنوان می‌کردند.

از طرفی نمایندگان می‌بایست اخلاق سیاسی را هم رعایت کنند و با احترام به رای مردم به دولت کنونی، از تحمیل گزینه‌های مدیریتی خود به دولت بپرهیزند.

ضمن آنکه وزیر ورزش و جوانان نیز می‌بایست به این نکته توجه نمایند که حفظ استقلال دولت همچنان که رویه رئیس جمهور نیز چنین است ایجاب می‌کند اجازه مداخله غیرقانونی و تحمیل مدیرکل را به مخالفان دولت ندهد و به گزینه نمایندگان مخالف دولت تن ندهد.

ورود نمایندگان به موضوع انتصاب مقامات دولتی و تشکیل جلسه و رای‌گیری برای انتخاب مدیرکل دستگاه دولتی، بی حرمتی و خدشه به جایگاه دولت و قوه مجریه است و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

مسئولان ارشد دولت، نباید اجازه بدهند به این راحتی حریم دولت و حقوق قانونی آن مورد خدشه قرار بگیرد. این موضوعی است که مورد تاکید رئیس جمهور هم است و معاون اول رئیس جمهور و وزرا نیز می‌بایست از منزلت و جایگاه حقوقی و اختیارات قانونی دولت صیانت نمایند.

اگر وزرا اجازه بدهند برخلاف اصل تفکیک قوا، نمایندگان مجلس که از قضا در ردیف مخالفان دولت هم هستند، برایشان تصمیم بگیرند و انتخاب مدیران کل را به آنها تفویض کنند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و عملا اقتدار و حرمت دولت و رای مردم از بین خواهد رفت.

بر همین اساس ضرورت دارد وزیر ورزش و جوانان اجازه چنین مداخله‌ای را ندهد و از جایگاه و اختیارات دولت صیانت نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حرمت امام زاده را بايد متولي نگه دارد،
    اگر نظام !!!!در استقلال قوه …. دخالت نمی کرد الان ………….

  2. با سلام
    پایگاه خبری محترم انصاف نیوز
    در ایامی که بحث تغییر مدیرکل ورزش و جوانان بود ، پایگاه خبری خورنا که آقای چاروسایی مدیرمسئول آن هستند در کانال این پایگاه به صورت شبانه روزی مشغول گمانه زنی و ارایه تحلیل در مورد نظر نمایندگان استان در مورد ورزش و جوانان پرداخت و با استناد به نظر نمایندگان محترم از وزیر ورزش درخواست تغییر مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان را داشتند و حتی گزینه ای هم برای تصدی این سمت داشتند و از طریق نماینده جبهه پایداری ماهشهر بنام حاج حبیب آقاجری که در ایام انتخابات به شدت از سوی آقای چاروسایی و مجموعه پایگاه خبری خورنا مورد حمایت قرار گرفت ، به دنبال انتصاب مهدی مکارمی در این پست بودند. تا این جا را به حساب آزادی و حق انتخاب قابل احترام می دانم ، اما پس از اینکه دوستان با تحریف مصاحبه های نمایندگان مبنی بر عدم رضایت از عملکرد مدیر مذکور به دلیل زیاده خواهی ها و دخالت های نمایندگان ، به این نتیجه رسیدند که در جلسه مجمع آقای مکارمی اکثریت نسبی دارد از مجمع خواستند به موضوع ورود کنند چون استاندار خوزستان مخالف تغییر مدیر کل بودند. اما در مجمع نمایندگان چهار گزینه جهت اعلام برنامه‌های پیشنهادی دعوت شدند و در اجماع صورت گرفته توسط نمایندگان مجلس آقای بنی تمیم به عنوان گزینه پیشنهادی مجمع معرفی شد. پس از آن دوستان نزدیک به آقای آقاجری و چند نماینده پایداری دیگر فضای رسانه‌ای را تغییر داده‌اند و از دخالت نمایندگان در این موضوع انتقاد کردند و حتی موجب حیرت نمایندگان نیز شده اند ، یاد قوم بنی‌اسرائیل بخیر …..
    ا ارادتمند
    مهدی ایزدمتینیان

  3. واقعا امروز به معنای شارلاتانیسم رسانه ای پی بردم . واقعا جای تأسف دارد که در ایام گذشته بمباران شبانه روزی شد در جهت لزوم ایفای نقش نمایندگان مجلس در موضوع تغییر مدیر کل ورزش و جوانان استان و امروز شاهد فرار به جلوی این عزیزان هستیم …..
    «وزیر ورزش و جوانان به مطالبات خوزستانی ها توجه کند/ صدای نمایندگان و مسئولان خوزستان درآمده است» خورنا ۱۱ شهریور ۹۹

    «مدیرکل ورزش و جوانان مشروعیت خود را از خارج استان می گیرد»خورنا ۱۹ تیرماه
    و بسیاری مطالب از این دست …..
    آقای چاروسایی شما که اصلاح طلب بودید در ستاند حبیب آقاجری چه می کردید در کنار پایگاه های خبریت…‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا