خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک ادعا: رای شماری «لیستی» بود

به گزارش انصاف نیوز، علی قلهکی، فعال رسانه ای اصولگرا و همکار سایت جهان نیوز به مدیریت علیرضا زاکانی، در یادداشتی در گوگل پلاس، با ادعای شمارش لیستی، که تاکنون هیچ مرجعی آن را تایید نکرده است، نوشت:

⬅️ تاکید دوطیف اصلی حاضر در انتخابات مجلس شورا اسلامی و خبرگان در تهران بر “لیستی” رای دادن و پرکردن تمام 30 نفره برگ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 16 نفر خبرگان رهبری، باعث شد این امر به رای شماری از سوی هیات اجرایی، که وظیفه ی اصلی شمارش آرا را دارند، نیز منشعب شود.

⬅️پس از پایان رای گیری، افراد معلمی که اغلب عضو هایت اجرایی بودند، پس از 16 ساعت رای گیری از مردم، با خستگی تمام شروع به شمارش کرده و ناخوداگاه به سمت شمارش سریع تر آرا تمایل نشان می دهند. فشار برای شمارش سریع تر آرا و همچنین استفاده از”تز”جدا کردن آرای مردم بر اساس لیست ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان باعث شد در ابتدای باز کردن صندوق ها در وهله اول تمام رای ها بر اساس دو لیست جدا شود. یعنی اعضای هیات اجرایی که با قدرت بر روی لیست ها مسلط نبودند، شروع به جدا کردن لیست ها با نگاه به سرلیستی رای ها بر اساس”عارف”، “حداد” کردند. این روش باعث ضایع شدن حق از دو طیف حاضر در انتخابات شد ولی به دلیل تعداد بالاتر رای های اصلاح طلبان، حق بیشتری از اصولگرایان تضییع شد. مثلا در رای هایی که سر لیستی “عارف” را شامل می شد، در میان اسامی اصلاح طلبان، رای هایی به اسم “توکلی”، “ابوترابی”، “زاکانی” و … نیز بود که متاسفانه بر اساس شمارش لیستی، به حساب نمی آمد.

⬅️ در ساعات ابتدایی روز شنبه بود که پس از اعلام اتمام شمارش آرا در دو صندوق به هیات نظارت تهران بزرگ، با اصرار ناظران شورای نگهبان مجدد صندوق های سریع شمارش شده، مورد بازشماری قرار گرفت ولی این بار با دقت و نظارت ناظرین بیشتر از سوی شورای نگهبان در یک صندوق مستقر در غرب تهران با 1038 رای، پس از بازشماری مجدد معلوم شد 150 رای اصولگرایان، در میان رای اصلاح طلبان شمارش نشده است. صندوق دیگری در نازی آباد که تعداد آرای “حداد عادل” را “صفر”! رد کرده بودند نیز، پس از بازشماری، 200 رای برای “حداد عادل” ثبت شد.

1: صندوق شماره یک در غرب تهران را خود شاهد بودم. 25 رای نیز به اصلاح طلبان در این صندوق اضافه شد.
2: این مطلب، از شکست اصولگرایان کم نمی کند و قبول هزینه ی شکست، از شان اصولگرایان نمی کاهد، ولی باید گفت چون رای مردم حق الناس است. پیش بینی این چنینی شمارش آرا باید توسط دولت می شد تا تمهیداتی برای جلوگیری از آن کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حداد و توکلی و ابوترابی رو یک جای دلم میذارم.ولی خداییش آخه کدوم اصلاح طلب به زاکانی رای میده؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا