خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشرق: کلیددار یارانه ها برنده انتخابات پرابهام رایانه ای شد

تاریخچه | پس از انتخابات سال 95

سایت مشرق عصر روز 25 مهر در مطلبی با تیتر «کلیددار یارانه ها برنده انتخابات پرابهام رایانه ای شد» خبر پیروزی حسین انتظامی را داد:

انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات به رغم برگزاری به صورت الکترونیک و ۲ بار تمدید زمان رأی‌گیری، با عدم استقبال از سوی نیمی از رسانه‌ها مواجه شد و در نتیجه حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و مسئول توزیع یارانه ها بین رسانه ها به عنوان برنده این انتخابات پرابهام معرفی شد.

به گزارش مشرق، شانزدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات در حالی برگزار می‌شود که 5 نفر از نامزدها انصراف دادند و به مانند دوره قبل ابهامات گذشته آن همچنان باقی ماند و نامزدها به ویژه حضور مقام دولتی برگزار کننده انتخابات یعنی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در قامت رقیب، شرایط رقابت را نابرابر کرده بود.

طبق آنچه سید علاءالدین ظهوریان، دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: در این دوره از انتخابات رضا کلانی، محمدحسین فرهادیان، حسین خاکزاد شاهاندشتی، سید نظام الدین موسوی، سید صادق خرازی از انتخابات انصراف داده‌اند و مسیر انتخابات با حضور 25 نامزد نمایندگی ادامه می‌یابد.

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد 10 مهرماه امسال در پاسخ به اینکه چرا شما به عنوان توزیع کننده یارانه به رسانه محلی خود یارانه نجومی و چند برابر رسانه‌های سراسری پرداخت کرده؟ گفته است: من در حال حاضر رسانه‌ای ندارم و نماینده رسانه‌ای نیستم! در حالی که دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات صراحتا وی را مدیرمسئول هفته‌نامه فارغ‌التحصیلان اعلام کرد.

اما جالب است که امروز در انتخابات مدیران مسئول، به عنوان یک مدیر مسئول رسانه، نامزد شده و در رقابتی نابرابر با نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی، ظاهراً قرار نیست این جایگاه نمایندگی را از دست بدهد.

مهندس حسین انتظامی در انتخاباتی که تنها 52 درصد از مدیران مسئول در آن شرکت کرده بودند در حالی نماینده آنان شد که در خوشبینانه ترین حالت می‌توان گفت وی نماینده نیمی از رسانه‌هاست.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اعلام میزان مشارکت 52 درصدی مدیران مسئول در انتخابات الکترونیکی نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: 1565 نفر در انتخابات شرکت کردند.

سید علاءالدین ظهوریان پس از پایان انتخابات افزود: از بین 3هزار و 39 واجد شرایط، 1565 مدیر مسئول در انتخابات شرکت کردند که از این میزان، حسین انتظامی با کسب حدود 72 درصد آرا یعنی 1126 رای به عنوان نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت انتخاب شد.

وی همچنین محمود اسعدی با 76 رای، محمد فاضلی مصلح آبادی با 37 رای، نسرین ابراهیمی ساعتی با 34 رای را نفرات بعدی اعلام کرد.

به گفته دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، 94 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی پس از انتخابات الکترونیکی نیز به برگزاری به شیوه الکترونیکی رای داده اند.

سید نظام الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز که از این انتخابات انصراف داد در اطلاعیه‌ای تصریح کرده است: با توجه به ابهامات در فرآیند نظارت بر انتخابات الکترونیک نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات، مشخص نبودن نحوه تبلیغات و معرفی نامزدها به ویژه حضور مقام دولتی برگزار کننده انتخابات یعنی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در قامت رقیب سایر نامزدها که عملاً شرایط رقابت را نابرابر کرده است از حضور در این انتخابات پر ابهام انصراف می دهم.

هیأت نظارت بر مطبوعات را هفت نفر تشکیل می‌دهند، یکی از قضات به انتخاب رئیس قوه قضاییه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر آموزش عالی، یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب مدیران مسئول، یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا.

شانزدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات، امروز از ساعت 10 تا 16 به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) برگزار شد.

برای خواندن بقیه خبرهای پرونده‌ی ویژه «انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات» این پرونده کلیک کنید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا