خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اوباما دادستان کل آمریکا می‌شود؟!

یکی از مقامات سابق دولت‌های ریگان و بوش در مقاله‌ای از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواست تا باراک اوباما را به عنوان دادستان کل آمریکا انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، “داگلاس کمیک”، یکی از اساتید سابق دانشگاه پپرداین در زمینه قانون اساسی و یکی از مقامات سابق دولت‌های ریگان و بوش در مقاله‌ای برای پایگاه خبری هیل نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به جای ادامه وام گرفتن خط تجاری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به خود اوباما نیاز دارد.

وی افزود: سریع‌ترین راه برای برقراری مجدد اجرای قانون این است که بایدن باراک اوباما را به عنوان دادستان کل آمریکا منصوب کند. انتصاب باراک اوباما قطعا بی‌سابقه خواهد بود اما این کار لازم و ضروری است. ما هرگز شاهد نبوده‌ایم که یکی از روسای جمهور سابق برای تصدی یک دپارتمان اجرایی برای رئیس جمهور جدید انتخاب شود اما هیچ چیز مانع این مساله نمی‌شود بجز میشل اوباما.

داگلاس کمیک در ادامه گفت: ما باید روابط داخلی را به باراک اوباما بسپاریم چرا که او از هوش، جوانی و شخصیت لازم برای انجام این کار برخوردار است. بعلاوه، این یک آمادگی عالی برای خدمات عمومی بیشتر بعدی در دیوان عالی کشور است.

این کارشناس مسائل حقوقی تصریح کرد: نگه داشتن “کریستوفر رای” به عنوان رئیس اف‌بی‌آی و انتخاب “مایکل هوروویتز”، بازرس ویژه کنونی وزارت دادگستری به عنوان رئیس دفتر مشاوره حقوقی وزارت دادگستری اختلافات، شک‌ها و تردیدها را از بین می‌برد.

اگرچه برنامه‌های بایدن برای وزارت دادگستری هنوز مشخص نشده اما گزینه‌هایش برای کابینه دولتش هم به خاطر برخورداری از تنوع و گوناگونی مورد تحسین قرار گرفته و هم با اتهامات فساد و سیاست‌های حزبی مورد انتقاد نیز قرار گرفته‌اند.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کاندیداهای احتمالی‌اش برای تصدی پست دادستان کل کشور گفت: هنوز هیچ گزینه مشخصی در ذهنم نیست.

فهرست کاندیداهای بایدن برای تصدی پست دادستان کل کشور شامل “داگ جونز” دادستان فدرال سابق، “مریک گارلند” قاضی فدرال، “سالی یاتس” معاون سابق دادستان کل آمریکا و “دوال پاتریک” فرماندار سابق ماساچوست هستند.

باراک اوباما که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ میلادی به مدت دو دوره به عنوان رئیس جمهور آمریکا خدمت کرد، دانش آموخته دانشگاه حقوق هاروارد است. وی پس از فارغ التحصیلی یک وکیل و یک استاد حقوق مدنی شد و از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ میلادی در دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو به تدریس قانون اساسی پرداخت.

جو بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ میلادی به عنوان معاون رئیس جمهور اوباما خدمت کرد. گزینه‌های کابینه بایدن شامل بسیاری از مقامات دوره ریاست جمهوری اوباماست؛ تصمیمی که بایدن به خاطر آن مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا