خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ساعات اداری تهران به حالت عادی بازگشت

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تصویب تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان تهران تا پایان سال جاری، درباره مصوبات جلسه امروز ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا گفت: استمرار تعطیلی مراکزی همچون تالارهای پذیرایی، سالن‌های ورزشی، تئاتر، سینما و نماز جمعه در جلسه امروز مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد نظارت لازم بر برخی از اماکن مثل تالارهای پذیرایی که در رابطه با این مصوبه اقدامات لازم را انجام نداده‌اند، توسط نیروی انتظامی اعمال شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی عصر پنجشنبه (۱۵ اسفند) در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونا با مسئولان استان تهران، اظهار کرد: در رابطه با نیروی انسانی و سازمان‌ها و اداره‌ها پیشنهاد ستاد این است که مسئولان هر دستگاه اجرایی در زمینه استفاده از ظرفیت اجرایی خود در آن دستگاه اختیار داشته باشند و بتوانند نسبت به تقلیل تعداد نیروی انسانی در دستگاه اجرایی اقدام کنند؛ به شرط اینکه بتوانند از ظرفیت دورکاری به نحو مقتضی استفاده کنند.

اعمال شیفت‌های چرخشی و استفاده از ظرفیت دورکاری کارمندان

وی افزود: همچنین پیشنهاد شد که به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شود متناسب با مصوبات عمومی دولت، از ظرفیت چرخشی در بین نیروی انسانی خود استفاده کنند. همچنین در رابطه با گروه‌هایی که قبلا مصوب شده بود از ظرفیت مرخصی استعلاجی استفاده کنند، مجددا از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید شود.

زالی با تشریح شرایط استفاده از مرخصی در دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: در این جلسه پیشنهاد مشخص این بود که رؤسای دستگاه‌های اجرایی به نحوی تا پایان سال برنامه‌ریزی کنند که درصورت امکان افراد بتوانند از مرخصی استحقاقی خود به شرط عدم خدشه به ظرفیت عمومی دستگاه با ظرفیت اختیاری بیشتری استفاده کنند. همچنین با هدف کاهش حضور افراد در سطح شهر، از ظرفیت چرخش نیروها و شیفت‌بندی متناسب با ظرفیت نیروی انسانی خود استفاده کنند؛ مشروط بر اینکه ارائه خدمات اصلی در سطح شهر با چالش جدی روبرو نشود.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران ادامه داد: البته همانگونه که در مصوبه قبلی اعلام شد کلیه دستگاه‌های امدادی و حمایتی شهری که کار شبانه‌روزی و به صورت شیفتی دارند نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ارائه خدمت دچار خدشه نشود. همچنین مقرر شد کلیه نیروهای انسانی شاغل در بخش‌های بهداشتی و درمانی، به جز موارد خیلی استثنایی، کماکان در مدار ارائه خدمات نسبت به شهروندان تهرانی فعالیت کنند.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای پاسخ‌دهی به  بیماران اورژانسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: طی برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان نظام پزشکی مصوب شد از ظرفیت بخش خصوصی، مطب‌ها و کلینیک‌های سطح شهر استفاده بهینه به عمل آید. با توجه به اینکه اعمال انتخابی و مداخلات انتخابی در بیمارستان‌های دولتی با کاستی روبرو شده، مقرر شد بخشی از ظرفیت بخش خصوصی برای پاسخ‌دهی به بیماران اورژانسی غیرکرونایی استفاده شود.

تامین نیاز استان تهران با بازتوزیع اقلام مکشوفه

وی با شاره به مصوباتی در ارتباط با استفاده از اقلام بهداشتی مکشوفه در استان تهران، تصریح کرد: با تاکید استاندار تهران مصوب شد کلیه اقلام مکشوفه در استان تهران برای رفع نیاز ضروری استان با اولویت  گروه‌های بهداشتی و درمانی و دستگاه‌های اجرایی نیازمند استفاده از اقلام حمایتی و حفاظتی استفاده شود. بر این اساس مقرر شد دستگاه‌ها نیاز خود را به استانداری ابلاغ کنند و با تشکیل کمیته فنی و بر اساس ممیزی نسبت به بازتوزیع سایر اقلام مکشوفه اقدام شود.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در پایان اظهار کرد: همچنین مقرر شد پس از تأمین نیاز استان تهران، مابقی اقلام برای بازتوزیع ملی در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد.

بازگشت ساعات کاری ادارات تهران به حالت عادی

به گزارش ایسنا، همچنین بر اساس اعلام استانداری تهران، در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در تهران با استاندار تهران، شهردار تهران، فرمانده نیروی انتظامی، رؤسای دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران، مقامات دادستانی و دادگستری، تصویب شد که ساعات اداری از روز شنبه به حالت عادی بازگردد؛ اما کارمندان ادارات بنا به تصمیم مدیران بصورت چرخشی و شیفت‌بندی در محل کار حاضر شوند و همچنین روند مرخصی گرفتن کارمندان و استفاده از ظرفیت دورکاری در ادارات تسهیل شود.

استانداری تهران همچنین اعلام کرده که در این جلسه، تأمین مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر نیز مصوب شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا