خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رئیسی تکلیف مناسبات جدید ایران و آمریکا را مشخص کرد»

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: رییسی پاسخ‌های منطقی و درستی به سوالات خبرنگاران داد و به ویژه آنجا که با یک کلمه «خیر» تکلیف مناسبات جدید ایران و آمریکا را مشخص کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و یاران شهیدش، گفت: با شهادت شهید بهشتی، انقلاب اسلامی وارد یک نقطه عطف در تاریخ خود شد و لیبرال‌ها به همراه منافقین نام خود را به عنوان جنایتکار جنگی در یاری رساندن به ارتش بعث به ثبت رساندند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای امام (ره) در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال ۶۰ و هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و ادامه داد: حمایت آمریکا و سه کشور شرور اروپایی از منافقین یک رسوایی حقوق بشری است.

بادامچیان افزود: غرب در حالی از منافقین حمایت می‌کند و به آنها پناه داده است که بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ایران توسط این سازمان تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

وی در ادامه از شهید بهشتی به عنوان پایه گذار دستگاه قضایی و نیز مدیر و تدوین‌گر قانون اساسی یاد کرد و گفت: شهید بهشتی در عمر کوتاه خود پس از انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام داد و قانون اساسی در مجلس خبرگان با مدیریت او به سامان رسید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین شهید بهشتی را بنیانگذار حزب جمهوری اسلامی توصیف و اظهار کرد: کادرهای بزرگی که در حزب جمهوری اسلامی تربیت شدند تاکنون خدمات عظیمی در مجلس، دستگاه قضایی و قوه مجریه ارائه داده‌اند و همین جریان نیرومند است که طی ۴۰ سال گذشته در برابر جریان نفاق و جریان لیبرالیسم در کشور قد علم کرد و آنها را به زباله دان تاریخ سپرد.

وی آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان دانست و گفت: آمریکا با حمله به عراق، افغانستان و سوریه و کشتن صدها هزار نفر از مسلمانان بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

بادامچیان تصریح کرد: آمریکا اخیرا با بستن سایت شبکه‌های العالم، المسیره، اللوءلوء، فلسطین الیوم، نباء و الکوثر می‌خواهد جلوی افشای جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری خود را بگیرد.

وی اضافه کرد: آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی سهیم است و نمی‌خواهد مردم جهان از طریق جریان آزاد اطلاعات از این جنایات مطلع شوند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اگرچه آمریکا مخالف آزادی بیان است اما شبکه عظیم جریان مقاومت با وجود این محدودیت‌ها به وظیفه اطلاع رسانی خود ادامه می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خو درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری و واکنش غرب به نتایج این انتخابات خاطرنشان کرد: امروز در غرب عزا گرفته‌اند چون قرار است یک دولت انقلابی و جهادی روی کار بیاید.

بادامچیان یادآور شد: انتقال آرام قدرت در ایران با نتایج انتخابات اخیر نشان داد، در ایران مردمسالاری دینی حاکم است.

وی تصریح کرد: غرب متوجه شد که یک ضلع رقابت در ایران سرمایه اجتماعی خود را از دست داده است اما مردم همچنان در صحنه حضور دارند و دولت خود را در چالش‌های پیش‌رو حمایت خواهند کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره اولین نشست خبری رییس جمهور منتخب گفت: رییسی پاسخ‌های منطقی و درستی به سوالات خبرنگاران داد و به ویژه آنجا که با یک کلمه «خیر» تکلیف مناسبات جدید ایران و آمریکا را مشخص کرد.

وی در ادامه درباره مذاکرات وین اظهار کرد: مقامات آمریکایی با تصریح به اینکه حاضر نیستند تحریم‌ها را بردارند تکلیف ما را در قبال مواضع تجاوزکارانه واشنگتن مشخص کردند. آمریکا صریحا اعلام کرده است مسیر خصومت ورزی با ملت ایران را ادامه می‌دهد و طبیعی است ما هم راه مقاومت را انتخاب کرده‌ایم و از آن کوتاه نخواهیم آمد. در این معرکه، آمریکا است که در نهایت مجبور است کوتاه بیاید و به تعهدات خود برگردد.

بادامچیان تاکید کرد: اینکه آمریکایی‌ها گفته‌اند یا باید بر سر همه چیز توافق شود یا توافقی در کار نیست، زدن زیر میز مذاکره است.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره تحولات افغانستان گفت: درگیری‌های امروز افعانستان محصول شرارت جدید آمریکا است. آمریکایی‌ها در حال ترک افغانستان هستند اما می‌خواهند یک سرزمین سوخته را تحویل دولت و مردم افغانستان بدهند. به عقیده ما مردم افغانستان خودشان می‌توانند مسائل خود را حل کنند و نیازی به درگیری نظامی نیست. آنچه امروز مردم افغانستان پس از خروج آمریکایی‌ها نیاز دارند امنیت، راه و توسعه در سایه صلح دائمی بین اضلاع گفت وگو است. رسیدن به این هدف بزرگ، هوشیاری و اقدام طرف‌های درگیر را می‌طلبد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، شهید کچویی و شهید آیت الله صدوقی را گرامی داشت و برای ارواح طیبه شهدا و امام شهدا طلب علو درجات کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا