خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد پزشکیان به استیضاح وزیر آموزش و پروش: عاقلانه نیست

ایرنا نوشت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این وضعیت محلی از اعراب ندارد، گفت: استیضاح را عاقلانه نمی‌دانم.

مسعود پزشکیان در جلسه مدیران کل آموزش و پرورش منطقه یک کشور در تبریز اظهار کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش نه تنها هیچ خیری ندارد، بلکه در این شرایط و در مقطع فعلی وضعیت را بدتر هم می کند.

وی با بیان اینکه نماینده حق سوال و استیضاح از وزیر را دارد، خاطرنشان کرد: من طرح استیضاح را امضا نکردم و مخالف آن هستم و بعید می دانم این مجلس به استیضاح رای دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم تمرکز به امور تعلیم و تربیت در مدت زمان باقی مانده تا مهرماه، گفت: الان وقت استیضاح نیست و وزیر جدید هم با وجود کمبود منابع و اعتبارات کاری نمی تواند بکند و غیر از اینکه آموزش و پرورش آسیب می بیند، سودی ندارد.

پزشکیان با تاکید بر حل مشکلات معلمان اظهار کرد: مکانیسم پرداخت اگر بر اساس عدالت صورت نگیرد مشکل را حل نخواهد کرد و باید سهم آموزش و پرورش از بودجه را به سطح واقعی برسانیم.

وی با بیان اینکه مکانیسم پرداخت در قانون بودجه باید بر اساس عملکرد کارکنان باشد، افزود: منابع باید بر اساس عدالت توزیع شود و پول و اعتبارات باید به جاهای محروم برود.

پزشکیان خطاب به مدیران کل آموزش با بیان اینکه پیشنهادی بدهید که سهم عدالت در آموزش و پرورش رعایت شود، اظهار کرد: می توان بندی را در قانون برنامه ششم گنجاند که سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور ارتقا یابد بدون اینکه بار مالی بر دولت تحمیل کند.
مدیران کل آموزش و پرورش استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و زنجان امروز به منظور تدوین پیشنهادات آموزش و پرورش در لایحه برنامه ششم توسعه با حضور نایب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون اجتماعی و نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس در تبریز گردهم آمدند.

گفتنی است طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته با 57 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.
هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ منافع دانش آموزان و مبارزه با تهاجمات فرهنگی عنوان شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا