خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی رودرروی معاون رئیسی با نسرین ستوده

علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضاییه با نسرین ستوده و کایلی مور گیلبرت (اتباع بیگانه)، به گفت وگوی رو در رو پرداخته و سخنان این افراد را شنیده و درخصوص اجابت برخی خواسته های آنها دستورات فوری صادر شد.

به گزارش ایسنا، علی باقری‌کنی امروز در این بازدید هفت ساعته افزود: «تعامل با زندانی و شرایط نگهداری وی نباید بر اساس جرم او تنظیم شود؛ ملاک و معیار باید “بازگشت فرد به هنجارهای زندگی معمول جامعه” یا به عبارت دیگر باز اجتماعی شدن او باشد».

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر این که “هدف از آفرینش انسان طی کردن مسیر تکامل است”، تصریح کرد: «هدف از مجازات حبس، محدود و محصور کردن فردی است که به دلایلی از مسیر تکامل منحرف شده و یا عاملی برای انحراف سایرین است تا آن شخص با دریافت کمک و راهنمایی لازم به مسیر درست بازگردد و هر زمان که این هدف به درستی محقق شود، زندانی باید به آغوش جامعه بازگردانده شود».

وی با تاکید بر این که “زنان، بیش از آن که عامل باشند، قربانی آسیب‌های اجتماعی هستند”؛ خاطر نشان کرد: «طبیعت ذاتی و سرشت خلقت زنان اقتضا می‌کند که نباید زندان، نخستین گزینه‌ی مجازات برای کسانی باشد که می‌توانند موثرترین عامل تربیت و نگاهبان سلامت روحی، روانی و جسمانی خانواده و جامعه باشند».

در این دیدار که روز جمعه صورت گرفت، رئیس سازمان زندان‌ها و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با بسیاری از مددجویان از جمله نسرین ستوده و کایلی مور گیلبرت (اتباع بیگانه)، به گفت وگوی رو در رو پرداخته و سخنان این افراد را شنیده و درخصوص اجابت برخی خواسته های آنها دستورات فوری صادر شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا