خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد»

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به اجرایی‌شدن برجام و لغو تحریم‌ها قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد.

امرالله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه شرکت‌های وارد کننده خودرو باز هم ساز گرانی را کوک کردند و از افزایش قیمت‌ها می‌گویند.

وی با بیان این‌که پیش از اجرایی شدن برجام وارد‌کنندگان خودرو تحریم را بهانه افزایش قیمت قرار می‌دادند، خاطر نشان کرد: حال که برجام اجرایی و تحریم‌ها لغو شده باید از آنها پرسید بهانه شما برای گرانی قیمت‌ها چیست.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: این وضعیت در حالی است که با لغو تحریم‌ها شرکت‌های وارد‌کننده خودرو می‌توانند محصولات‌شان را به‌طور مستقیم از خودروسازان خارجی دریافت کنند، بنابراین با حذف واسطه‌ها هزینه‌های آنها کاهش یافته است.

وی افزود: از آن سو نیز با برقرار شدن تبادلات مالی هزینه‌های اضافی که در گذشته برای انتقال پول وجود داشت، از بین رفته است. بنابراین از این ناحیه نیز هزینه‌های واردات خودرو کاهش یافته است.

امینی با بیان این‌که مشکل اینجاست که هیچ سازمانی بر قیمت خودروهای وارداتی نظارت نمی‌کند، تصریح کرد: تا چند سال پیش قیمت خودروهای وارداتی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تعیین و بر آن نظارت می‌شد، اما هم‌اکنون وارد‌کنندگان خودرو هر قیمتی که بخواهند برای محصولات‌شان تعیین می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا