خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای برنامه‌‌های جدید کنترل «اراذل و اوباش» چیست؟

کانال روزاروز نوشت:علی القاصی‌مهر، دادستان تهران، ضمن تقدیر از مجموعه انتظامی پلیس تهران بزرگ گفته است: «برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی از جمله اراذل و اوباش که دشمن روی اینها برنامه‌ریزی کرده است، باید تحت اشراف و کنترل باشند».

دادستان تهران با تاکید بر اینکه در برخورد با جرائم، ناامنی‌ها و مخلان نظم و امنیت با قدرت کار را ادامه خواهیم داد، گفته: «با قوت و قدرت در کنار پلیس هستیم و نباید حتی ذره‌ای در مقابل قانون‌شکنان کوتاه آمد»..بنا بر گزارش تسنیم.

هم‌زمان، هفته‌نامه «صبح صادق»، ارگان مطبوعاتی معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، طی گزارشی کوتاه به موضوع «اراذل و اوباش» پرداخته است.

در این گزارش که با تیتر «رضویون در مقابل اوباش» در جدیدترین شماره «صبح صادق» منتشر شده آمده است:

«هفته گذشته بود که خبر شهادت بسیجی ناهی از منکر، شهید محمدی به سرعت نقل رسانه‌ها شد و جدای از برخی بیشرمی‌های رسانه‌ها در کوچک شمردن عمل این پدر شجاع در حفاظت از ناموس مردم، به نظر می‌رسد چنین اموری ناشی از جولان اراذل و اوباش در شهرها بوده است.

▫️بر همین اساس، طرح‌های مقابله با این افراد که اقدام به شرارت در سطح شهر می‌کردند، شروع شد. در این راستا نیروی انتظامی مأمور اصلی برخورد با این شرارت‌ها و جمع‌آوری کانون‌های اصلی و عاملان آنها شده است.

نیروی انتظامی در قالب طرح‌های ضربتی این کار را شروع کرد و از طرفی به دلیل گستردگی پهنه پایتخت و نیز معضل حاشیه‌نشینی که بخشی از این شرارت‌ها معلول آن است، به گسترش چتر اطلاعاتی و شناسایی و نیز گسترش سطح عملیات نیاز داشت؛ از این رو بسیج به عنوان نیروی معین وارد عرصه شد.

در تهران گشت‌های رضویون بسیج برای این منظور از طریق یگان‌های امنیتی سپاه تهران شکل گرفت و این سپاه علاوه بر ماموریت جمع‌آوری معتادان متجاهر و بازپروری و مهارت‌آموزی این افراد در اردوگاهی که به این منظور دایر کرده، وارد موضوع برخورد با عوامل ایجاد ناامنی در محلات نیز شده است.

سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ درباره همکاری سپاه تهران بزرگ با نیروی انتظامی در این طرح گفت: برای این منظور از سال ۱۳۹۷ گشت‌های «رضویون» را راه‌اندازی کردیم که تبلور آن را امسال خواهیم دید».

موضوع اوباش اخیرا با اقدامات جدید نیروی انتظامی مورد توجه دوباره قرار گرفته است: نیروی انتظامی در هفته‌های اخیر اقدام به گرداندن برخی سارقین و متهمین در فضای شهری کرد، ازجمله در ۲۷ شهریور چند نفر از اراذل و اوباش را در منطقه تهرانپارس،‌ ۱۰ مهر اراذل و اوباش حمله‌کننده به بیمارستان پورسینا را در سطح شهر رشت و ۱۶مهر، ۳ سارق را در حوالی پاساژ علاءالدین، مرکز فروش موبایل در تهران، در انظار مردم گرداند.

این اقدام با انتقادهای بسیاری روبرو شد و در نهایت رئیس قوه قضائیه به دادستان تهران دستور داد با متخلفین (اعم از بازپرس و ماموران) برخورد کند. رئیسی در این زمینه گفته بود تعرض به متهم ولو اوباش قطعا مجاز نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا