خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای روحانی! سنجیده سخن بگویید

علی صالح‌آبادی، مدیرمسئول روزنامه‌ی ستاره صبح در سرمقاله‌ی امروز این روزنامه نوشت:

آقای روحانی مردم بر اساس مشکلاتی که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و در فاصله سال‌های 84 تا 92 تجربه کردند و زندگی بر آنان سخت شد، در دو نوبت به شما رأی دادند تا فصل نو در زندگی‌شان گشوده شود. هرچند کارنامه دولت اولتان قابل دفاع است، اما درباره عملکرد دولت دوم شما مسئله فرق می‌کند که نویسنده دراین‌ارتباط به چند مورداشاره می‌کند.

1-عملکرد دولت دوم شما به دلیل چرخش به سمت مخالفانتان قابل دفاع نیست. شما بعضاً کارهایی انجام داده و می‌دهید که خوشایند عده‌ای که صدایشان را بلند می‌کنند بوده است. رهبری و دیگران برای مقابله با کرونا به شما چک سفید امضاء داده‌اند، اما شما بعضاً خلاف آن عمل می‌کنید. مقام معظم رهبری در رابطه با مسئله کرونا گفتند: ملاک و معیار آن چیزی است که ستاد مقابله با کرونا که رئیس آن شما هستید می‌گوید. ایشان مراسم عزاداری را بدون حضور افراد برگزار کردند؛ اما شما گفتید مراسم عزاداری باید برگزار شود، البته کسی مخالف برگزاری عزاداری نیست، اما امسال به دلیل کرونا شکلش تفاوت دارد. به گفته متخصصان پیک سوم کرونا به دلیل سیاست‌های شل کن سفت کن درراه است و مسئولیت جان افرادی که ممکن است براثر کرونا فوت ‌کنند بر عهده شما و وزیر بهداشت است.

2- آقای رئیس‌جمهور شما می‌توانستید با یک مصوبه راه ورود به استان‌های شمالی و شهرهای پرتردد دیگر در ایام تعطیلات هفته گذشته را ببندید که این کار را انجام ندادید، به‌گونه‌ای که رئیس پلیس راهور اعلام کرد که تعداد سفرها در تعطیلات هفته گذشته نسبت به ایام نوروز 80 درصد افزایش‌یافته است. پرسش این است که اگر پس از دو هفته معلوم شود که تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا به دلیل افزایش سفرها بیشتر شده مسئولیت آن با کیست و چه کسی باید پاسخگو باشد؟

3- موضوع دیگر اینکه شما پیش‌بینی کرده‌اید که پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ایالات‌متحده چه دموکرات‌ها و چه جمهوری خواهان به قدرت برسند آمریکا ناچار خواهد بود تحریم‌ها علیه ایران را بردارد و همچنین رئیس دفتر شما وعده پایان تحریم‌ها را داد، این در حالی است که تحریم‌ها به این زودی‌ها پایان نخواهند گرفت، بنابراین بهتر است واقعیت‌ها را بگویید. همچنین شما بارها گفته‌اید که تحریم‌ها شکست‌خورده‌اند؛ پرسش این است که اگر تحریم‌ها شکست‌خورده‌اند چرا آثار منفی آن هنوز در زندگی مردم دیده می‌شود و گفتنی‌های دیگر… .

4-آقای رئیس‌جمهور به نظر می‌رسد شما به‌جز حسام‌الدین آشنا مشاور دیگری ندارید و یا ما آن‌ها را نمی‌شناسیم. رئیس‌جمهور باید از نظرات مشاوران خود در خصوص مسائل خرد و کلان کشور استفاده کند، آنگاه سخن بگوید و تصمیم‌گیری کند. آقای روحانی شما با رأی اصلاح‌طلبان به کرسی ریاست جمهوری رسیده‌اید، اما رئیس دفترتان و همچنین معاون دفتر اطلاع‌رسانی شما اصول‌گرا هستند و سنخیتی با رأی‌دهندگان به شما ندارند. نویسنده پیشنهاد می‌کند که در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت کسانی را در اطراف خود بگمارید که بتوانند خواسته و مطالبات کسانی را که به شما رأی داده‌اند برآورده کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا