خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عملکرد یکساله‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان

مهران فتاحی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در گفت‌وگویی با انصاف نیوز درباره‌ی فعالیت‌های یک سال گذشته‌ی این تشکل دانشجویی گفت: چهار تا از مهمترین برنامه‌هایمان، یکی برنامه راهکارهای دفاع از حقوق زنان بود که با حضور خانم سلحشوری در آبان 98 برگزار شد. دیگری برنامه‌ی یادبود دانشجویانی بود که در حادثه هواپیمای تهران کیف به رحمت خدا رفتند. عملا تنها تشکلی بودیم در استان که برای این عزیزان یادبود گرفتیم و در خاطر نداریم گروهی دانشجویی یا غیر دانشجویی به این موضوع توجه کرده باشد. بعد در بهمن ماه برنامه داشتیم که دعوت از نمایندگان سابق مجلس بود تا گزارش کار خود را ارائه بدهند. این برنامه با بازخورد خوبی روبه‌رو بود و استقبال خوبی از آن شده بود. در اسفند شروع کرونا را داتشیم که با جمع آوری کمک‌های دانشجویی توانستیم نزدیک به 200 بسته سبد کالا و 1200 بسته بهداشتی در سطح استان گیلان توزیع کنیم.

وی درباره‌ی مهمترین دغدغه‌های امروز این انجمن گفت: بی تردید مهم ترین دغدغه امروز انجمن اسلامی دانشجویان معیشت مردم است. متاسفانه گرانی‌های افسار گسیخته، عدم توجه برخی از مسئولین به مشکلات مردم، وضعیت زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است. متاسفانه انتصاب برخی افراد در جایگاهی که لیاقت حضور در آن را ندارند امروز با مدیریت ناصحیح خود مردم را به خاک سیاه نشانده‌اند. مردم امروز برای تامین نیازهای اولیه‌ی خود واقعا درمانده شده‌اند. در برخی مسائل با بی تدبیری‌های جهت‌دار مواجه هستیم که اهداف ناصحیحی را دنبال می‌کند. با زندگی مردم، برخی مسئولین دولتی با تصمیمات نادرست در حال بازی کردند. متاسانه عدم توجه به وجود نیروی‌های جوان و آماده به کار در این دولت چشمگیر بود. سعی کردیم در کنار مردم در این شرایط وخیم اقتصادی باشیم اقداماتی از قبیل توزیع سبد کالا و بسته معیشتی و لوازم التحریر در مناطق محروم شهرستان رشت و و در مورد قضیه قرارداد 89 روزه پرستاران و کارگران شهرداری لوشان بی تفاوت نبودیم.

فتاحی درباره‌ی کارهای این تشکل در زمان شیوع ویروس کرونا در چند ماه گذشته گفت: توزیع 1200 بسته بهداشتی و 200 بسته معیشتی و 41 بسته لوازم التحریر (به مناسبت 41 سالگی انجمن اسلامی) را در مناطق محروم شهرستان رشت دادیم. در ایام کرونا شاهد فداکاری پرستاران بودیم و هستیم. متاسفانه قضایای قرارداد 89 روزه پرستاران در ایام کرونا مورد بی توجهی تشکل‌های استان قرار گرفته بود و در این مورد با نامه به وزیر بهداشت و پیگیری‌های مداوم پاسخی از وزارت بهداشت دریافت کردیم و از سازمان استخدامی کشور پیگیریم. مسئولین دانشگاه و دانشجویان در جمع آوری‌های کمک‌های معیشتی همکاری بسیار خوبی داشتند که به این خاطر متشکریم.

وی درباره‌ی بازخورد مواضع قبلی این تشکل در انتقاد به مسئولین استانی گفت: اوایل سال تحصیلی پیش در مصاحبه‌ای گفته بودیم که برای دانشجویان اقدام موثری انجام نمی‌دهند. عملا استاندار و برخی مسئولین تحت امرشان به تشکل‌های سیاسی دانشجویان توجهی نمی‌کنند. همان موقع گفتند چرا این حرف را زدید و بنده هم اعلام کردم که اگر اقدامی کردید بگویید. برخی جلسات دکوری را با تعدادی دانشجوی هم‌فکر خودشان می‌گذارند و می‌گویند ما برای دانشجو ارزش قائل شدیم. به شدت از جلسه با منتقدان خودداری می‌کنند. بنده مواضع خودمان را عرض کردم، در این دوران سخت معیشتی کنار مردم خواهیم ماند و به مطالبه‌گری در چارچوب قانون ادامه خواهیم داد.

فتاحی درباره‌ی پتانسیل‌های این تشکل گفت: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به عنوان نماینده بخشی از بدنه‌ی دانشجویی و فعال ترین و قدیمی‌ترین تشکل شمال دانشجویی کشور همیشه نقش مطالبه‌گری را به خوبی ایفا کرده و کنار دانشجویان بوده و هست. در انجمن اسلامی دانشجویان از دردهایی حرف می‌زنند که جایی نمی‌شود بیان کرد. یقینا پتانسیلی که در انجمن اسلامی دانشجویان هست در هیچ یک از تشکل‌های دیگر وجود ندارد. ما در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان هر نوع دانشجویی با هر نوع تفکر و دیدگاه سیاسی داریم و برای کسی منع ورود نذاشتیم و جمع اضداد در واقع انجام دادیم و چارچوب قانون را رعایت کردیم، شاید برخی با دید سلیقه‌ای که داشتند ما را در چارچوب قانون ندیدند.

وی درباره‌ی انتخابات ۱۴۰۰ هم گفت: خیلی شرایط پیچیده است و چون هنوز کاندیدایی معرفی نشده نمی‌شود تصمیمی گرفت. باید بررسی کنیم افرادی که هستند چقدر می‌توانند مفید واقع شوند. مردم امروز با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو هستند. یقینا از شخصی حمایت خواهیم کرد که برنامه‌های عملی و منطقی برای حل مشکلات معیشتی مردم داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا