خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌های مثبت و منفی به اظهارات فتاح

واکنش‌های توییتری موافقان و مخالفان اظهارات جنجالی پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

حسام‌الدین آشنا: ‏چه بنیادی شود این بنیاد!
فرمودند مستاجران بنیاد باید یا اجاره‌ها را به‌روز و یا ملک را تخلیه کننداما نفرمودند با آنان‌که املاک را به نام مزایده‌ ولی با مصالحه و توصیه مالک شده‌اند چه باید کرد و نفرمودند فردای فروش سریع همه اموال و املاک، بنیاد می‌ماند یا جمع می‌شود.
‏مطالب و مطالبات آقای فتاح را جدی بگیریم.
سخن از فلسفه وجودی، رویکرد کلان و جایگاه بنیاد در نظام رفاهی کشور است.
سخن از علل موجده و مبقیه بنیاد است.
سخن از کارکردهای راهبردی ‌است نه اقدامات خرد و زودگذر.
سخن از دغدغه برای پایداری درآمدها و اثربخشی هزینه‌هاست.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده: ‏اینکه آقای فتاح، رئیس ‎#بنیاد_مستضعفان در صدا و سیمای مردمی، در محضر مردم و به پشتیبانی آنها، نهادها و مسئولان نظام را به حساب می‌کشد؛ اندکی از مردم سالاری اسلامی است که امام خمینی آن را با انقلاب۵۷ به ایران سزاوار اعطا کرد.
امیدواریم زودتر املاک مردم به مردم بازگردد.

محتبی حسینی: ‏‎#پرویز_فتاح خواب ریاست جمهوری می‌بیند.مردی که اشبه‌الناس به احمدی‌نژاد شهرداری تهران درسال۸۳و۸۴ است.او دیشب در ‎#تلویزیون، با املاک ‎#بنیاد_مستضعفان و اسم‌بردن از ارتش،سپاه،مجمع‌تشخیص،احمدی‌نژاد،حدادعادل،مرکز پژوهش‌های مجلس،ابتکار و..کار انتخاباتی‌اش را استارت زد

سارا هوشمندی: ‏آقای ‎#فتاح خداقوت بابت شروع روند بازپس‌گیری اموال بنیاد مستضعفان،امامن دوتاسوال دارم‌:
۱. بنیادطبق چه قوانین وضوابطی این املاک رو در اختیار نهادها واشخاص قرار داده؟
۲. افشاگری شما یعنی اتفاقی خلاف قانون روی داده پس مسئولان وقت بنیاد هم مقصرند وباید مواخذه شوند‌!

‎زکی‌پدیا: ‏سایتی چیزی نیست بریم ببینیم بابامون از بنیاد مستضعفان زمین گرفته یا نه؟
اینطور که فتاح می‌گفت همه گرفتن

امیرحسین ثابتی: ‏پرویز فتاح ‎شجاعانه اسامی افراد و نهادهایی که املاک بیت المال را به بنیاد مستضعفان پس نمی دهند، اعلام کرد.
لحظه شماری کنید برای روزی که از چپ و راست تخریب او را شروع کنند. تجربه نشان داده افراد و جناح های مختلف بر سر خوردن از سفره بیت المال بلدند با هم وحدت کنند.

محمد مهاجری: ‏آقای ‎#پرویزفتاح از املاکی سخن گفته که متعلق به ‎#بنیادمستضعفان است و بعضا زورش نمی رسد آنها را پس بگیرد.
آقای فتاح! اگر زورتان به دیگران نمیرسد،به شرکت ‎#ایرانسل متعلق به بنیاد هم نمیرسد که تعرفه های اینترنت خود را برخلاف کلیه مقررات کشور 2برابر کرده و به مستضعفان گرانفروشی می کند؟

میلاد گودرزی: ‏ذکرصریح این چندمثال قابل تقدیره اما بهترش اینه که همه املاک این‌چنینی رو روی سایت بنیاد بذارید و براشون تایملاین بازپس‌گیری، فروش و چگونگی مصرف در محرومیت‌زدایی تعریف کنید.باید شفاف ببینیم که املاک از حداد وسپاه واحمدی‌نژاد و خاتمی گرفته شد و رسید به کپرنشین‌های سیستان و بلوچستان

علی قلهکی: ‏پرویز فتاح گفته بنیاد مستضعفان، از “محمد خاتمی”، “احمدی نژاد”، “حداد عادل”، “تشخیص مصلحت نظام”، “مرکز پژوهش‌ها” و “نهادهای نظامی” ملک طلب دارد!
این فقط بنیاد است، حالا ببینید سازمان اوقاف، چقدر ملک تصرف شده از ارگان‌ها و مجموعه های مختلف دولتی و غیردولتی، طلب دارند!

فرشاد توماج: ‏فارغ از اینکه کارکرد “بنیاد مستضعفان” دقیقا برای من مشخص نیست که چگونه از این حجم عظیم اموال برای خدمات‌دهی به نیازمندان استفاده می‌کند: کار ‎#فتاح با هر انگیزه‌ای، یکی از درست‌ترین کارهایی است که از ایشان سراغ دارم
اموال عمومی دست ‎#حدادعادل و امثالهم چه می‌کند؟

علی اکرمی: ‏کاش اعلام می کردند که برای ملک‌ ۲۰۰میلیاردی جناب حداد ماهی چقدر اجاره می دهد؟

هزاردستان: ‏حالا گیریم که ‎#فتاح دروغ نگفته (که تا حدی گفته) بعد از اینکه این املاک رو تحویل بنیاد مستضعفان بدن چی میشه؟ یعنی خیرش میرسه به مستضعفین؟ یا همش سر اینه که حق حساب بنیاد رو ندادن؟

عباس طهماسبی‌زاده: ‏چندماه پیش بنابه دعوتی رفته بودم ‎#بنیاد_مستضعفان.برگشتنی توپارکینگ دیدم حداقل ۳۰،۴۰ تاآمبولانس خاک خورده است که اهدایی بانک سینا(زیرنظر بنیاد)به مناطق محروم وآسیب دیده سیل وزلزله بود.
خیلی خوبه جناب ‎#فتاح درباره این امبولانسا توضیح بدن که اگه اهدایی هستندچراتو پارکینگ بنیاد بودن.

محمد اکبرزاده: ‏فتاح در مصاحبه با صداوسیما بدون ملاحظه و بدون سیاسی‌کاری اسم تمامی افراد و نهادها (سپاه، ارتش، مجمع تشخیص، حداد عادل، احمدی‌نژاد و…) که باید اموال بنیاد مستضعفان را برگردانند ذکر کرد
اگر نیت خوانی نکنیم، نفس عمل و این شجاعت برای بازپس‌گیری اموال به نفع مستضعفان شایسته تحسین است

فاطمه کریمخان: ‏‎‎جدیدا برای خلع ید شکایت به صدا و سیما می‌برند؟ عجیب است، چون سابقا اگر می‌خواستند چیزی را پس بگیرند می‌رفتند شکایت قضایی می‌کردند!

علی حکمت: ‏قرار بود از بالا شهری ها بگیرند، بدهند به پایین شهری ها…
خودشون جای پایین شهری ها رفتند بالاشهری شدند!!
از این ساده تر نمی شد بیان کرد

سیب سا: ‏بنیاد به ظاهر مستضعفان برای مدرسه‌ی خصوصی حداد و رفقا زمین داده تا فرزندان اهالی مناطق لاکچری‌نشین تهران جای راحت‌تری تحصیل کنند. با حرف‌های فتاح، علاوه بر آن‌هایی که سرویس گرفتند، باید یقه‌ی کسانی که اینطور از کیسه خلیفه بخشیده بودند هم گرفت.

نعمت‌الله حافظی: ‏آقای ‎#فتاح باب خوبی را باز کرده اند که باید مدت ها پیش باز می شد.
فقط یک سوال
آیا تا امروز و قبل از رسانه ای شدن اقدامی برای باز پس گیری این اموال صورت گرفته بوده یا خیر؟!
‎#بنیاد_مستضعفان

محمدکاظم موسوی طهرانی: ‏از آقایان و خانمهای ارزشی توییتری انتظار می رود در جهت اقدامات جناب فتاح، با توییت و ریتوییت، از ارتش و سپاه ولی امر بخواهند املاک ‎#بنیاد_مستضعفان را که سالهاست در اختیار گرفته اند، تسلیم کنند. البته اگر مصلحتهای قشری شان اجازه دهد. قویا منتظریم!

سعید مالکی: ‏یعنی این همه سال سرمایه های مستضعفان مملکت مفت و مجانی در اختیار بعضی ها بوده (۱۸۰۰ مترخانه ی اعیانی دراختیار ‎#احمدی‌نژاد) وجیک از کسی درنیامده بعد همانهاخودشان را ‎#رجایی دوران هم می دانستندو به ‎#بن_سلمان سلمان نامه ی فدایت شوم می نویسند!بعدتازه یادشان افتاده افشاگری کنند!

پوریا ماهرویان: ‏رئیس بنیاد مستضعفان می‌گوید این “ملک ما” بوده که فلانی در اختیار دارد، آن “زمین ما” بوده که بیساری در آن ساختمان ساخته.
آقای فتاح عزیر اینها املاک شما هم‌ نیست، املاک مصادره‌ای است که مالکانش را زندانی و تبعید کردید و املاک‌شان را به زور تصاحب‌ کردید.

اردوان: ‏خود ‎#بنیاد_مستضعفان املاکِ چطوری صاحب شده؟
هر روز ‎#پرویز_فتاح اینو از خودش بپرسه

فرین عاصمی: ‏حساب و کتاب و خط و نشان پرویز فتاح برای مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی؛ از سپاه تا احمدی‌نژاد برای پس دادن اموالی که بنیاد مستضعفان مصادره کرده. مصاحبه‌ای که می‌توان آن را به آماده‌سازی افکار عمومی برای کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ تعبیر کرد.

امین روحانی: ‏سوال مهمی که بعد از مصاحبه ‎#فتاح پیش میاد اینه که بنیاد مستضعفان جزئی از ایرانه یا ایران جزئی از بنیاد مستضعفان

حسام بابابیگ: ‏جناب ‎#فتاح موضوعی در خصوص تصرف املاک ‎#بنیاد_مستضعفان در رسانه ملی بیان کردند.حالا همه در حال پاسخ دادن و تکذیب کردن هستند!
الان چه کسی درست میگوید؟ باز هم بازی با اعصاب خراب مردم!
شفافیت و افشاگری هم قاعده دارد.

حسین کیا: ‏جالب اینجاست؛
تنها فردی که برای صحبت‌های مطرح شده برحق مهندس ‎#فتاح ان‌قلت نیاورد، دفتر دکتر ‎#احمدی_نژاد بود که رسما اعلام کرد حاضر است ساختمان دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم را تخلیه کند!

نوید حسینیون: ‏جناب ‎#فتاح حالا که ژست منجی رو گرفتید و شفاف سازی می فرمایید توضیح بدین شما و مدیران پیشین دقیقا چی رو مدیریت می کنید و حقوق نجومی چه کاری رو می گیرید که املاک بنیاد رو بردن و ساختن و اینهمه تخلف در زیر مجموعه شما بوده!!
بنیاد مستضعفان بودین یا بنیاد مدیران و سیاسیون؟

رضا کاشف: ‏چی میشد جناب مهندس فتاح شفافیت را از انتشار صورتهای مالی بنیاد مستضعفان شروع می‌کرد؟ سیاهه املاک و دارایی‌ها و نحوه کاربری و واگذاری آنها در ۴۲ سال گذشته را منتشر کنید.
و منه التوفیق

حمید رضایی: ‏آقای ‎#فتاح انصافا اینطوری رای جمع کردن حلال نیست…
آیا ‎#صدا_و_سیما فرصت پاسخگویی به کسانی که به آنها اتهام وارد شده را خواهد داد؟

رضا سلیانی: ‏بایست از افشاگری ‎#فتاح در رابطه با املاک ‎#بنیاد_مستضعفان – منهای آن بخش از مطالب که صحت نداشت یا دقیق نبود که پاسخ به آنها، شفاف‌سازی های بعدی را بدنبال دارد – استقبال کرد. البته امیدوارم روزی نه چندان دور به نحوه‌ی واگذاری این املاک به خودِ بنیاد پرداخته شود.

دانشطلب: ‏نمی‌دانم وقتی فتاح می‌گوید فلان ملک ۲۰۰ میلیاردی را بفروشیم و خرج مستضعفان کنیم منظورش چیست چون اگر به جای سرمایه‌گذاری تجاری و مسکونی یا بردن در کشاورزی و صنعت (هر جا که درآمد مستمر بدهد) فقط بفروشند و خرج کنند خیانت به مستضعفین است چون چند سال بعد ارزش همان ملک دوچندان خواهد شد

حسین: ‏گام عملی برای پس گرفتن اموال مستضعفان شکایت ‎#فتاح از تمام نهادها و افرادی است که نامشان را در نمایش تلویزیون به زبان آورد. وگرنه تمام آنچه که گفته شد در حد یک شوآف سخیف تبلیغاتی است.

علی نقیه: ‏ببینید ‎#حدادعادل چقدر زور داره که ‎#فتاح رئیس بنیاد مستضعفان مجبور شده جدل را به تلویزیون و افکار عمومی بکشه.
زمینی در فرشته که اجاره‌اش رو نمیدهد، قبلا هم “به روز” نمیداده و مبلغی “با ملاحظه” بوده.
فتاح میگوید لحظه‌ای که حداد تخلیه کند، میفروشیم و خرج محرومان میکنیم!

سیدعلی موسوی: ‏پروز فتاح درباره گوشه‌ای از املاک بنیاد مستضعفان سخن گفت، کاش سید مهدی خاموشی از املاک سازمان اوقاف بگوید!

دنی زندی: ‏مستضعفان دقیقا کیا بودن در این چهل سال؟
چه کسی به اسناد دسترسی داره؟
اساس اهدا این املاک چی بوده؟
چرا آقای ‎#فتاح این چند سال سکوت کردن؟

‎بهروز فتاحی: ‏راستی جناب ‎#فتاح!
پس از رفع تصرف ساختمان ولنجک از ‎#احمدی_نژاد، روا نیست این ساختمان دست مسئولان دیگر باشد
بهتر است آن را بفروشید یا به نحو سودآور بهره برداری کنید و آن را مستقیماً به حساب ‎#مستضعفان واریز کنید
یادتان باشد، به کسی تهمت زدید که هیچ اتهامی علیه ایشان به نتیجه نرسید

نسیم توکل: ‏اقای ‎#فتاح باید درامد زایی بنیاد ‎#مستضعفان را بالا برده و ‎#املاک را پس بگیرند ، به نظر بودجه دولت بعدی را باید از همین اموال استخراج کنند ،

‎محمدحسین: ‏خود بنیاد مستضعفان اموالش عموما غصبیه و شبهه ناکه. دیگه این جانماز آب کشی ها و عدالتنمایی ها چیه برادر فتاح!

ساسان آقایی: ‏روش درست هم همین است که تمام کسانی که در ملک‌ها و کاخ‌های گران‌قیمت تصاحب‌شده می‌نشینند، آن‌ها را به ‎#بنیاد_مستضعفان بازگردانند تا استاد ‎#فتاح که حلال و حرام سرش می‌شود، آن‌ها را به صاحبان اصلیش بازگرداند؛ همان‌هایی که زیر تیغ مصادره‌ها رفتند!

جواد شیخ‌الاسلامی کندلوسی: ‏فتاح میگوید دکتر احمدی نژاد قبلا حضوری اعلام آمادگی خود را برای تخلیه اعلام کردند.
وی در ادامه افزود من آقای دوربینی مستضعفان هستم.

علی قلی‌زاده: ‏این هدف کودتای۱۲۹۹ اعلام شد: «رهانیدن ملت ایران از سلسله رقیت مشتی دزد و خیانتکار».
فریاد «آی دزد» کلید کودتا انتخاباتی۸۸ بود.
‎#فتاح بجای ژست سیاسی و پوپولیستی مبارزه با ‎#فساد و نام بردن کلی از افراد، همه داراییهای ‎#بنیاد_مستضعفان و نتیجه پیگیریهای بازگشت اموال را شفاف منتشر کند.

محمد توکلی: ‏اگر اسامی لیست فتاح تخلف کرده‌اند مسیر صحیح شکایت از آن‌ها به قضاست؛ اگر هم که رئیس «مستضعفان» در فکر ۱۴۰۰ است که خب جای این لیست همان «نگاه یک» است!

سمانه: ‏اصلا ‎#فتاح سوپر قهرمان.
اما بنیاد مستضعفان نمیخواد بگه با ثروت افسانه ایی اش چه خروجی برای مستضعفان داشته؟!

امیر شریفی: ‏‎#فتاح فقط یک گوشه از پرده بنیاد مستضعفان را بالا داد تا همه ببینند چه خبره!
قشنگ حیاط خلوت همه بوده!

حمید جعفری: ‏سخنان «پرویز فتاح » در تلویزیون یک پیام مهم در خود داشت ؛ در حکومت مستضعفان ،اموال بنیاد مستضعفان به همه رسید جز خود مستضعفان .

مصطفی صادق محمدی: ‏آفرین به آقای فتاح که ویترین قشنگی از دوره‌ی مدیریتی خود ارائه میدهد
اما تا زمانیکه یک گزارش دقیق از نحوه اداره بنیاد ندهد این ویترین به درد خودش میخورد.
و الّا پول پخش کردن بین مردم و نهاد‌ها نیاز به مدیر ندارد، هر کسی ‌میتواند، کافیست فقط ماشین حساب داشته باشد!

سعید کاکاوند: ‏اقای ‎#فتاح اگر دلش به حال مستضعفان کباب است. زمانیکه حکم ‎#بنیادمستضعفان به نامش صادر می شد. در خواست انحلالش را تقدیم می کرد. بنیادی به نام مستضعفان به کام مسولان…
بقول ‎#ميرحسين_موسوي خط نقش مار می کشند تاشمارا گول بزنند.

سیدمحمودرضا موسوی: ‏به نظرتون اگه فتاح نرفته بود بنیاد مستضعفان کی قرار بود بفهمیم این ملکایی که آقایون توش نشستن اینجوری مورد داره؟

مصطفی وثوق‌کیا: ‏با صحبت های دیشب فتاح مشخص شد همه مملکت دستشون زیر سنگ ‎#بنیاد_مستضعفان هست
ما تصور کن قبلا که خبر این بذل و بخشش ها نبوده چه اتفاقاتی افتاده

جعفر خیرخواهان: ‏با توجه به اینکه فتاح ازجمله کسانی است که برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خیز برداشته است هر سخن وی در مقام ریاست بنیاد مستضعفان تا دم‌دمای انتخابات را باید با هدف تحقیر و تخفیف رقبا و مخالفان و کسب محبوبیت برای خود تفسیر کرد.
اینجاها دیگرمطمئن باشید هیچ گربه‌ای برای رضای خدا موش نمی‌گیرد

فاطمه رجبی: ‏حرف‌های ‎#فتاح اونجاش قشنگه که با گردن کج میگه ملک مناسبی در مرکز شهر نداشتیم بهشون تحویل بدیم که اون ۱۸۰۰ متر ولنجک رو پس بدن! آخه «مستضعفان» بدهکار بابای اینا هستن و باید بالاخره یه فکری برای اسکان آقایون بکنن!

امیررضا قویدل: ‏پخش صحبت های فتاح رییس بنیاد مستضعفان در مورد املاکی که در اختیار سران مملکته اونم از صداسیما عجیب بود. بدون اینکه مجری تو حرفهای فتاح بپره!

امید هلالی: ‏آقای ‎#فتاح بنا بر گفته ها رویکرد خوبی نسبت به پس گرفتن املاک از اقویا و نهادها در پیش گرفته که دعای خیر بدرقه راهش! اما ماموریت و کارکرد ‎#بنیاد_مستضعفان اصلن چیست که دیگر نهادها فاقد آن باشند؟ بنیاد اقتصادی متمولی ست با نامش ناهمخوان و قابلیت ادغام با سایر بنگاه های مشابه را دارد

حامد وقار: ‏اصلا بنیاد مستضعفان پاک، مطهر، اشک چشم، فقط بفرمایند چند هزار میلیارد سود سالیانه فعالیت‌های بنیاد، به کدام حساب‌ها و به نام چه و یا چه کسانی واریز میشه، همین

مرتضی آژند: ‏اینجوری که ‎#فتاح به همه گفته از ملک ما برید بیرون فردا قیمت ملک، مسکن، رهن و اجاره به دلیل تقاضای اخراجی ها دوباره چند برابر میشه؛ ظاهرا که همه مثل ما خانه به دوش هستن و باید از فردا تو بنگاه ها باشن

علیرضا: ‏آقای فتاح اول درخواست تخلیه بدید بعد تو برنامه زنده اسم بیارید تا نگویند آمده تا کار انتخاباتی کنه واسه 1400 .
احمدی نژاد گفته سال قبل اعلام کرده بوده که هر وقت دفتر ولنجک رو خواستن آماده تحویلش هست ولی تا الآن از بنیاد مستضعفان درخواستی نیومده

مطالب مرتبط:

املاک «مستضعفان» در اختیار افراد و نهادها؛ از سپاه تا مولاوردی

پاسخ مولاوردی و ابتکار به اظهارات فتاح

پاسخ احمدی نژاد به فتاح: زیر دِین هیچکس نیستم

پاسخ بنیاد باران به اظهارات فتاح

مجمع تشخیص به فتاح: در اظهارات خود دقت کنید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا