خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه امام جمعه قزوین به رییس‌جمهور

امام جمعه قزوین گفت: برخی ها اشاره می کنند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است باید از آنها پرسید این دیوانگی از چه زمانی بوده است؟

ملت ایران سال هاست که با شعار مرگ بر آمریکا نشان داده بودند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است؛ اما برخی ها امروز خیلی دیر گفتند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است.

به گزارش ایسنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مردم قزوین در خطبه های نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن 13 آبان و روز دانش آموز اظهار کرد: در روز 13 آبان شاهد حوادث مهم تاریخی بودیم که بازداشت امام خمینی (ره) و تبعید ایشان به ترکیه در سال 1343 از مهمترین آن ها است.

وی تصریح کرد: مناسبت دیگر در روز 13 آبان 1357، حمله رژیم آمریکایی شاه به دانشگاه تهران و به شهادت رساندن دانش آموزان به عنوان ذخایر ارزشمند ملت و مملکت بود و به همین مناسبت این روز، روز دانش آموز نام گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه سومین حادثه در 13 آبان سال 1358، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود، افزود: کار آنها، کار سفارتی نبود، بلکه آن ها به جاسوسی، غارت ملت و نقشه کشی علیه منافع ملی، سیاست و اقتصاد مردم ایران مشغول بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در 13 آبان سال 58 دانشجویان خط امام(ره) با اقدام شجاعانه خود و تسخیر لانه جاسوسی، مورد حمایت امام خمینی(ره) قرار گرفتند.

امام جمعه قزوین با اشاره به نامگذاری 13 آبان، به “روز ملی مبارزه با استکبار جهانی” اذعان کرد: ما باید در مراسمی که به نام 13 آبان در هر شهری برگزار می شود حضور فعال و گسترده داشته باشیم تا انزجار خود را نسبت به دشمنان خدا و دین اعلام کنیم.

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه، عارف و دین شناس فرمودند؛ آمریکا شیطان بزرگ است و با این سخن خود فکرها را به آیات الهی جهت دهی کردند، در قرآن کریم بیان شده که شیطان دشمن آشکار ماست که با شعور دینی، عقیده و هوشمندی متوجه مکر و حیله او خواهیم شد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه آمریکا هم از جنس شیطانی است که باید با هوشمندی با او برخورد کرد، گفت: زمانی که ما کشوری را از جنس شیطان می دانیم نباید سران آن کشور را کدخدا دانسته و به آنها اعتماد کرد و در مواجهه با آنها لبخند بزنیم؛ اشتباه بزرگی است که ما فکر کنیم با لبخند به دشمن به اهداف خود دست پیدا می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام راحل فرمودند که هرگز سلاح مبارزه با امریکا را زمین نگذارید، یعنی هر زمانی که ما این سلاح را زمین گذاشتیم دشمن نسبت به ما تعرض خواهد کرد، با این توصیه امام(ره) باید متوجه شویم که چقدر حرف غلطی است که کسی می گوید ما موشک نیاز نداریم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: برخی ها اشاره می کنند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است باید از آنها پرسید این دیوانگی از چه زمانی بوده است؟ مردم، علما و بزرگان سیاسی انقلاب از گذشتگان بسیار دور تا به امروز صهیونیست و آمریکا را دشمن می دانستند.

وی افزود: ملت ایران سال هاست که با شعار “مرگ بر آمریکا” نشان داده بودند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است؛ اما برخی ها امروز خیلی دیر گفتند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کار آن کسانی که کلام خدا را نادیده بگیرند و با سلایق شخصی و منافع گروهی خودشان تصمیم می گیرند تا با دشمنان خدا دوستی کنند، دیوانگی است و این را قرآن فرموده و بر آن تأکید کرده است.

وی اذعان کرد: خداوند در قرآن تأکید کرده آن کسانی که طبق دستور خداوند با دشمن مخالفت نکنند و با دوستان خداوند همراهی نکنند، این از نظر قرآن سفاهت است و سفاهت هم به معنای دیوانگی است.

آیت الله عابدینی ادامه داد: امام حسین علیه السلام هم فرمود عقل انسان ها کامل نمی شود، مگر اینکه در تبعیت و پیروی از حق باشند و اگر پیرو حق باشند، راه ها به آن ها نشان داده می شود و عقلشان نیز کامل خواهد شد.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: کسانی که به مستکبران اعتماد کردند، حیثیت سیاسی و عقلانی خود را از دست دادند و به اقتدار ملی آسیب جبران ناپذیر و نابخشودنی وارد کردند زیرا عزت را از غیرخدا طلب کرده اند در حالی که خداوند  تأکید کرده است، همه عزت ها نزد من است.

وی ابراز کرد: ای کاش عقد قرارداد با مستکبران که به صورت برجام در میان ما شهرت پیدا کرده است، عقیم و نازا می ماند و هر روز فرزندانی از جنس تحقیر، توهین، تحریم و تهدید برای ما به دنیا نمی آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: محصول برجام به دنیا آوردن فرزندان تحقیر، توهین، تعدی و تهدید است و پس از عقد این قرارداد غیر منطبق با دستورات الهی، تحریم ها سرعت گرفت.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: دوران افول آمریکا و محو شدن سیطره استکباری و صهیونیستی فرا رسیده است و خداوند می فرماید بگو حق آمد و باطل نابود شد آری باطل همواره نابودشدنی است.

وی به در پیش بودن اربعین و اهمیت پیاده روی زائران اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: اربعین همایش بین المللی اقتدار و اتحاد مسلمانان جهان است و یک سفر زیارتی معمولی نیست؛ بلکه یک حماسه جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: منتظران ظهور در دانشگاه اربعین درس و سبک زندگی را براساس انتظار آموزش دیده و تمرین می کنند، اربعین و پیاده روی، تمرین انتظار است.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: “هرکسی را که خدای متعال بخواهد خیری به او برساند قلبش را از محبت سیدالشهدا علیه السلام و زیارت مزار امام حسین علیه السلام مالامال می کند؛” گاهی ما توان زیارت را داریم که حضور پیدا می کنیم اما اگر شرایط حضور برای کسی فراهم نیست باید به نوعی این علاقه خود را به امام نشان دهد.

وی با اشاره به مناسبت روز فرهنگ عمومی گفت: اگر بخواهیم معروف ها را شمارش کنیم یکی از بزرگترین معروف ها این است که ما فرهنگ تولید را تقویت کنیم، یعنی فرهنگ تولید کالای باکیفیت را گسترش دهیم.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: فرهنگ مصرف صحیح نیز از جمله مسائلی است که باید در بین مردم ما تقویت شود، یعنی به خرید کالای بومی خودمان افتخار کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. […] به جنابان عالی عرض می کنیم که سیاست یعنی همین، یک روز شعار مرگ بر آمریکا وروز دیگر همکاری در اعدام صدام و انهدام صدامیان و روز دیگر مذاکره و روز دیگر… و روزی شعار نه شرقی نه غربی و روز دیگر نه غربی و نه غربی؟ روزی نفی رفیق گورباچف وروزی دیگر برادر شدن پوتین؟… این تذهبون!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا