خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متهم به زورگیری که برایش توفان توییتری نشد

یک عضو تحریریه‌ی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

شبکه مستند صدا و سیما در برنامه‌ی پرونده مستند بخش‌هایی از بازجویی افراد دستگیر شده در پلیس آگاهی را پخش می‌کند. در یکی از قسمت‌های این برنامه، فردی که در رابطه با یک پرونده دزدی و زورگیری به عنوان متهم دستگیر شده است، مرتبا ارتکاب این جرم را تکذیب می‌کند و با واکنش افسر بازجو رو به رو می‌شود. افسر بازجو از تصاویر دوربین‌های مدار بسته‌ای صحبت می‌کند که مدرکی از جرم آن فرد است. همچنین اعتراف برادر این جوان هجده‌ساله نیز به عنوان شریک جرم، مدرک دیگری عنوان می‌شود. از مدارک جرم دیگری که در این برنامه به آن‌ها اشاره شد، چاقویی بود که در خانه متهم پیدا شده بود. و البته واکنش متهم که تا مادامی که از او در این مستند دیده می‌شود، فقط این اتهام را تکذیب می‌کند.

بی سابقه نیست که کاربران فارسی زبان توییتر، برای یک متهم، که همراه برادرش دستگیر شده است، جرم خود را تکذیب می‌کند، از چاقو استفاده کرده و مدرک پلیس نیز فیلم دوربین‌های مداربسته است، توفان توییتری برپا کرده‌اند. اما چرا این کاربران در مقابل تکذیب‌های این متهم در مقابل دوربین‌های صدا و سما سکوت کرده‌اند و اساساً این سؤال مطرح می‌شود که چه زمانی این کاربران تکذیب ارتکاب جرم را به دیالوگ معروف «همه در زندان بیگاهند» فیلم رستگاری از شاوشنگ نسبت می‌دهند و چه زمانی آن را باور می‌کنند؟!

در نهایت به نظر می‌رسد برای دو پرونده با مدارک مشابه، این قبیل افراد دو عمکلرد متفاوت از خود نشان دادند و دو حکم مختلف صادر کردند. توفان توییتری برای یکی و سکوت در قبال دیگری که همین تناقض‌ها می‌تواند درستی این حرکت‌ها را زیر سؤال ببرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا