خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بی‌حجابان خسارتی به جامعه می‌زنند که با عذرخواهی جبران نمی‌شود

یکی از مخاطبان انصاف نیوز با نام «نیلوفر» در کامنتی ذیل خبر «سخنی از سر صدق با امام جمعه نجف‌آباد» نوشت:

جناب آقای مجتبی لطفی

سلام علیکم

آیه شریفه قرآن می‌فرماید:

 لم تقولون مالا تفعلون

شما که به صورت رسانه‌ای به امام جمعه محترم شهرستان نجف آباد تذکر دادید که مناسب بود به آن خانم که کشف حجاب کرده به صورت حضوری تذکر می‌داد، خیلی مناسب بود که شما هم به جای رسانه‌ای کردن تذکرتان (چنانکه آن را از سر صدق و صفا نامیده‌اید) آن را حضوراً با امام جمعه‌ی محترم مطرح می‌کردید که نحوه برخورد شما باید چنین بود و چنان بود. از این نوشتار شما بیشتر بوی تخریب شخصیت می‌آید تا انتقاد سازنده.

مطلب دوم را با یک مثال روشن می‌کنم.

فرض کنید یک آدم نادان در یک مجتمع تجاری بزرگ و چند طبقه یک بمب صوتی را منفجر کند و این کار او منجر به شکسته شدن شیشه‌ی همه مغازه‌ها بشود، حالا شما آقای لطفی برای برطرف کردن این خسارات بروید و آن فرد خاطی و مسبب حادثه را پیدا کنید و حضوراً به وی تذکر بدهید که مثلا جانم! عزیزم! نباید این کار را می‌کردیم و این کار اشتباه بود و …

در آخر آیا با این تذکر و تنبه حضوری و رو در روی شما به آن فرد، خسارات و شیشه مغازه‌های آن مرکز تجاری درست می‌شود؟ یا باید تعداد زیادی شیشه بر بیاید و شیشه های آن مغازه‌ها را ترمیم کنند؟!

دقیقاً رفتار این خانم به همین گونه بوده که با حضور و رفتار معنا دارش و فیلمبرداری که از وی شده و در شبکه های مختلف مجازی پخش شده،  قلوب دینداران و مخصوصاً خانم‌های محجبه را جریحه دار کرده و بهترین و مسالمت آمیز ترین راه محکومیت این حرکت، راهپیمایی بوده که انجام شد و شما از این حرکت خودجوش مردمی هم رنجیده شده‌اید.

همچنین، جناب آقای حسناتی دعوت به راهپیمایی نکرده‌اند بلکه خود مردم از ایشان درخواست کردند که اجازه بدهد حضور پیدا کنند و این حرکت زشت را محکوم کند.

بنابراین آن ساده لوحی که گفتید، کماکان در شما وجود دارد و احتمالا تحت تأثیر سخن دیگران واقع شده‌اید، درست مانند استادتان.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نیلوفر جان ، این دفعه کمی بیشتر فکر کن بلکه مثال بهتری برای تفهیم موضوع به دیگران پیدا کنی ، این گونه امثله را انسان های فرهنگ و ادب دان ، قیاس مع الفارق می گویند یعنی مشبه اصلاً و ابداً شباهتی به مشبه به ندارد ، به زبان ساده تر هیچ ربطی بین بمب صوتی منفجره و حجاب منکشفه نیست و یا لااقل من ربطی بین این دو ندیدم ، عزیزم زیاد به چیزهایی که از برنامه های مذهبی صدا و سیمای میلی (مثل آن خانمی که گفت از نگاه مرد انرژی ای ساطع که باعث پیری زودرس زنان می شود) پخش می شود توجه نکن تا گمان نبری موهای شما بانوان گرامی حکم نیترو گلیسیرینی را دارد که اگر روسری را از رویش برداری با هوا ترکیب و منفجر می شود !!!

  2. بله. این فقط مشت و لگد برخی دوستان شما است که کاملا بی ضرر و بهداشتی است و برای مردم گرسنه و فقیر و مظلوم هیچ خطری ندارد بلکه مفید و لازم و ضروری است ! و عذرخواهی و عزل و شرم و پوزش و برکناری و کناره گیری و جریمه و جبران و مجازات نمی خواهد. بر حسین گریستن و با ستمگر زیستن ؟!

  3. جناب لطفی نظری مشفقانه داده اند که ناشی از حکمت، خرد و دور اندیشی است .به یاد بیاوریم که حضرت امیرالمومنین علی (صلوات الله و سلامه علیه) به امیرش فرمود : مردمی که برای آنها برای امیری انتخاب شده ای از دو حالت خارج نیستند یا در دین با تو برادرند(خواهرند) یا در آفرینش پس با آنها مدارا کن به سخنانشان گوش فراده و به درد دلشان برس(نقل به مضمومن) . با خودم می گویم اگر این گفته حضرت را مسئولان نصب العین خود کرده بودند امروز درگیر این همه مشکلات و مصائب نبودیم . خیلی اوقات تنها شنیدن در دل کسی او را از این رو به آن رو می کاند . الهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا