خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسی «روح منی خمینی، بت شکنی خمینی» را ساخت؟

شهید حمید رضا نظام که بسیار خوش صدا بود و مدتی به یادگیری اپرا پرداخته بود، بعدها به هنرش جهت گیری انقلابی داد و چندین سرود از جمله ” روح منی خمینی بت شکنی خمینی” را ساخت.

به گزارش سایت جماران حمید رضا (۱) که از همان کودکی در مکتب اهل بیت علیهم السلام تربیت شده بود، حافظ قرآن شده و با صوتی زیبا قرآن را قرائت می کرد و استعدادش در یادگیری صوت و لحن، عناوین پشت عناوین برایش کسب کرد. چون بسیار به کارهای هنری علاقه مند بود، در نوجوانی به سراغ اپرا رفت که پدر ابتدا با رفتنش مخالف بود اما بعد که دید حمید رضا توصیه اش مبنی بر اینکه هنرش را وقف انقلاب اسلامی کند، عملی کرده است، از کارش اظهار رضایت کرد.

مدتی گذشت که حمید رضا به سرودن شعرهای انقلابی روی آورد و اثری را خلق کرد که آن روزها ورد زبان همه شده بود:

“روح منی روح منی خمینی خمینی بت شکنی بت شکنی خمینی خمینی”

نه تنها این سرود که ساخت چند سرود دیگر مانند «اتحاد»، «مادر من کو تفنگم»، «بسیج»، «مسجد»، «هجرت” آن هم به طور کامل یعنی از شعر گرفته تا ملودی و تنظیمش را بر عهده گرفت و چون کارهایش از دل بر می آمد لاجرم بر دل هم می نشست.

او آنقدر متبحر شده بود که به ساخت و تنظیم موسیقی متن چند فیلم روی آورد که از آن جمله می توان به ساخت موسیقی تیتراژ برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

حمید رضا در کنار خوانندگی و شاعری و آهنگسازی به نمایشنامه نویسی و کارگردانی تئاتر هم روی آورد و دو نمایش به نام‌های «یک ساعت از زندگی صدام» و «شهادت» را روی صحنه برد.

استعداد حمید رضا در زمینه هنری روز به روز شکوفاتر می شد و خود را به شکلی جدید بروز می داد تا جایی که دست به تحقیق و نگارش متون فیلم های جنگ سپاه و مجلس زد و چون از صدایی خوش برخوردار بود، گویندگی فیلم های جنگی، مستند و داستانی را عهده دار شد.

مهمترین برنامه هایی که حمید رضا به ساخت آنها پرداخت عبارت بودند از: “ایران در جنگ»، «رویدادهای جبهه» و «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی».

او در راستای فعالیت های فرهنگی هنری اش با علاقه ای وصف ناشدنی بیش از سی بار به عنوان خبرنگار عازم جبهه ها شد و به تهیه گزارش های تلویزیونی برای صدا و سیما اقدام کرد.

فعالیت های حمید رضا تنها به ساخت برنامه های هنری ختم نمی شد بلکه او در کسوت مسئولیت گردان امدادگران و مسئول طرح عملیات و معاونت عملیاتی گردان حضرت زینب (س) لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) هم خوش درخشید.

۱. شهید حمید رضا نظام (متولد بیست و یکم اسفند ماه سال ۳۹) که در یازدهمین روز از تابستان سال ۶۶ و در سن بیست و هفت سالگی در عملیات نصر چهار (این عملیات در ۳۱ خرداد ۱۳۶۶ با هدف‌ هایی چون تصرف شهرک ماووت، استقرار روی ارتفاع ژاژیله و ایجاد زمینه تصرف ارتفاع گرده‌رش طراحی و به اجرا درآمد. در این عملیات رزمندگان اسلام موفق شدند به اهداف مورد نظر دست یابند و تیپ ۴۴۳ لشکر ۲۷ رژیم بعث را منهدم کنند.) بر اثر اصابت گلوله مستقیم دشمن در منطقه ماؤوت عراق به شهادت رسید، وی از بچه های لشکر ۱۰ سیدالشهدا سلام الله علیه بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. سلام. خیابان شهید حمیدرضا نظام را دیده ام. در منطقه 14 تهران است. یعنی خانه شان آنجا بوده؟

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا