خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طرح معیشت ملی از جیب بازنشستگان تامین اجتماعی!

غلامرضا بنی اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «طرح معیشت ملی از جیب بازنشستگان تامین اجتماعی!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

در زمین فریادرسی پیدا می شود یا باید دست به آسمان بلند کرد؟ این گزاره بیش از همیشه در ذهن بازنشستگان تامین اجتماعی، نقش می بندد که می خوانند و می شنوند که دولتیان و مجلسیان می خواهند طرح یارانه معیشتی را از جیب آنان عملیاتی کنند. خیلی هم راحت پز حاتم طائی شدن می دهند چون می دانند ریالی از سفره امروز و فردایشان برداشته نمی شود چون همه خرج قرار است از کیسه میهمان، که همان بازنشستگان تامین اجتماعی است پرداخت شود!

یک بار صحبت از طرح حاج بابایی به میان می آید و دیگر بار حرف دولت. اما هرچه هست باید برایش در سرفصل های بودجه، تدبیر کنند نه از سفره کوچک شده بازنشستگان. به سازمان تامین اجتماعی طمع نکنند که علاوه بر ماموریت های پیشین با فرمان رهبر انقلاب، باید دست خالی مانده هموطنان مان از شرایط کرونایی را بگیرد.

این قشر نجیب و مظلوم بازنشستگان، به کرامت، لقمه خود را با برادر و خواهر خود را نصفه می کنند اما قطعا رضا نخواهند داد، دولتیان و مجلسیان قیچی در سفره هر روز کوچک شده شان نهند و بدهی انباشت شده 400 هزارمیلیارد تومانی خود را پس نداده، آنچه با هزار زحمت و البته منت دولتیان، برای متناسب سازی حقوق ها اختصاص یافته را برگردانند!. رضا نخواهند داد به این خاصه خرجی از دست های پینه بسته. این مصداق روشن حق الناس است. آن هم نجیب ترین، غریب ترین و مظلوم ترین بخش “ناس” اما اینان را به “رب الناس” ایمانی محکم است و غیرت او را بر حق خویش می دانند لذا با درک درست شرایط، پا به خیابان نمی گذارند برای اعتراض بلکه رسانه ها هستند که در راستای ماموریت دینی و اخلاقی و ملی و حرفه ای خود حرف آنان را بدون لکنت زبان بیان می کنند و مسئولان را هشدار می دهند که دست از این سفره کوتاه دارند و برای طرح های معیشتی خویش به سراغ بودجه عمومی بروند که حق همگان است نه منابع تامین اجتماعی که ریال به ریالش به عرق جبینِ کارگران، متبرک شده است.

نه، تصمییم گیران محترم، تامین اجتماعی، حساب جاری شما نیست که به اعتبار آن برای طرح های خود چک بکشید. صاحب دارد این سازمان. صاحبانش هم بیمه پردازانی هستند که برای پرداخت هر ریالش، لقمه ای کوچک کرده اند و نیمه سیر از سر سفره برخاسته اند تا فرا دست شان پیش کسی حتی دولت دراز نباشد. حرمت بگذارید شان و بی خبر و غفلت زده نپنداریدشان که همه چیز را می دانند و عیار خدمت همگان را بارها سنجیده اند.

در این روزها “هشدار نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس به تضییع حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان” را شنیده اند و خوانده اند صحبت های ولی اسماعیلی را که؛ ” می‌خواهند از حق و حقوق کارگران و مستمری بگیران، بودجه طرح معیشتی را تامین کنند؛ دولت به جای ضایع کردن حق مستمری بگیران، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی برای تامین منابع، فکر دیگری کند!” همه چیز را می دانند و بسیاری از گفته ها و قول ها را آموخته اند اما هنوز امیدوارند وعده آقای نایب رئیس در شمار وعده های صادق باشد که گفت: ️” کمیسیون اجتماعی قطعا جلوی سواستفاده دولت در تامین طرح معیشت از منابع تامین اجتماعی را خواهد گرفت.”

امید واریم در زمین مشکل رفع شود تا دست به آسمان نبرند که خدا بر حرمت دست های پینه بسته که مستظهر به بوسه پیامبر(ص) است به شدت غیور است و حقوق شان را پس می ستاند…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب بنی اسدی ، ظاهرا یکبار دیگر هم در کامنتی حضورتان عرض نمودم در حالی که دولت به قول شما و شهادت آمار و ارقام چند صد هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است ، هرساله به بازنشستگان کشوری وام های پنج و ده میلیونی می دهد در حالی که دولت بدهکار به هموطنان بازنشسته کشوری بنده هر ساله وام می دهد ، بنده بازنشسته تامین اجتماعی برای وام دو، سه میلیونی باید مجیز بانک رفاه را بگویم و به نتیجه نیز نرسم ، عدالت و عدالت خواهی که روی زمین نیست ، ظاهراً خداوند هم در آسمان بخش عدالت گستری را به پیمانکار واگذار نموده و آنجا هم فریاد رسی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا