خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبعیض چرا؟

دکتر امیرحسین هدایتی، رییس بهداری زندان مشهد و نماینده کارکنان زندان‌ها در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

گذران زندگی قطعا بدون داشتن شغل و کسب و کار امکان پذیر نیست و از ایام کهن، بر اساس، تخصص و تجربه افراد مختلف در مشاغل و حرفه های گوناگون مشغول بوده اند ولی هیچ وقت و هیچ زمان تمام مشاغل به یک اندازه سهل و یا سخت و به یک اندازه جیره و مواجب و دستمزد نداشته اند.

تمام اینها یا به میزان تخصص بستگی داشته و یا نوع سختی کار.

قطعا یکی از سخت‌ترین مشاغل کار کردن در زندان و نگه داری و نگهبانی از مجرمان و محکومان می باشد.

افراد ناهنجار و یا در بهترین حالت ممکن، بدشانس جامعه!

همان‌ها که یا قانون آن‌ها را از خانواده و جامعه دور کرده و یا گرفتاری! که در هر دو صورت شرایط روح و روان مناسب نداشته و قطعا زندگی با این دست افراد سخت و جان کاه است. و فقط کافی است که بخشی از آن شرایط سخت زندانی به هم زیست‌ منتقل شود. آن هم زیست کیست؟ قطعا فقط کارکنان زندان اعم از نگهبان و مددکار و پزشکان بهداری و… می باشند.

قانونگذار محترم با رویت این شرایط خاص و سخت بودن این شغل، با تصویب قانونی در سال 90 فوق العاده شغلی برای کارکنان زندان در نظر گرفته اند که بعد از 9 سال هنوز یک ریال از این فوق العاده به دلایل و بهانه های مختلف به این قشر خدوم پرداخت نشده است.

همان ها که بیدارند تا دیگر افراد جامعه راحت‌تر بخوابند و خواب‌شان نیز با آشوب ذهنی زندان با بیداری تفاوتی ندارد.

همان ها که زمانی که در جامعه آنفولانزا تهدیدی بزرگ است مجبور به همزیستی با بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت هستند و هزاران درد دیگر که در وصف آن مثنوی ها باید نوشت.

در سالی که فرهنگیان و نظامیان عزیز چند باره افزایش حقوق داشتند و بازنشستگان بعد از چندین سال مجاهدت طعم هم سان سازی حقوقشان را دیدند هیچکس و هیچ عزیزی از مسولین به فکر این کارکنان زحمتکش و رنج دیده نیست و اقدامی جهت احقاق حق آنها نکرده است. چرا؟

شاید چون این کارمندان به دلایل امنیتی دیده نمی شوند، پس دوربین‌ها فضای تبلیغات و مانور ندارند و یا جمعیت آنها به اندازه فرهنگیان و نظامیان نیست که کاربری انتخاباتی و تبلیغاتی داشته باشند.

ولی هر چه هست این یک طلب است که کارمندان زندان سال‌هاست دارند و عاجزانه از مسولین استدعا دارند که حق و حقوق قانونی آنها را بپردازند نه اینکه نفرین ابدی کارکنان مظلوم زندان‌ها تا ابد بدرقه راهشان باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا