خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اگر پوشش خبری دادگاه امامی فرمایشی است پس مشاور رسانه‌ای متهم و فعالان رسانه‌ای در این دادگاه چه می‌کنند؟

در پی انتشار یادداشت «حسن فرامرزی»، از جریان رسانه‌ای محمد امامی با عنوان «وقتی پوشش خبری، کپی پیستِ فرمایشی از آب در می‌آید!» [لینک]، یادداشت وارده‌ای به انصاف نیوز رسیده است که به همراه فیلمی از سخنان محمد امامی در پی می‌آید:

روز سه‌شنبه ششم آبان، یادداشتی با عنوان «وقتی پوشش خبری، کپی پیستِ فرمایشی از آب در می‌آید!» بر روی خروجی انصاف نیوز قرار گرفت که نگارنده در آن معتقد به عدم حضور رسانه‌ها در دادگاه امامی و فرمایشی بودن پوشش خبری این دادگاه بود.

ادعای فوق در حالی مطرح شده است که عدم صحت آن با استناد به مستندات متعددی از جمله اخبار منتشره در رسانه‌های مختلف از دادگاه امامی و همچنین مطالب منتشره در فضای مجازی توسط فعالان رسانه‌ای از روند و رخدادهای جلسات رسیدگی به اتهامات امامی، آشکار می‌گردد.

دعوت از رسانه‌های مختلف برای پوشش جلسات دادگاه متهم امامی

تمامی جلساتی که از دادگاه امامی برگزار شده است، از رسانه های متعدد و از طیف های مختلف برای پوشش دادگاه دعوت بعمل آمده است و رسانه ها نیز از نقطه نظر خود به پوشش جلسات رسیدگی به اتهامات امامی پرداخته اند.

برای نمونه هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان پرونده روز سه‌شنبه ششم آبان در شرایطی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که در این جلسه نیز به مانند جلسات گذشته از نمایندگان رسانه‌های مختلف دعوت به عمل آمده بود؛ نمایندگان رسانه‌های رکنا، تسنیم، مهر، جوان، آنا، جام‌جم، راه دانا، موج، باشگاه خبرنگاران، نسیم، میزان، ایسنا، ایرنا، فارس، مشرق، دانشجو و ایلنا از جمله اصحاب رسانه مدعو به جلسه مزبور بودند.همچنین لواسانی مشاور رسانه ای متهم امامی نیز در دادگاه حضور داشت.

اگر پوشش خبری دادگاه فرمایشی است، مشاور رسانه‌ای متهم در آن چه می‌کند؟!

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، حضور مشاور رسانه ای متهم اصلی این پرونده یعنی محمد امامی در جلسات دادگاه است. باید این سوال را از یادداشت‌نویس مدعی پوشش خبری فرمایشی دادگاه امامی و عدم حضور رسانه‌ها در دادگاه مزبور پرسید که این چه سبک و سیاق از پوشش خبری فرمایشی از جلسات دادگاه است که در فرآیند آن، به مشاور رسانه‌ای متهم نیز مجوز حضور در جلسات دادگاه را می‌دهد؟! بدون تردید برای فرمایشی و یکسویه کردن پوشش خبری از یک دادگاه، اولین گام آن است که مانع حضور مشاور رسانه‌ای متهم ردیف اول در دادگاه شویم.

اگر پوشش خبری دادگاه امامی فرمایشی است پس مشاور رسانه‌ای متهم و فعالان رسانه‌ای در این دادگاه چه می‌کنند؟

لواسانی مشاور رسانه‌ای متهم امامی

تصاویر حضور اصحاب رسانه در جلسات دادگاه متهم امامی

از سویی دیگر، علاوه بر اخبار منتشره از جلسات دادگاه متهم امامی در خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف، تصاویر منتشره از این جلسات نیز بیانگر حضور اصحاب رسانه است.

مدعیان پوشش خبری فرمایشی جلسات دادگاه امامی، نگاهی به فضای مجازی بیندازند!

البته نگاهی به مطالب منتشره در فضای مجازی از روند جلسات دادگاه امامی نیز نقض‌کننده ادعای فرمایشی بودن پوشش خبری جلسات رسیدگی به اتهامات این فرد است؛ به طور مثال یکی از فعالان رسانه‌ای که از کنشگران فضای مجازی نیز محسوب می‌شود به نام میلاد گودرزی به نمایندگی از خبرگزاری نسیم، علاوه بر اینکه در اغلب جلسات دادگاه متهم امامی حضور داشته، از همان درون جلسه به صورت لحظه به لحظه رخدادهای جلسات دادگاه از جمله مواضع متهم امامی را در اکانت توییتری و پیج اینستاگرامی خود بارگذاری می‌کند.

نگاهی به صفحات توییتر و اینستاگرام میلاد گودرزی و پوشش لحظه به لحظه جلسات دادگاه امامی توسط این فعال رسانه‌ای نیز گواهی بر باطل بودن ادعای فرمایشی و یکسویه و یکسان بودن پوشش خبری از جلسات دادگاه امامی است.

اذعان متهم امامی به پوشش خبری همه‌جانبه و منصفانه جلسات دادگاهش

از همه اینها گذشته، در روز 23 مهرماه در جریان پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر، متهم امامی وقتی در جایگاه قرار گرفت، در ابتدای سخن خود گفت: ممنونم از شما که اجازه دادید در دادگاه تیم رسانه‌ای من هم داخل بیایند، من از رسانه‌هایی که در جلسه قبل بودند مخصوصا خبرگزاری میزان که صدای ما را و مطالب و اخبار را منصفانه انعکاس دادند واقعا ممنونم و تشکر می‌کنم.

همین اظهارات متهم امامی بیانگر کذب بودن ادعای فرمایشی بودن پوشش خبری جلسات دادگاه متهم امامی و ادعای عدم حضور رسانه‌ها در این جلسات دادگاه است.

پاسخ به یک ادعا

البته نویسنده یادداشت«وقتی پوشش خبری، کپی پیستِ فرمایشی از آب در می‌آید!»  مدعی بود که در جریان پوشش خبری جلسات دادگاه متهم امامی، «واو به واو خبر همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها عین هم است» و این ادعا بعنوان مستندی دال بر فرمایشی بودن پوشش خبری دادگاه متهم امامی درنظر گرفته شده بود؛ این ادعا با حاشیه‌نگاری روزنامه جام‌جم به قلم مرتضی درخشان از یکی از جلسات رسیدگی به اتهامات متهم امامی با عنوان «عدل و هیاهو؛ روایتی متفاوت از دادگاه جنجالی محمد امامی، متهم فساد اقتصادی» نقض می‌شود.

[لینک گزارش و روایت روزنامه جام‌جم درخصوص یکی از جلسات دادگاه متهم امامی]

همانطور که اشاره شد و مستندات موجود در این گزارش تاکید دارند، ادعای مورد اشاره مبنی بر عدم حضور رسانه ها و دیکته شدن روایت جلسات دادگاه به خبرنگاران، کاملا بی‌پایه و اساس بوده و به نظر می رسد، در راستای سلسله اقداماتی برای به حاشیه بردن اصل رسیدگی به متهم امامی ودیگران متهمان این پرونده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا