خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار رئیس فراکسیون زنان مجلس با سفیر اتریش

فاطمه قاسم­ پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر اتریش تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا شکست خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، اشتفان شولتز، سفیر اتریش امروز چهارشنبه (۷ آبان) با فاطمه قاسم­ پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار قاسم­ پور با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر گفت: قوانین مترقی قانون اساسی در خصوص زنان، نشان از تعالی جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تشریح فعالیت های این فراکسیون در حوزه صیانت و تقویت حقوق زنان به طرح­ های مصوب و در دست اقدام مجلس شورای اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: ارتقاء وضعیت زنان، ارائه تسهیلات بیشتر به زنان سرپرست خانوار و شاغل و همچنین سلامت و بهداشت زنان و خانواده از جمله مباحث جدی در فراکسیون زنان است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تحریم های دارویی علیه کشورمان را بخشی از اقدامات یکجانبه گرایانه و ظالمانه آمریکا و ناقض حقوق بشر دانست و اظهار داشت: تحریم­ های ظالمانه آمریکا با شکست مواجه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران بر آنها فائق خواهد آمد.

قاسم ­پور با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی و دولت در خصوص قوانین حمایتی جهت برخورداری  پزشکان و کادر درمان به ویژه زنان شاغل در این حوزه، از اقدامات متعهدانه مدافعان سلامت در شرایط بحرانی شیوع کووید ۱۹ تقدیر کرد.

اشتفان شولتز، سفیر اتریش در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به حقوق زنان در اتریش گفت: در بحران ویروس کرونا در اتریش نیز زنان نقش برجسته­ ای را ایفا کرده اند.

وی افزود: بخش عمده ای از فشارهای ناشی از این بحران را زنان متحمل می شوند.

سفیر اتریش در تهران به تحولات مثبت در حوزه زنان و معلولان در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: اتریش از پیشرفت قوانین مصوب در حوزه معلولین نیز استقبال کرد و سازمان ملل را از پیشرفت ­های به عمل آمده در ایران در این خصوص مطلع کرده است.

شولتز به سابقه پانصد ساله دوستی میان ایران و اتریش اشاره و اظهار کرد: باید ارزش ­های ملی و منطقه­ ای را مورد توجه قرار داد و برای این ارزش ها احترام قائل شد.

طرفین در پایان این دیدار بر گسترش تعاملات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و انتقال تجربیات در حوزه زنان و امور خانواده میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور تأکید کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا